Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Itse olen kyllä tuota ihmetellyt että kortille pystyy lataamaan euroja suoraan 22 eri kryptolla mutta näiden joukossa ei ole cro coinia. Haluaisin myös stable EUR coinin valikoimiin. Verotus on mielestäni helppoa kun käyttää esim. Koinlyn palvelua menee noin. 10 min. Tämän vuoden verotukseen luulisi tulevan tuo crypto.comin ilmainen veropalvelu. Itse olen kyllä tykännyt todella paljon noista kortin eduista. Vuodessa saa etuja yli 500 euron arvosta niin 10 min/vuosi verojen täyttelyyn ei mielestäni ole paha. Tilisiirto mennyt aina nykyisin saman päivän aikana.

6 tykkäystä

Minulla Danske Bank ei anna maksaa ilman joko viitenumeroa tai viestiä. Olen viestikenttään syöttänyt vastaanottajan nimen Transactive Systems UAB. Päiväsaikaan siirto on useimmiten välitön.

Nyt on mennyt kortin shippauksessa jo useita viikkoja. Pitäisiköhän alkaa olla huolissaan. Voiko jostain tarkastaa mihin osoitteeseen ovat sen lähettäneet?

Taisi kolmisen viikkoa mennä minulla.

1 tykkäys

Ei kannata huolestua. Osa on saanut kortin vuorokauden shipped-tilaan siirtymisestä, osalla, kuten itselläni, meni 19 vuorokautta. Veikkaisin, että Suomeen tuo kolmisen viikkoa on keskimääräinen. Odottelisin vähintään neljä-viisi viikkoa ennen kuin lähtisin kyselemään perään. Todennäköisempää kuitenkin, että Cryptocom hoitaa asiat turhauttavan hitaasti kuin että kortti katoaisi matkan varrelle tai päätyisi väärään osoitteeseen. Enempi saa jännittää, että kortti tulee oikean värisenä, kun Redditissä muutamat saaneet muovista peruskorttia metallisten sijaan.

1 tykkäys

Tekisi mieli kyllä protestina verottajaa kohtaa ottaa stake pois ja nauttia 1.5% cash backista ja lounge edusta VEROTTOMASTI.

  • 1.98% netto cashback + 66% Spotifystä/Netflixistä ja 10% korko stakella ja +2% earniin.

vs

  • 1.5% netto cashback.

Ensimmäinen ei oikein enää kuulosta siltä että haluaa pitää 3500 euroa kiinni. Ei se huono diili silti ole mutta ei tosiaan hyväkään.

1 tykkäys

Osaako kukaan kertoa lisätietoja tästä “tietojen leviämisestä kusetusfirmoille”, itsellä mennyt täysin ohi? Crypto.com välittää käyttäjätietoja eteenpäin kolmansille osapuolille?

Tämä on @Mututuntuma mutuilua. Kyseessä ajallinen korrelaatio Crypto.comiin liittymisen ja ”sijoitusneuvonta” puheluiden kanssa. En itse näin nopeasti vetäisi johtopäätöksiä. Todennäköisempi syy on internetjalanjäljen muuttuminen.

2 tykkäystä

Ei se mitään 100% varmaa tietenkään ole. Sattu vain sopivasti rekisteröinnin ja talletuksen jälkeen tulemaan ensimmäinen huijauspuhelu omalla sijoitusuralla. Olen myös lukenut saman kokemuksen tästä ketjusta sekä googletellut asiaa. Tarkoitin, että mikäli olisin lukenut nuo kokemukset etukäteen ja vielä verotushommat siihen päälle niin en olisi tähän sekaantunut.

3 tykkäystä

Ei mielestäni 12% suhteellisen matalariskinen korko ole ikinä ongelma. Nuo muut on vaan plussaa. Kun vertaislainapalveluiden tuottoprosentti alkoi lähestyä kymmentä ( ja liira realisoi oikeita tappioita ) siirryin osittain stablecoin stakeen. Toki siinä on USD valuuttariski mutta en näe sitä mainittavasti euroa riskaabelimpana.

12+2% USDC ja 12% CRO stake on pienellä vaivalla mielestäni kohtuullinen tuotto.

( näin siis rahoilla voi joskus lähiaikoina tarvita - 90% sijoitusvarallisuudesta osakkeissa ja rahastoissa )

2 tykkäystä

Kannattaa käyttää vaan semmosia palveluja mihin on itse tyytyväinen. Stake vaan pois kun lukitus aika täynnä ja kortti pois käytöstä. Kokemusta viisaampana kohti uusia pettymyksiä :smile:

3 tykkäystä

Minulle tosiaan sattui samanlainen ajallinen korrelaatio rekisteröitymisen ja epäilyttävän sijoitusneuvontapuhelun välillä.

4 tykkäystä

Saman viikon aikana kilahti oma ainakin postilaatikkoon. On kyllä komea kortti siitä ei pääse mihinkään.

2 tykkäystä

Äsken kilahti luukusta. Nopeesti kyllä tuli shippedin jälkeen. On sitten nätti . :sunglasses:

1 tykkäys

Aave protocol äänestämässä cronos ketjuun menemisestä. Tämä olisi onnistuessaan iso juttu ja voisi vaikuttaa positiivisesti cro:n hintaan.

https://snapshot.org/#/aave.eth/proposal/0x5c732eb07a34717a926edde9c70131b307bfeb61be548ddae102ee7c92de5c95

11 tykkäystä

Tietääkö joku kertoa, et pitäskö toimia Crypto.com Visa kortti Mobilepay.ssa Itsellä ainakin sanoi, että ei voi maksaa.

Toimii kyllä, minä oon DNA:n laskut maksanu mobilepaylla. Tarkista kortin numerot, mulla vaihtu virtuaalisen ja fyysisen kortin välillä numerot kun ihmettelin että ei toimi.

edit. Empäs ookkaan varma, mulla curve liitetty mobilepayhin joka käyttää crypto.comin visaa

Oliskohan sama homma kuten esim. Applepay et ei toimi muuten kuin Curven kautta…

Mulla lopetti crypto.comin Visa toimimisen Mobilepayn kanssa kuukausi sitten. Sitä ennen pysty maksaan kaikki normaalisti Mobilepayssä Visalla ja kaikesta tuli cashback. Ajattelin et on tarkoituksella poistettu käytöstä kun meni useampi maksu mistä cashbackiä ei kuuluisi saada, mutta asiasta ei ole kuin oma mutu.

Ei toimi(ainakaan minulla) ihmisten välisiin rahasiirtoihin mutta toimii esimerksi Mobilepyhin lähetettyjen laskujen maksamiseen.

4 tykkäystä