Okei, vähän lisää eilisestä, erityisesti @DayTraderXL :ille kommenttia.
Minusta paljon tuli uutta tietoa, en muista ainakaan itse että olisi ollut tarkat hinnat ja katteet tiedossa?
Class8 Hydragen maksaa siis loppuasiakkaalle n. 8800 (en tiedä oliko USD vai CADit kyseessä) sisältäen asennuksen. Jälleenmyyntihinta on 5000 (USD/CAD) ja DYAn omakustanne hinta on 2500 (USD/CAD) eli myyntikate 100%.
Jälleenmyyntiverkostoa laajennetaan jatkuvasti ja taisi olla jo 40 maassa edustaja, jopa Baltiassa. Pohjoismaista puuttui edustus joka on ihme koska täällä paljon rekkoja ja pitkät etäisyydet = ideaali kohde.
Uusia kohdealueita tulossa koko ajan, se oli uusi tieto minulle että Lloydsin kanssa ollaan hakemassa marine-puolen sertifikaattia.
Kysymykseen siitä mitä käy jos moottori menee rikki Hydragenin takia niin sanoi olevan erittäin epätodennäköistä mutta heillä on kattavat vakuutukset tätä varten.
Mielenkiintoisin kohta tuli kahdessa palassa. Ns. pre-kysymyksissä kysyttiin että mites myynti suoraan uusiin rekkoihin, vastaus oli ettei ole mitään suunnitteilla mutta joskus tulevaisuudessa voi tapahtua, taisi sanoa että not-so-distant-future eli ehkä 1-2v? Mutta sitten tuli live kysymyksissä sama asia ja siinä kohtaa Payne veti pienet verbaali stiplut kun taisi sanoa että käyvät keskusteluita useamman OEM:än kanssa (tjsp, pitää kuunnella uusiksi) mutta alkoi sitten peruuttelemaan. Eli uskon että tästä kuullaan vielä ja jos tämä tapahtuu niin Bosch/Continental -tyyppiset firmat ovat hyeenan lailla Dynan perässä, ostomielessä siis. Muutenkin DYA huutaa isomman toimijan ostotarjousta, on niin herkullinen case potentiaali huomioiden ja varsinkin kun mcap ei ole karannut.
Veikkaan että esitys tulee parin päivän sisään ladattavaksi niin pääsee katsomaan sen uusiksi ajatuksella.
Mutta itselläni ainakin ++++ tuo presis, nyt on todella vankka usko.
Ja miettikää vielä uusiksi, mcap jotain 200m USD ja firmalla MOU 5 miljardin toimituksesta josta puolet on katetta? Does not compute.