Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Lisäksi tuolla appissa kun harrastaa kryptovaluutta ostoksia spread on kova. Ainakin viimeksi kun tein suunnilleen 5% luokkaa kun yritin ( ja sain hetkeksi ) korkeamman bonustason. Joten vaikka parhaimmillaan tuosta saa yli 20% rebaten, 10% menee jo kuluihin ( nyt osto + myynti joskus ).

Puhumattakaan tietenkään itse kolikon arvoriskistä.

Nimim. Osittain verottajan sponsoroimaan turskaa jo vuodesta 2021 itsellä :slight_smile:

2 tykkäystä

Aina kannattaa kaikki ostot/myynnit tehdä exchangen puolella. Halvempi tehdä kaksikin kauppaa jos ei suoraa paria löydy kun ostaa Apin puolelta. Noiden bonus tasojen takia ei kannata spreadejä maksella.

1 tykkäys

Itse suosin defi:ä enemmän nykyisin, pörssi vain rahan sisään/ulosmeno väylä.

Ainakin kampanja tuntuu toimivan. Cronos ollut käytännössä saattohoidossa mutta nyt lähtenyt nopeaan nousuun.

2 tykkäystä

Eli minun kannattaa siirtää IMX ja CRO omistukset sen normi appin puolelta exchangeen ja siellä vaihtaa niitä esim USDC ja sen jälkeen siirtää takaisin? Vai onko tähän joku järkevämpi systeemi? Alkaa olemaan myynnit ajankohtaisia näiden viime aikaisten reippaiden nousujen jälkeen.

Tämä on hieman työlästä mutta spreadit on paljon pienemmät ja kulut olemattomat exchangessa. Siellä on myös muutama euro pari ja niiden siirtäminen pankkitilille on sieltä kulutonta.

Toista viikkoa mennyt kortin tilaamisessa address verification kohta. Kuinka kauan tämä vaihe yleensä kestää?

Tajusin juuri että Target pricellä saa huomattavasti pienemmät spreadit kun suoralla ostolla Apin kautta. Edelleen isommat kun Exchangen puolella mutta melkein jo järkevät johonkin pieneen myyntiin.
Apin hinnat euroissa:
Polkadot:
Osto: 10.22e.
Myynti: 9.75e.
Targetprice 10.12e.

1 tykkäys

Tarjous joka kuulostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta.

Mikään muu kuin rohkeusen puute ja maalaisjärki ei estä etsimästä valtavaa arbitraasia.
Lainaa 1 miljoona Chronosta korolla x ja tunkee tonne korolle 20%. Rahan tuloa ei voi estää.

1 tykkäys

Jep, laitoin silti mun tuolla lojuvat vapaana olevat CRO:t kiinni. Aika hiluista kyse niin aattelin että antaa mennä kun on mennäkseen. Jännä nähdä mikä lopputulos tällä on.

2 tykkäystä

Laitoin itsekin 1/3 CRO omistuksista tuohon. Kiitos vain vinkistä, en olisi tuota huomannut. Ajattelin, että tämä suojaa myymästä kaikkia omistuksia liian nopeasti jos tässä oikein lähdetään keulimaan.

1 tykkäys

Ihan jees.
Tectonicista sais cronosta lainaan 0.82% korolla tällä hetkellä.

2 tykkäystä

Väliraporttina että ainakin eka erä korkoa napsahti lompakkoon ihan normaalisti.

2 tykkäystä

Ihan hyvät rewardit joo, mutta semi kallis 10€/kk, cashbackissa cappi, ja nostot maskavat joku 15€/nosto. Johdolla myös ei hajuakaan mitä tekevät, tai ainakin siltä tuntuu. Päivityksiä tulee X:ään tyyliin “XYZ tulee kohta” ja sitten tämä ei ikinä toteudu. Elikkä asioita joita he ilmoittavat tulevan lähitulevaisuudessa eivät sitten koskaan realisoidu → haiskahtaa siltä että johto valehtelee pitääkseen projekti elossa. Lisäkustannukset / muutokset nostokuluissakin pomppivat silmille aika yhtäkkiä. Nostoissa myös 45 päivän lockdown. Ei oo whitepaperia / projektin suunta aika eksyissä.

Mutta joo ihan hyvin saa rewardseja.

E: Lisätään tähän että minulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia perkkien kanssa, spotify/apple/curve/netflix ollut käytössä. Myös ihan kohtuullisesti saannut rewardseja, mutta pitkäaikainen luotto projektiin/johtoon aika heikko. Crypto.comiin verrattuna hyvä sillä ei tarvitse mitään stakea saadakseen hyvät/kohtuulliset rewardit. En tosiaan hirveitä summia lisäilisi tilille / pitäisin plutuksen coinissa jos tähän lähtee mukaan.

2 tykkäystä

Plutus-kortti käy Spotify-tilauksessa, jos käyttää maana Alankomaata. Spotifyn hinta on euroa alhaisempi Alankomaassa kuin Suomessa.

Mutta kyllä tässä aika paljon heikennyksiä on tullut matkan varrella. En kyllä suosittelesi kenellekään tämän käyttöä.

1 tykkäys


Vuoden ollu käytössä 10€ kuukausi maksulla ja noin 300€ jo nostettu ulos sieltä, mun mielestä ihan ok🤷🏼‍♂️

Tähän mennessä tullut suomen spotifystäkin ihan suoraan, mutta esim. Lidlistä pitää lähettää kuitista kuva asiakaspalveluun ja ne hoitaa palkinnot 24 tunnissa.

1 tykkäys

Tämä on verotettavaa tuloa. Tämä pienentää ostoksista saatavaa bonusta siten, että Morrow bankin kortti tulee järkevämmäksi. Toinen haitta on veroilmoituksen teko johon kuluu aikaa.

Koskaan Spotify ei ole minulla hyväksynyt Suomea Plutus-korttia käytettäessä. Ensin oli Liettua ja nyt Alankomaat. Lidl-etua on näköjään heikennetty. Silloin kun sitä käytin niin mitään kuvia mihinkään tarvinnut lähettää.

Joo tämän takia mä juuri irtisanoin koko Plutuksen. Tai siis tyhjensin tilit. Kyllä siinä voitolle jäätiin vaikka myinkin kerralla kaikki nostetut PLU tokenit.

1 tykkäys