Degiro välittäjänä

Eiköhän noista myyntivoitoista kauho vain suomen Prime Bear mr Vero Karhu. Et liene verovelvollinen pääomatuloista Hollantiin.

En ole verovelvollinen Hollantiin. Aikaisemmin on ollut puhetta että jotkut ovat joutuneet hakemaan hollannin verottajalta erillisellä lomakkeella saataviaan takaisin. Kyseessä on tällöin ilmeisesti ollut osinkovero?

Jep, Osingot ovat oma soppansa joka ei liity myyntivoittoihin. Tosin näissäkin siis riippuu omistetun firman kotimaasta vrt. osakkeiden säilytyspaikka.

Tuo riippuu salkun koosta ja kaupankäynnin määrästä, mutta voit tarkistaa sinulle edullisimman välittäjän tällä laskurilla Välittäjävertailu – Vertaile kaupankäynnin kuluja pörssissä

Onkos tuo suomiosakkeiden myyntikin nyt estettty? Tarkoitus oli myydä ne tyhjäksi ja jättää Degiroon ulkomaiset mutta nyt ei onnistu myynti kun ilmoittaa “Valitettavasti tämä tuote ei ole saatavilla. Tämä voi johtua sääntelyyn liittyvistä syistä, nykyisestä profiilistasi tai sisäisestä päätöksestä.”

edit: Jaa, jokin väliaikainen virhe. Nyt onnistui.

Onnistuisikohan osakkeiden siirto pois Degirosta jollekin suomalaiselle välittäjälle :thinking:? En ole siis yhtään perillä Degiron käyttämästä hallintarekisterin toiminnasta ja sen yhteensopivuudesta suomalaisten välittäjien kanssa.

1 tykkäys

Ennustan että ainoa mitenkään kustannustehokas tapa on “myy laput degirossa, osta suomalaisella välittäjällä”

1 tykkäys

Hyvä pointti, selvitän asiaa suomalaisilta vaihtoehdoilta. Tosin kyyninen luonteeni tietänee jo vastauksen.

Ei näköjään näy jenkkikurssit reaaliaikaisena enää ilman lisämaksua.

Degiron aspan mukaan yksittäisen position siirto Suomeen onnistuu, ja maksaa 10e toimitusmaksua +105e (“ulkoiset kulut”). Vastaanottava kotimainen toimija ei veloita mitään. Turhan ekstrakulu mutta kannattavampaa kuitenkin näin päin. Lisäksi siirtoon voi mennä kokonaisuudessaan “viikkoja”… Ei se digi ihan kaikkialla vielä ole.

1 tykkäys

Tohon hintaan on uskottavampaa, että siirto ottaa “viikkoja”. Näyttää enempi työnteolta :joy:.

1 tykkäys

Mulla tuli BHR oston yhteydessä sama herja kuin Suomi lapuissa. Koitin toista Nyse reittiä niin se olisi onnistunut.

Itsekin huomannut että ihan kaikkia firmoja ei Degiron kautta saa. Braemaria hakemalla itselle tulee vaan Frankfurtiin listattu.

Aha, mulla on se Nyse listattu suosikeissa. Sen status on jotenkin muuttunut ilmeisesti ja näkyy mulla vielä.

En muista teinkö lyhyen treidin ko. lapulla aiemmin. Melkein uskaltaisin väittää, että vähintään pilkki on ollut vedessä.

Ovatko Degiron ETF:t joiden tyyppinä ETF:t (ilmainen) täysin kuluttomia? Osto, myynti yms ei maksa mitään samaan tapaan kuin Nordnetin Superrahasto Suomi?

Tässä luettelo komissiottomista ETF:stä: https://www.degiro.fi/data/pdf/fi/ETF_LUETTELO.pdf

Sisältää myös ehdot milloin komissiota ei niistä peritä.

3 tykkäystä

Orisun nyt auki Degirolla, jos jotain muuta kiinnostaa.

En ole Fortumin charttia mistään tarkistanut, mutta Degiro näytti päivän korkeimmaksi 17,66. Mun myynti toimari oli 17,7. Ei yhtään huvittaisi myydä, mutta…

Jokunen päivä sitten olisi ton 17.7 saanut, mutta silloin olin vielä ylempänä. Toisella Aotilla on onneksi kikkareellinen Fortumia vielä noiden lisäksi.

Nyt kun Degiron kautta ei voi käydä kauppaa suomalaisilla osakkeilla Helsingin pörssissä, niin on yksi huoli vähemmän, eli Degirolaisten ei tarvitse enää pohtia sitä että saiko nyt omistaa suomalaisia osakkeita hallintarekisterin kautta vai ei. Nyt kun uudet osot ei onnistu niin asia on selvä.

Harmillista sinänsä, kun 100+ osakkeesta Sampo on ollut tuottoisin veivaus tähän mennessä. Täytyy sitten jatkaa veivaamista jenkkiosakkeilla ja tehdä niillä sitten fyrkkaa.

1 tykkäys

Itse käytän jatkossakin Degiroa sekä US- että Suomen pörssin ulkopuolisiin eurosijoituksiin. Suomilaput vielä osittain myymättä, en ole oikein saanut päätettyä mihin ne kannattaisi työntää.

2 tykkäystä