@ Gremeor Kyseessä sähkömoottori eli taidetaankin viitata Vaconin sijaan Danfoss Editroniin eli entiseen Visedoon. Loistavia tulevaisuuden trendiin sopivia firmoja, jotka tietenkin myyty ulkomalaisille… Ymmärrän ettei Suomessa ole tarpeeksi pääomia, mutta ketuttaa silti.
Lisää Ballard veturi uutisia.
Ohan sitä jotain suunnitelmaa Suomessakin!
Onko täällä ketään öljyn ja kaasun midstream bisneksessä mukana?
Apple ku tekis auton niin menis nopeesti kyllä isoa siivua markkinoista niille. Apple faneja maailmassa nimittäin riittää. Kuha vaan toi omena on kylessä myydään vaikka baskaa.
Tuossa paljon hyvää asiaa. “Wärtsilä on testannut vetyä polttoaineena noin 20vuotta” “Synteettinen kaasu varmasti näistä kaikista vaihtoehdoista helpoin” Tässä näkee mitä saadaan aikaiseksi kun panostetaan sinne r&d osastolle. Hyvä että suomestakin tulee tälläistä pitkälle tulevaisuuteen tähtäävää teknologiaa ja kehitystä. Vaikka kyseinen firma tällä hetkellä hieman vaikeassa tilanteessa niin kyllä siellä tunnelin päässä valoa on. Tuleeko valo sitten moottorien vai akkulaitosten muodossa jää nähtäväksi.
Mielenkiintoinen tutkimus:
Wood Mackenzien julkaiseman uuden raportin mukaan merituulipuistojen maailmanlaajuiset toiminta- ja kunnossapitomarkkinat kasvavat 16% vuodessa vuoteen 2029 mennessä.
Laitetaan tämä tännekkin kun ketjun asiaa on.
Edit: @Ripetirip erinomainen twiittiketju. Samoilla linjoilla itsekkin.
Tietääkseni ensimmäinen pure play vety-ETF. Mielenkiintoinen…
On myös L&G Hydrogen Economy. Eri indeksiä seuraavat…? L&G seuraa “Solactive hydrogen economy index”
Ja tuo HDRO seuraa “BlueStar Global Hydrogen & Next Gen Fuel Cell Index”
Eroja en ole tutkinut.
L&G veikkaa todella massiivisesti FCEL:in… (22.7%)
UK panostaa
Onkohan sinulla vanhentunut lähde? L&G:n omien sivujen mukaan suurin omistus on Cummins 4.4%, FCEL ei mahdu top 10 -listalle (2.6%).
https://fundcentres.lgim.com/fi/en/fund-centre/ETF/Hydrogen-Economy/
Diessi kyllä tekee kantansa selväksi