Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Pitääkö sitä nyt repiä jostain hillot tuohon NIOon… Olen toistaiseksi pysynyt irti autofirmoista ja pitäytynyt niille tarjottavassa tekniikassa, mutta prkl. Kuluneen vuoden nousu pistää bulleron miettimään, että onko jo myöhäistä :joy:

E: Älä @Meri keksi uusia nyt, en o ehtiny hexagoniin enkä everfueliinkaan mukaan vielä :wink:

3 tykkäystä

Odottakaa kunhan Biden valitaan…maanantai tulee olemaan kuuma päivä :wink:

2 tykkäystä

No eihän se tuohon sijoittaminen nyt kovinhuono idea olisi :grin:… Joskus törmännyt paskempiinkin :woozy_face:. Itse ollut 3 kertaa tuossa kyydissä ja hyvät kyydit on antanut :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

No se on varma… mutta nyt pitää ladata täysiä oikeisiin kuponkeihin :wink:

3 tykkäystä

Tuota Tecoa lueskelin läpi muutama viikko sitten ja sen jälkeen seuraillut kurssin laskua. Vaihto on niin pientä että välillä spreadi on 15% niin arveluttaa lähteä näin pienen kioskin kanssa ostoksille.
Oletko @Meri itse noiden lukuja tutkaillut?

Yhteenveto

Teco tutkiminen jäi vielä vaiheeseen mutta tuo pro vaikuttaa hyvältä…

2 tykkäystä

Se lukee suoraan ja vähän mutkan kautta tuon Bidenin vaaliohjelmassa. Siitä jokainen voi päätellä :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

Tässä viestissä oli tuosta hydrogen prosta juttua. Käyttävät siis kiinalaisen THEn lyysejä. Taustalla NEL/norsk hydron jengiä ja on enemmän tuollainen projektipulju kun ei omia tuotteita.

Edit tämä siis @Meri

1 tykkäys

Ja kun ketju on “sijoitusmahdollisuudet”, niin poikkeuksellisesti pörssikurssiviesti, jos joku on katsellut entrypaikkaa:

Jinko otti jostain syystä avauspompun jälkeen -15 $ hittiä. Syytä en ole ehtinyt katsoa, enkä siis suosittele, mutta näin heads uppina :wink:

3 tykkäystä

Samaa ihmettelin itsekin. Mitään julkisesti postattua julkaisua en ole löytänyt, ja teki tosiaan 1,5h aikana dropin +12% → -9%…:roll_eyes:

Q3 julkkarikin vasta maanantaina. Onko joku kuullut sivukorvalla jo jotakin…:smirk:

1 tykkäys

Best case scenario on se, että jengi yksinkertaisesti kotiuttaa massia parin hurjan nousupäivän jälkeen.

Ainoa uutinen tältä päivältä jonka löysin oli ilmoitus diilistä ostaa vaivaiset 100 000 000 kg monikiteistä piitä. Ja eikai se huono ole, että raaka-aineen saatavuus varmistetaan :smile:

1 tykkäys

Tuo Teco… AVL näytti suunnitelleen heidän scrubberit ja kennot. Kenno sinällään on OK varmasti. Vesien käsittelylaitteetkin olivat jonkin toisen suunnittelemat. Tämä Teco olisi sitten tavallaan projektitalo? Tuskin se itse valmistaakaan noita fyysisesti. Projektitalo sinällään ei ole paha, mutta äkkivilkaisulla jäi vähän sellainen pikaisesti kyhätty viritelmä kuumalla alalle -maku.

1 tykkäys

Sitähän se juuri on. Katso tuosta yläpuolelta mun tekemä yhteenveto jos kiinnostaa.

2 tykkäystä

Mitä luulet, voisiko FCEL olla iso hyötyjä?

1 tykkäys

Sijoitusneuvojen jako ei ole tällä forumilla sallittua ja niiden pyytäminenkään ei näin ollen ole hyvän käytännön mukaista.

Workhorsella E-päivä maanantaina. Viimeksi odotusarvo oli -0.11 ja toteuma -1.76 :exploding_head:

Nyt odotellaan -0.10 luokkaa… SaaS nähdä :thinking:

1 tykkäys

Kurssiliikkeiden perusteella puhtaasti mutuilemalla Jinko näyttäisi olevan tällä hetkellä samanlainen pelipaperi mitä Fuellcelli ollut pidempää. Ilman mitään(?) syytä kurssi hyppii vimmatusti. Bidenin siirtyminen ensimmäisen kerran johtoon ääntenlaskennassa tuskin vaikutti -12% edestä Jinkon tuleviin tuloksiin eikä Bidenin valinnan todennäköisyyden vahvistuminen eilen +29% edestä, tänään meno sitten jotain siltä väliltä.

Jinko kuitenkin suht iso yritys millä ihan oikeaa kassavirtaa ja joiden tuotteita ihan oikeasti tälläkin hetkellä asennellaan paljon, jolloin “huhu aiesopimuksesta” tms ei kuuluisi keikuttaa yrityksen arvoa toisin kuin pienimpien yritysten mitkä ovat vielä enempi kekstintöjensä tuotteistamisvaiheessa ilman liikevaihtoa.

Kurssin heiluntaan voipi vaikuttaa ylikova kurssinousu, itsekin kotiuttelin voittoja joku aika sitten 64 dollarin tasolta voittoja pois kun oltiin tultu huipusta alas. Vaikea ymmärtää miksi kurssi on tällä hetkellä 3x sen mitä pari kuukautta aiemmin tai 4-5x sen verran mitä korona-alessa. Ainakaan teknisellä puolella ei ole ollut mitään niin mullistavaa keksintöä ja samalla tapaa aurinkosähkö oli tuolloinkin edukasta eikä sähkön varastoinnin suhteen ole tapahtunut mitään niin mullistavaa, kuten ei myöskään ympäristötavoitteille jne.

3 tykkäystä

Mullistuksista en tiedä, mutta pesiväthän nuo koronavuoden Q2 ennusteet n. 50 prosentilla, josta nousu sieltä 20 taalasta sai alkunsa?

2 tykkäystä

Ok, kiitos tiedosta🤘

Siihen en oikein usko. Tai en ainakaan itse ole laskenut tuon varaan mitään kun olen tuohon sijoittanut.