Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Mites luotettava pankkisiirto tuonne Crypto.comiin on? Näyttäisi olevan liettualainen pankki, minne rahaa pitäisi siirtää. Ei vaikuttanut siltä, että jollain tietyllä viitenumerolla juuri minun tilille osaa rahat siirtää. Osaatteko neuvoa? Tili on rahansiirtoa vaille valmis.

1 tykkäys

Luotettavaa on. Se tilinumero on sinun omasi ja maksunsaajaksi oma nimesi niikuin siellä maksutiedoissa on merkittynä. Viitettä ei tarvitse, viestiksi kirjottaa jotain. Katsoithan tätä kautta sovelluksesta maksutiedot: Accounts → fiat wallet → transfer → deposit → Euro

Ensimmäisessä pankkisiirrossa kestää useita päiviä jonka jälkeen seuraavat siirrot liikkuu nopeammin.

4 tykkäystä

Hyvä pointti. On siis kaksi eri asiaa haluatko ostaa kryptoja vai Prismasta ruokaa. Ruoan ostamista varten CDC Visaa voi ladata suoraa Apista → kortin tiedot → Top Up → veloitus suomalaiselta kortiltasi. Ei maksa mitään.

Viittasin tosiaan kryptojen ostoon, kun ensimmäisen kuukauden jälkeen menee 2,99% komissio, jos ostaa kryptoja kortilla. Tämän voi kiertää tekemällä suomalaisesta pankista tilisiirto Fiat Walletiin ja kryptoja ostaessa valitsemalla veloitus Fiat Walletista. Tässä ohjeet Fiat Walletiin: Fiat Wallet - EUR Bank Transfers via SEPA Network | Crypto.com Help Center

Ostaessa valitsee veloitustavan näin.

Fiat Wallet näkyy apissa näin:

Voit tehdä aluksi vaikka 1 euron siirron ensin pankista Fiat Walletiin ja toisin päin niin näet että raha menee perille.

3 tykkäystä

Minulla meni se ensimmäinenkin normaalina SEPA-tilisiirtona, eli aamulla maksuun laitettu raha oli iltapäivällä perillä.

1 tykkäys

Kiitos selvennyksestä. Ihan oikein tuon olin käsittänyt.

Itselläni maksut kanssa menneet ihan luotettavasti läpi pankkiin. Ekan maksun kanssa OP:sta soitettiin “haluamme tuntea asiakkaamme, eh?” ja sen jälkeen mennyt tunneissa läpi.

1 tykkäys

Joo sulla varmaankin OP? Mulla Nordea ja teen aina ihan tavallisen tilisiirron niin meni melkein viikko kun oli eka siirto perillä, sen jälkeen yhdessä pankkipäivässä mennyt siirrot. Tosin yleensä topuppaan korttia nordean kortilla nii liikkuu raha samantien…

2 tykkäystä

Nordea. Ehkä siinä oli joku satunnaistarkistus aluksi tms? Tai ehkä se on kiinni rahasummasta? Paranoidina uusia ulkomaisia pankkiyhteyksiä kokeillessani siirrän usein ensin vain muutaman euron kokeeksi.

2 tykkäystä

Voi olla tai jos ovat saaneet hommaa toimimaan nopeampaan kun mun eka siirrosta on pari vuotta ja siihen aikaan crypto.com tilit oli jossain muualla kuin tuolla liettuassa, no oli miten oli, hyvä jos eka siirto nykyään liikkuu nopeammin…

2 tykkäystä

Eikös siellä ole 5000 CRO minimi. Saako pienemmille summille mitään tuottoa paitsi superchargerista?

1350 CRO on minimi sille, että saa 2% ilman steikkausta. Tämä siis Exchangen puolella ainakin.

1 tykkäys

On. Saisivat laskea tuota 5000 CRO:n minimiä alaspäin esim. tuhanteen. Tuo on tällä hetkellä turhan korkea minimisumma ja huomattavasti korkeampi kuin muut Earn minimit (0,005 BTC ~202€ / 0,15 ETH ~495€ / 250 USDC ~220€).

DeFistä saisi parasta tuottoa, mutta siellä olet itse vastuussa avaimistasi ja kolikoiden poisvetämisessä kestää 28 päivää. Rahoja ei saa nopeasti ulos.

2 tykkäystä

Kiitos paljon. Se on menoa nyt. 1% sijoitusten arvosta laitettu matkalle kohti Liettuaa. Näillä mennään. Toivottavasti en tule katumaan.

4 tykkäystä

Defi walletin kautta tectonic maksaa myös kivaa korkoa. Ainakin tällä hetkellä.

Osaisiko joku vääntää vielä rautalangasta kuinka staketuksen korkotuloja verotetaan? Ensimmäisen kerran heti niiden siirtyessä lompakkoon ja toisen kerran vielä myydessä mahdollisten luovutusvoittojen muodossa? Osaako Koinly hoitaa asian vai meneekö excelöinniksi? Olisi mukava tehdä heti alusta oikein

2 tykkäystä

Mielestäni menee juuri noin. koinlyyn olen luottanut ja karkeiden laskelmien mukaan hyvin pitänyt paikkansa.

Mistä tuo korkotuotto syntyy? Eli kuka tämän toiminnan maksaa?

Avasin itsekin Crypto.com tilin. Talletin hieman rahaa, mutta en oikein ymmärrä tätä kaikkea vielä.

Jos korkoja muodostuu enemmän niin kannattaa aina myydä kryptomuotoiset korot pois heti. Tällöin välttyy tilanteelta jossa joudut maksamaan koroista verot huomattavasti korkeammalla kurssilla kun realisoidessa. Esim saat shitcoinille 10% koron mutta sen arvo tippuu nollaan ennen kuin myyt. Maksat koroista veroa sen hetkisellä kurssilla vaikka todellisuudessa taskuusi ei jäänyt edes reikää.

1 tykkäys

Ainakin vivuttajat maksavat. Täysillä(200%) vakuuksillakin korot on 8-12%.

Jossain Kryptoissa on myöskin protokollia mistä steikatut koinit saavat osan verkon palkkioista.

1 tykkäys

Miten tuo fyysinen kortti on tullut teille? Itsellä ollut tuo Ruby Steel “Issued” tilassa eikä ole vielä lähtenyt tulemaan :thinking:

1 tykkäys

Toiminnan maksaa uudet kortinhaltijat stakeineen, kunnes markkina on kyllästynyt. Oma arvaukseni on, että imun loppuessa toiminnan maksaa kryptojen haltijat eli olkaahan nyt varovaisia. Kaikki eivät voi voittaa sen enempää kryptokaupankäynnissä kuin osakemarkkinoillakaan. Crypto.com:ssa on kaikki vaaran merkit suoraan silmien edessä.

Kannattaa ainakin lukaista erilaisia mielipiteitä (ilman sarvia ja hampaita) – oli sitten itse asiasta mitä mieltä hyvänsä. Tässä yksi lukemisen arvoinen näkemys, joka on selvästi tämän ketjun valtavirtaa vastaan.

2 tykkäystä