Degiro välittäjänä

Tuli avattua Degiroon toinen tili, Basic-tyypillä, nykyisen Custody-tilin rinnalle. Tarkoituksena on pikku hiljaa myydä osinkoyhtiöt pois alkuperäiseltä Custody-tililtä ja siirtää ne Basic-tilille. Tyhmää, mutta ei voi mitään.

Onko mitään syytä olla päivittämättä tuota saman tien Active-tyyppiseksi, jos haluaa varautua siihen että myöhemmin tulee tarvetta luotolle?

Jokohan sitä pitäisi alkaa naputtelemaan Degiron kauppoja verotukseen😰? Voi meinaan itku tulla siinä hommassa.

1 tykkäys

Jostakin täältä tai varmaan tuolta toisesta “osakevälittäjät” ketjusta löytyy makro jolla saa transaktiolistan avulla luotua oman “9A” lomakkeen. Se ei osaa huomioida esim. mergereitä tms. erikoistilanteita joissa osakkeen nimi muuttuu mutta kyllä sillä aika hyvin pärjää. Lisäksi on huomattu että Degiron vuodenvaihderaportissa on jostain syystä aavistuksen eri muuntokurssit valuutoille kuin suoraan transaktiolistalla on. Hyvin pienet erot mutta kuitenkin, ja vaikutusta varsinkin jos paljon senttiosakkeilla tehnyt kauppaa. …onkin pitänyt selvitellä mistä ero johtuu mutta on jäänyt. Transaktiolistan muuntokursseilla itse laskettu “9A” lomake tuotti ainakin mulla oikeamman tuloksen.

Degiron itsensä luoma raportti on myös käypä ja ne erot valuuttakursseissa oli mulla ainakin verottajan eduksi, eli sen raportin luvuilla ei ainakaan pitäisi tulla murheita verottajan kanssa. Jotain tärkeää siitä silti puuttui ja piti itse laskea… …olikohan osto- tai luovutushinnat? Nyt ei ulkoa muista enää

Mulla on toi Degiro to A9 omalla koneella

1 tykkäys

Hyvä pointti. Mulla on kanssa kauppoja paljon, ja tilannetta pahentaa vielä kaupat jossa suhteellisin pienikin tonnin osto/myynti on toteutunut osissa, pahimmillaan 6-8 osassa.

Itselläni on voittoja realisoituna tälle vuodelle selvästi enemmän kuin tappioita, joten loppuvuodesta johtuu tekemään vielä veromyyntejä ja takaisinostoja.

En osannut linkittää. Mulla oli kirjanmerkeissä ko. viesti.

@PureProfit nyt, kun toi on tossa hollilla niin pitäisikö laittaa avausviestiin?

1 tykkäys

Osaisiko joku vääntää minulle rautalangasta, miten Degirolla menee osinkojen verotus tuotteesta, joka ei ole US divident green listillä? Tarkoitus olisi ostaa pieni jännityspositio Scorpio Tankersia (New Yorkin pörssi, yritys rekisteröity Monacoon) ja OST:lle Nordnetin kautta tuo olisi ihan selkeä juttu, mutta välityspalkkioita ei huvittaisi moninkertaisena pulittaa.

1 tykkäys

Ainoastaan green listillä oleviin tuotteisiin sovelletaan alempaa lähdeverokantaa 15 %. Kaikista muista tuotteista otetaan normaali lähdevero, joka on USA:n tapauksessa 30 %.

2 tykkäystä

Onko muut onnistuneet siirtämään noille uusille Flatex Bankissa oleville tileille rahaa? Itse kokeilin tällä viikolla tehdä siirron, mutta OP:ssa siirto tuli parin päivän jälkeen bumerangina takaisin viestillä “Saajan tilinumero virheellinen”. Siirrossa saajan tilinä minulla oli Flatexin tilinumeroni IBAN-muodossa, tämä on ohjeessa kun klikkaa Talleta → Manuaalinen varojen siirto DEGIRO:lle.

Aiemmat siirrot vielä MMF:n ollessa käytössä menivät ongelmitta.

Itsellä onnistui siirto alkuviikosta. Saajan nimeksi oma nimi ja tilinumeroksi tuon Flatex-tilin numero.

Hyvin onnistuu. Jos tekee tilisiirron aamupäivällä ennen klo 10 niin on rahat Degiron tilillä jopa ennen jenkkipörssin avausta.

2 tykkäystä

Itse olen avaamassa degiro-tiliä ulkomaisille osakkeille. Mutta onko siis näin ettei Suomen pörssin osakkeita voi ostaa degiron kautta edes jatkossakaan, jos jossain kohtaa siis Suomalaisia yhtiöitä tälle tilille haluasin.

Ei pysty suomalaiset asiakkaat ostamaan suomi-osakkeita.

1 tykkäys

Kiitos tästä varmistuksesta! Eli myöskään varmaan etorosta tai revolutista tai muista ulkomaalaisista halpavälittäjistä ei pysty suomi-osakkeita ostamaan?

Eikös noi aika suurelta osin vain kauppaa CFD:itä joihin ei pidä Suomalaisen yksityissijoittajan sekaantua koska tappiot eivät ole verovähennyskelpoisia.

Joka tapauksessa vaikka olisi osakkeitakin, jos ovat hallintarekisteriöityjä niin ovat kai vähän harmaalla alueella. Itse lasken minkä tahansa kuvion joka ei pyöri kotimaisen arvo-osuus- tai osakesäästötilin päällä lähtökohtaisesti epäilyttäväksi ratkaisuksi johon en sekaantuisi ilman Ihan Oikeaa lainopillista neuvontaa.

2 tykkäystä

Degiro ja allokaatio.
Kertokaas nyt onkos degirossa muuttunu säännöt tai jotain. En pysty laittamaan ens kuulle allokaatiota suurempaan, vaikka salkku on kuosissa. Olis tärkee nyt näin vikana päivänä kuuta saada allokaatio kuntoo ens kuukautee. Näin kulufriikkinä ei kiinnostais maksaa ylimääräsiä korkoja.
Kun koitan laittaa isompaa allokaatio…
“The entered amount is greater than the maximum allocation available to you. Please note that interest on allocated debit money is charged on the total amount allocated, regardless of how much is used.”

edit. Tosiaa tradertili käytös ja tällä hetkellä allokaatio 13% omasta pääomasta

Sama juttu itellä, joku häikkä siellä täytyy olla. Ei oo tullu mitään ilmotuksia muutoksista allokaatiosysteemiin.

Onnistui siten että pistin ensin euroa pienemmän kuin aiemmin. Sen jälkeen pystyi laittamaan halutun summan. :slight_smile:

1 tykkäys

No nyt sain oikeen allokaation asetettua. Nyt siis 4 kertaa isompi, mitä aamulla onnistui :smiley:

2 tykkäystä

Onnistuu mielestäni paremmin kuin aiemmin Trustlyn palvelun kautta, jossa viive oli 2-3 arkipäivää Danke Bankin tililtä siirrettäessä. Nyt Flatexin kautta tilisiirto 9:00 ja rahat tilillä klo 12:30.

1 tykkäys