Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Kiinnostava firma tuo Dynacert. Pitäisiköhän avata oma ketju kun täällä heräsi noin paljon keskustelua?

Vähän pisti vielä korvaan kun tässä viime vuoden helmikuun haastattelussa CEO kertoo, että odottaa firman päätyvän positiivisen kassavirran puolelle 2019.** Q3 liikevaihto sentään vähän ynähti liikkeelle, mutta oli vasta 160k CAD kun tappiota tuli 2M CAD. Jokohan tuota lupailtua liikevaihtoa alkaa tulla isommin Q4? Erikoista, että liikevaihto oli edelleen Q3 noin pieni kun yksi laite maksaa ilmeisesti sen ~8k CAD. Tuohan tarkoittaisi, että vaivaiset 20 laitetta olisi tuloutunut. Kate näyttäisi kuitenkin olevan hyvällä tasolla, kun COGS noista oli ~42k CAD.

** Joo joo, kassavirta oli periaatteessa positiivinen Q1-Q3 kun oli osakeanti. :grinning:

1 tykkäys

Liekkö hypepiikkiä luvassa Dynacertiin kun tuntuu kaikki olevan ostamassa.

Mikäli Dynacertistä keskustelu jatkuu kiihkeänä, niin voi olla hyvä asia avata ketju.

Sudenkuoppia tai jotain negatiivista jos on pakko keksiä, niin yksi huono asia pidemmällä aikavälillä voi olla jos sähkörekat tai 100 % vedyllä kulkevat laitteet yleistyvät ja syrjäyttävät tällaisen joka vain pienentää polttoaineen kulutusta. Toisaalta jos vaikka yhtäkkiä ratkaistaisiinkin akkujen kapasiteetti/latausongelmat, ja akkumineraaleja riittäisi kaikille niin paljon kuin on tarve, niin sähkörekkoja ei siltikään yhtäkkiä repäistä isoja määriä maailman teille. Dynan keksinnön hyvä puoli on se, että se on tässä ja nyt ja voi hyvin toimia tuottavana siirtymäkauden tuotteena ennen kuin siirrytään täys vety/sähkölaitteisiin.

1 tykkäys

Scanshipillä vaihtui tänään ticker Vow:ksi.

ATH:ta tikkaa ja kurssi huitelee 34 NOK

Top 20 listalta Clearstream nostanut n. viikossa omistusta 3,3%-> 3,45%

Joku uusi presentaatiokin on
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/50c27caa-71d0-4518-9cf7-67d664c958df

3 tykkäystä

Eikös tämä ole kohtalaisen outo kommentti CEO:lta kun tulosta ei ole julkistettu? :sweat_smile:

5 tykkäystä

DYA kävi jo 1,01 +19%. Nyt palautuu. Pitäisi vissiin sipaista pieni erä. Nyt 0,97.

Tuntuis olevan aika kova hype tai fomo päällä DYAn kanssa kun yhtäkkiä nousee ilman mitään uutisiä näin paljon. Taidan vielä jättää väliin tän.

1 tykkäys

Onkohan tämä nouse enää kovin vahvalla pohjalla Q4 tulosta ja bull skenaarion näkymiä ajatellen vai pelkkää FoMOa

Tietääkö kukaan ilmaista reaaliaikaista seurantaa tuolle Dynalle? Näin kovalla heilunnalla reaaliaikainen seuranta olisi kovasti kiva juttu. Degiro ei tarjoa mahdollisuutta ja Tradingview kautta maksaa $12 /kk (eipä tuokaan mahdoton hinta jos tämän kanssa pelata haluaa…)

Kehnona vaihtoehtona toki myös seurata Euroopan vastinetta jotta näkee ainakin isoimmat liikkeet klo 21.00 asti

Kohtalaisen rohkeaa kommentoita LI:n puolella Dynacertin konsultilta?

3 tykkäystä

Houkutus kävi liian suureksi, joten ostin pienen erän DYA hintaan 0,95

1 tykkäys

Löytyy myös OTC:DYFSF, jos sulla on sinne kurssitiedot? Itse ostan sieltä, jos ostan.

1 tykkäys

Ballard Power Systems +13%. Miksiköhän?

1 tykkäys

Aiemmin kirjoitit että kannattaisi aina ostaa mieluiten päämarkkinalta, niin mitenkäs nyt tuolta ostaisit etkä Kanadasta? Näyttää olevan vielä Frankfurtiakin pienempi volume. On tuo nyt paremmin auki mitä Saksa mutta pieni vola luulisi haittaavan, joten siksi kiinnostaa miksi kallistuisit itse OTC:hen. Saatan tosin vastata itse itselleni mutta toki OTC on pienemmät kulut kuin TSXV (ainakin Degiron kautta minulla)

Eiks yahoo oo reaaliaikainen:

1 tykkäys

Aukioloajan vuoksi, näyttää kuitenkin seuraavan TSX:n kurssia riittävän hyvin, joten tämä riittää minulle. Teen muutenkin mielelläni USD:llä kauppaa. Toki liqviditeetti on TSX:ssä paljon suurempaa.

1 tykkäys

Dynacert tulee vartin viiveellä investing.com:ssa.
Mutta esim. Fuelcell on reaaliajassa.

vartti myöhässä tuollakin

1 tykkäys

Niinpä olikin. Katoin et samat kun mulla tradingviewssä mut sielläkin oli näköjään viiveellä…

1 tykkäys

Avaa jaska vaan Dyna ketju. Tää täyttyy muuten kohta pelkästään siitä :smiley: Jätän kunnian sinulle kun homman toit esille täällä

3 tykkäystä