Dynacert - Kanadalaista osaamista

Eiköhän tämä ansaitse oman ketjunsa, kun viime päivät energia-alan ketju on ollut pelkkää Dynacertia.

Kyseessä siis Kanadalainen firma, jonka toiminta perustuu HydraGEN™ teknologiaan. Firma on lisattu Toronton pörssiin ja auppaa voi myös käydä Saksan Frankfurtin pörssissä.

Lyhykäisyydessään firman toiminta perustuu teknologiaan, jossa vedyn avulla esimerkiksi raskaan kuljetuskaluston ja työkoneiden dieselmoottorien päästöjä pienennetään merkittävästi. Tässä video, jossa teknologia selitetty lyhyesti: - YouTube

Dynacertin tuote kuulostaa yksinkertaisesti liian hyvältä ollakseen totta, mutta päteviä sertifikaatteja Hydragenistä löytyy, kuten tämä: dynaCERT Obtains European Approval of its Hydrogen

Yksikkökustannus tuotteelle on arviolta 8k$ ja lisäksi yritys lupaa tuotteelle seuraavanlaista
" Customers who contract through their Dealer for a minimum 2-year term subscription of HydraGEN™ Technology are eligible for the KarbonKleen money-back guarantee if their registered trucks drive at least 5000 miles (8,047 kilometres) per month, which is measured by dynaCERT ’s new telemetry system, HydraLytica™. If dynaCERT ’s HydraGEN™ Technology doesn’t save such client more than its subscription price, KarbonKleen indicates that it will refund the subscription cost, thereby offering users risk-free “Guaranteed Results"

Mutta miksi olla mukana ?

Dynacert julkaisi joulukuussa 2019 yhteistyökuvoista Mosolf Groupin kanssa ja Mosolf Groupin Presidentti&Toimitusjohtaja Joerg Mosolf lisäsi henkilökohtaista investointiosuuttaan yrityksessä. Mosolf Group on vahva saksalainen perheyritys ja toimii autoteollisuudessa.Muutamia lainauksia tähän liittyen, jotka kuulostavat erittäin pontentiaalisilta(uskomattomilta) kuvioilta.

“On the Rhine River, MOSOLF is initiating marine applications by installing dynaCERT’s HydraGEN™ Technology on one of the RoRo inland vessels, MS Terra, owned by the Dutch shipping company F. Elbert B.V. in turn owned by shipper Mr. Frans Elbert. The vessel has a loading capacity of 175 commercial vehicles of the Sprinter class or 250 cars.”

" MOSOLF is also installing dynaCERT’s HydraGEN™ Technology on the largest shipping line in Europe, the Grimaldi Group, owned by the Grimaldi family."

" Dr. Mosolf is already in negotiations with the German military, the BUNDESWEHR, to install dynaCERT’s HydraGEN™ Technology, with the support of Mrs. Smietje Möller, a member of the German Parliament."

“Dr. Mosolf has commenced negotiations with the Minister of Transport of Germany to further support the widespread introduction of dynaCERT’s HydraGEN™ Technology on a national German level and also on a broader European level. As a follow-up to these government meetings, more meetings are also already set up this month with the Minister of the Economy.”

Tässä linkki joulukuun 2019 tiedotteeseen: https://dynacert.com/FileServer/customforms/go-dynacerts/php/tmp/1/2019-12-16%20dynaCERT%20Announces%20Strategic%20Investment%20by%20Mosolf%20in%20Europe.pdf

Tämän lisäksi Kandalainen miljardööri Eric Sprott on lähtenyt mukaan vuoden 2019 marraskuussa: dynaCERT Welcomes Eric Sprott as a Significant New

Dynacertia seuraa ainoastaan yksi toimia ja se on GBC AG. Heiltä analyytikkoina toimii Julien Desrosiers ja Matthias Greiffenberger. Internetin syovereistä löytyi heidän raportinsa syyskuulta ja tavoitehinnaksi heillä on aseteltu 1,9CAD. Äärimmäisen kovat kasvutavoitteet on tuossa hinnassa jo sisällä. kts kuva alta.

Koko analyysi löytyy tästä: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjUt4uei4HnAhXH-ioKHQj1CgsQFjABegQIBxAC&url=https%3A%2F%2Fsectornewswire.com%2Fdya-analyst-report-19029.pdf&usg=AOvVaw0PpxEwYATjHCZaiFaB2691

Dynacertin CEO:ta, Jim Payneä on haastateltu joulukuussa 2019. Haastattelu on valitettavasti saksaksi, mutta google kääntäjällä saa haastattelusta pääpiirteittän selvää. Linkki haastikseen tässä: https://dgap.de/dgap/Documents/Research/?companyID=0&documentId=68661728

Jos tähän asti olet jaksanut omia karkeita sepustuksuani lukea, ihmettelet varmasti mistä vuoden 2017 kevään kurssipomppu on aiheutunut ja miksi se tämän jälkeen on valunut, nousten taas 1CAD:n pintaan vuonna 2020. Tuossa analyysissä on hieman sivuttu yhtiön historiaa ja tässä kuvakaappaus analyysin historiaosuudesta.
kuva

Patentit ? Niitä löytyy 4 kappaletta, mutta oma kompetenssi ei näitä taivu analysoimaan. Voisi näillä kuvitella saavan muutaman vuoden etumatkan kilpailoihin (jos kilpailijoita löytyy niin lisätään tähän kappaleeseen) Patents Assigned to dynaCERT Inc. - Justia Patents Search

Yritykseen törmäsin muutama viikko sitten twitterin puolelta, joten yritykseen en ole paljoa ehtinyt perehtymään ja tässä on erittäin suuri riski menettää koko sijoittamasi pääoma IMO.

31 tykkäystä

https://tmxmatrix.com/company/DYA

Tuolta seurannu kurssia ite.

Jos joku tietää paremman ni kertokoon.

Muoks. Oisko TA ukkoja näppäimistön ääressä, kiinnostas mitä TA kertoo lapusta? :thinking:

6 tykkäystä

Löytyy myös jenkkien OTC listalta DYFSF

@Sam2007 hyvä bongaus. Ajantasainen (ilmainen :smiley:) kurssidata on ison peukun arvoinen löytö :+1:

3 tykkäystä

Kannattaa pysytellä siellä makrotalouspalstalla ja jättää nämä energia-ketjut rauhaan. Tuulipukujen kohteet ei sinua kiinnosta, mutta älä myöskään tule sotkemaan höpinöilläsi.

17 tykkäystä

Siinä vaiheessa kun hehkutetaan startup-tason firmoja satojen miljoonien markkina-arvolla ja melkein nollatason myynnillä niin kaikkien on syytä tietää mihin ollaan sijoittamassa ja siihen sisältyvät riskit

e. ja kokeilkaa te kaksi olla ihmisiksi. Sori oli ihan pakkoa sanoa, mutta tätä samaa ketjusta toiseen :smile:

3 tykkäystä

Ehdottomasti ja kyllä näistä on ketjuissa varoiteltukin. Laita ihmeessä kortesi kekoon ja kerro jotain konkreettista vaikkapa nyt tästä firmasta!

5 tykkäystä

Taalan lasikatto vastassa, ei pääse kiipeemään yli millää.

2 tykkäystä

Edellisiin kurssihuippuihin on vielä hieman matkaa, joten siellä viimeistään on isompaa vastusta tiedossa. Sitä ennen psykologinen $1 taso pitäisi ylittää jotta kurssi voi nousta (siihenhän se nytkin jäänyt keikkumaan). Kurssi alkaa muistuttamaan pyöristyvää pohjaa, ja itse ainakin odottelisin ennen pitkää jonkinlaista cup&handle kuviota, eli jotakuinkin sinisellä piirretyn mukaan jossain kohtaa alasveto ja uusi nousu. RSI on yliostettu jo kk tasollakin, eli kurssitaso kaipaisi jotain konkreettisia uutisia jotta pysyisi ylhäällä. Pieni lasku voisi olla ihan tervehdyttävä jos uutisia ei pian kuulu.

Tässä hyvä muistutus taalan ylityksen mahdollisista seurauksista: (isommat sijoittajat saavat ostoluvan)
Lainattu @jaska1 löytö Energiaketjusta

5 tykkäystä

Eiköhän kaikki tiedä riskit, tätä on perattu paljon energiaketjussa. Lottolappu isolla riskillä, panokset sen mukaan.

5 tykkäystä

Ainahan näitä lottolappuja on ollut. Nyt tuolla osto/myynti -ketjussa suurin osa viimesimmistä ostoista on tätä kyseistä firmaa. Ihan sattumalta kaikki ottaa nyt samoja lottolappuja.

Lottolappu tai ei mutta minä ostin koska uskon tuotteeseen.

5 tykkäystä

Mitä sitten? Ei kai se ole sulta pois.

2 tykkäystä

Ei. Se on kuitenkin pois, että keskuspankit printtaa rahaa ja tää on seurausta siitä.

Joku voi seuratakin energiaketjua, mutta nyt kun aukaistaan uutta ketjua niin ihan aiheellista huomauttaa

Väitänpä merkittävän osan palstalaisista olevan tasoa aloittelija eli ymmärrys osakkeista, arvostustason määrittämisesta, talousluvuista ym. on heikolla tasolla ja ovat pitkälti riippuvaisia Inderesin kaltaisten tahojen analyyseista

Hyvä että ketjun aloittaja nyt jälkikäteen laittoi lisäinfoa, ettei mene puhtaan hehkutuksen puolelle

2 tykkäystä

Ei nyt kaikkea viitsi avausviestiin tuupata, joten

Tuossa haastattelussa Jim Payne puhuu kylmä-autoista/kylmäkuljetusautoista. En tunne tekniikkaa, mutta toimiiko näiden autojen jäähdytysjärjestelmät dieselillä vai ymmärsinki videon keskustelun väärin ?

@Gadus ketjun aloitus oli aluksi erittäin suppeahko. Avasin ketjun nopeati, koska energiaketju täyttyi Dynacert viesteistä ja uusi ketju oli paikallaan.

3 tykkäystä

Autojen jäähdytys toimii moottorin käyttämällä kompressorilla. Pakettiautoissa moottori on yleisesti sähkökäyttöinen. Isommissa kuormatiloissa auton oman dieselmoottori käyttää komprerssoria. Peräkärryissä voi olla myös viilennyslaite, jossa on oma parin litran dieselmoottori. Näin kärryn voi jättää parkkipaikalle yksinään vaikka odottaamaan jakelukierroksen jatkumista.

3 tykkäystä

Ihan aiheellista varoitella sijoittamisen riskeistä.

Itse luin viikonlopun aikana kaikki tänne postanut viitteet ja vähän muutakin. Suosittelen samaa kaikille, jotka tähän sijoittamista harkitsevat.

Isoja riskejä:

  • tekniikkaa epäluotettavaa
  • takuukäsittelyn kustannukset aliarvioitu
  • kilpailijat kopioivat nopeasti tekniikan

Edit: Omistan Dynacertiä.

7 tykkäystä

Mun mielestä kannattaisi jättää moderoijille se arvioitavaksi mitkä kommentit on asiattomia eikä käyttäjien alkaa jankkaamaan keskenään kenen kommentti on asiaton. Menee ketjut aika sekaviksi silloin. Vastakkaisia näkemyksiäkin kuin oma kannattaa koittaa sietää tai blokata käyttäjä omasta feedistä. Vain minun mielipiteeni mutta ehkä muidenkin.

Hyvä avaus, kiitos siitä. Energia-alan uusilla konsepteilla on paljon potentiaalia.

15 tykkäystä

" Dr. Mosolf has commenced negotiations with the Minister of Transport of Germany to further support the widespread introduction of dynaCERT’s HydraGEN™ Technology on a national German level and also on a broader European level. As a follow-up to these government meetings, more meetings are also already set up this month with the Minister of the Economy."

Tästä tuli vielä mieleeni, että voikohan tuo olla osa jopa Saksan vetystrategiaa ? Sitähän lupailtiin 2019 lopulle, mutta vielä työn alla liittohallituksessa.

4 tykkäystä

Ei voi mitenkään lähteä siitä että jätetään avauksia tekemättä vaan sen takia että lukijoina on myös aloittelijoita. Varmaan aloittelijatkin tajuavat ettei mene all-in firmaan joka on vasta aloittamassa myyntiä.

Ja jokainen sijoittaja tekee ne perusmokat joka tapauksessa.

7 tykkäystä