Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Tästä taisikin jo olla puhetta tovi takaperin

2 tykkäystä

Viikko sitten torstaina kortti muuttui issued-tilasta shipped-tilaan ja posti toi Royal Indigon eilen. Noin 1,5 kk meni tähän prosessiin kaiken kaikkiaan.

1 tykkäys

Nyt menee vähän aiheen ohi, mutta kortin mukana tuli ohje PIN-koodin vaihtamisesta ATM:lla jossa on PIN-palvelut. Onko tietoa onko Suomessa tämmösiä automaatteja vai täytyykö matkustaa kauemmas?

Jaha, jääpä täällä tuon kortin hankkiminen tähän. Ei jaksa joidenkin cashbackien osalta alkaa säätämään verotusta. Ihme sääntö-Suomi taas. Imho ihan rinnastettavissa olisi ollut kauppojen bonuksiin. Mikä tuo verohallinnon maininta varallisuuden vaikutuksesta palautuksen suuruuteen palvelussa edes on? Ei kai se ole crypto com varoihin sidottu enää sen jälkeen, kun 6kk lock up periodi on päättynyt? Vai oonko tämän ymmärtänyt väärin? :thinking:

Onko muilla käynyt niin, että maksupäätteen jostain syystä hylättyä tapahtuman, se silti veloitetaan kortilta (Curven kautta)?

Vai onko noissa palautuksissa kuinka pitkä viive?

edit: Outoa, että nyt 3 peräkkäistä maksua Curve + Crypto.com -kortilla on hylätty. Nyt noiden kohdalla näkyy veloitus - hyvitys - veloitus. Outoa.

On käynyt. Taisi tulla viikossa takaisin. Tämä siis oli minulla ainakin silloin curven syytä.

1 tykkäys

Sama. Joulun alla Curve käyttäytyi näin. Meni hetki (ehkä viikko), niin kaikki palautui tilille.

Vika oli silloin aktiivinen muutaman tunnin kai aika laajasti(?)

1 tykkäys

Eilen 2 Curven maksua hylätty. 1 lähimaksu ja 1 siru. Lähtivät CrC:n kortilta, mutta hyvitettiin loppuillan aikana.

2 tykkäystä

Koitin ekaa kertaa crypto.com pay:tä. Hyvin toimi :+1:

3 tykkäystä

Itselle uusi tieto, huomasin äsken. ABC mobiiliin on tullut Apple Pay ominaisuus. Ja tässä toimii cash back.

Itsellä siis Apple Pay → Curve → Cryptocom

1 tykkäys

Mikäköhän olisi edullisin tapa top uppia kortti cryptoilla? Onko joku stablecoin, mihin kannattaa ensin pörssissä vaihtaa cryptot vai miten kannattaa toimia?

En ole aikaisemmin siirtänyt kuin testimielessä muutamia satasia cryptoja kortille. Silloin meni muistaakseni useampi prosentti kuluihin tai spreadiin.


ETH earnin korko piti nousta Huhtikuun alussa 7%. Tiputtivat kuitenkin 6.5% → 4%. Flexible rate tippui 4.5% → 1% ja muutokset voimassa heti!
No onneksi olin laittanut Ethereum tankkaukset flexibleen eilen 4.5% korolla odottamaan Huhtikuun alkua. No nyt nämä pysyy siellä sitten ikuisesti tai kunnes väkisin laskevat.

1 tykkäys

Käyttäjä @Tikii ohjeistuksella siirsin Crot Exchange- ohjelmaan, vaihdoin/myin siellä ne USDC:ksi, sitten takaisin Crypto.com- appiin ja USDC:n myynti Fiat-wallettiin euroiksi. Sieltä Top Up kortille. Eli kaukana nykyaikaisesta operaatiosta. Toivottavasti tuohon saadaan joskus muutosta. Tietenkin kaikista paras olisi kun cashbackit saisi joskus tulevaisuudessa euroina kortille niin ei tarvitsisi olla missään tekemisissä Cron:n kanssa. :smiley:

3 tykkäystä

Olen siirtänyt kaikki irtonaiset isommat kolikot Nexoon, jossa flex-korot on valuutasta ja ehdoista riippuen 5% tai enemmän. Pienemmät on Defi-steikattuina erilaisissa kummallisissa himmeleissä.

2 tykkäystä

Kortin Cashback voi vaihtaa asetuksista esim. USDC niin ei tarvi cro.ta siirrellä edestakas ja voit ladata korttia suoraan sillä sitten.

1 tykkäys

Hetkinen, ei kai siellä cashbackia voi vaihtaa USDC:ksi tai miksikään muuksikaan? Käsittääkseni cashback tulee aina CROna. Refund -valuuttaa voi muuttaa, mutta eikös se ole ihan eri asia?

1 tykkäys

Jaa, saataahan tossa olla perää, en ole itse kokeillut. Katsoin vaan et Refund ja oletin että olis just siitä kyse. Täytyy huvikseen testata seuraavalla ostokerralla.

Iloa kesti puolituntia ja sitten vaihtui korko 1%. Heti tämän jälkeen kilahti sähköpostiin ilmoitus että Bitcoin talletuksen 3kk määräaika loppui tänään. Jos olisi loppunut eilen olisi saanut vielä uuden 6.5% määräaikais talletuksen.
Pakko sanoa että en nyt ole kauhean tyytyväinen informointiin tässä tapauksessa.

2 tykkäystä

Todella heikkoa asiakaspalvelua tehdä noin kovat tiputukset ilman minkäänlaista siirtymäaikaa.

Itse olen ehtinyt saada muutaman 3kk earnin pyörimään. Nyt pitää alkaa katsoa seuraaville uutta paikkaa. Tylsää näin alle 2kk asiakkuuden jälkeen.

1 tykkäys

Itse varmaan luovun koko earnista ja mahdollisesti myös korttistakesta ja turha säätö ottaa kyllä päähän.

Verotuksellisesti 5% - verot = 3,3% kortti cashback ja lisäksi hirveä säätö verotuksen kanssa. Versus 1,75% verottomana ja vähemmän säätöä verottajan kanssa. Joten tuo on ehkä 1,6% jostain 10-20k/v - on se rahaa, mutta ei mielestäni enää riskin arvoista kun stable stake ammutaan alas ja sitä kautta en ole ollenkaan varma mikä firman ja sitä kautta CROn tulevaisuus on. En toisin ole varma onko se 1,75% myöskään enää sitten vaivan arvoista koska periaatteessa joka kortti-ostosta tulee CRO erä jonka myynti pitää kuitenkin kertoa verottajalle vaikka sen saanti olisikin verovapaa.

Nimellisesti kortti stakeen saisi toki edelleen ihan järkevän koron, mutta tähän mennessä sen tuotto on negatiiivinen kun aloitin vasta äskettäin ja en ole ollenkaan varma mihin tuo firma on menossa muutenkaan. Joten voi olla itselleni helpompaa kuitata tämä verovähennettävinä oppirahoina ja siirtää sijoitusrahat muualle ja pitää palvelu ainoastaan cashback Visan takia jolla pääsee loungeen. Tai sitten käyttää sitä vain loungeen pääsyyn jos en halua säätää ton 1,75% raportoinnin kanssa.

Onneksi en ottanut obsidiania :stuck_out_tongue:

4 tykkäystä