Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

JinkoSolar Holding Co Ltd ADR Tuon lisä osto on minulla mielessä. Hyvin repinyt nyt ylös ja varsinkin kun pääsin jo kerran ostamaan lisää dipistä :wink:

Bloom Energy on teknisesti nousutrendissä. MACD divergenssi antoi ostosignaalin 7.2.2020. MA50 juuri ylittämässä MA200, positiivista. 9.95 vastustaso ylitetty eilen. Pidän position, jos pysytään 9.95 yläpuolella.

5 tykkäystä

Xebec Adsorption vahvassa nousussa. Tänään tuloillaan kolmas yli 6% nousupäivä.

2 tykkäystä

Cell Impact B näyttää ihan hyvältä TA näkökulmasta, ascending triangle meneillään, voisi breikata ylöspäin parin päivän sisään.

2 tykkäystä

Tänään saivat ilmeisesti uuden 27M tilauksen. Hyvin näyttää kyllä kulkevan, itsellä tämä salkussa pitkänä holdina pieni positio joka nyt 45% plussalla. Alkaa kyllä näyttämään aika paraboliselta käyrältä.

3 tykkäystä

Kyse kuudesta kaupasta, yhteensä $27 miljoonaa. Toimitukset ajoittuvat vuosille 2020 ja 2021 eli tasaisesti kvartaalitasolla noin $3,4 miljoonaa. Siltikin merkittäviä kauppoja suhteutettuna Xebecin Q3/2019 $13 miljoonan liikevaihtoon.

2 tykkäystä

Kertausta ja hypen nostatusta It's Time To Talk Hydrogen

1 tykkäys

Huoltotuloja otettu osareihin etukäteen monen vuoden ajalta. Saa nähä mihin laskee kun jotku varmaan shorttaa tuon -25% aftermarketin lisäksi?

3 tykkäystä

Kassavirtavaikutusta tuolla virheellä ei ole. Virheen korjauksen kääntöpuolena on suuremmat liikevaihdot jatkossa, joten BE saadaan näyttämään entistä enemmän kasvuyhtiöltä. Tilauskanta kasvanut 43% edellisestä vuodesta.

Bloom Energyn Q4 julkaisu 16.3 tai aiemmin. Linkissä BE:n oma tiedote
https://s22.q4cdn.com/122868703/files/doc_financials/2019/q3/Bloom-Energy-Q3’19-Shareholder-Letter.pdf
Tässä ote tiedotteesta Q4:n osalta:
image
Aftermarket avasi 8.00 ja päättyi 9.95. Ehkä kuoppainen päivä tulossa.

1 tykkäys

Hei kaikki, energiasijoitukset kiinnostavat ja olen tätäkin threadia lukenut jo jonkin aikaa. Lueskelin aamulla, että vuoden alun aikana olisi tapahtunut paljon insider myyntiä. Lähdin googlettelemaan ja löysin seuraavaa tietoa: BE Insider Trading - Bloom Energy Corp - SecForm4.Com Ainakin tämän mukaan näyttäisi että melko paljon on myyty nyt vuoden alussa ennen Q4 rapsaa.

Olen Bloom Energya seurannut josko saisi ostettua aloitusposition dipistä. FCEL:iä ostin hieman liian korkealta ja en halua tehdä tämän kanssa samaa virhettä, koska olen juuri pääsemässä buy-in tasoille sen kanssa.

Tuota BE raporttia kun lukee, niin ei minulle näytä mitenkään hälyttävältä. Enemmän nämä myynnit huolettaa. Todennäköisesti tänään vielä tippuu, mutta kuinka pitkään? Onko muita ostohousut kuitenkin jalassa ja miltä tasolta lähtisit hakemaan aloituspositiota, ehtiikö joku katsoa TA näkökulmasta? :slight_smile:

Kiitos kaikilla jotka vaivautuvat asiaa pohtimaan :slight_smile:

2 tykkäystä

minä oon päätyny siihen, että ostin toistaiseksi 12 yhtiötä melko taisaisella hajautuksella ja nyt vaan oottelen 5 vuotta niiden noustessa taktiikkaan… :wink:

Muuten tämä käy liikaa hermoille kun 15% heitot ylös tai alas on arkipäivää… pienellä osuudella salkussa vedyt, pääpaino digitaalisuudessa.

3 tykkäystä

Nyt sä Viljo taidat huijata itseäsi : )

Millaisia odotuksia Saxlundin 19.2 julkaistavasta tilinpäätöksestä? VOW jarrutellut 10% viikossa, alle 30 NOK aattelin lähteä mukaan.

Odotuksissa on käänteen jatkuminen ja jopa kääntyminen positiiviseksi Q4 aikana. Lisäksi myös paljon painoarvoa tottakai vuoden 2020 ennusteille ( jos q4/2019 ei positiivinen, niin koska?).

Olisi myös mukava kuulla tarkemmin Saksan fosforihommista sekä vähän parempaa faktaa Ruotsin fosforijutuista, onko tulossa samanlainen säädös kuin Saksaan jne.

Edit: Helvellyn Group appoints Saxlund International for material handling - Helvellyn Group

Tuossa vuoden 2019 tilaus Helvellyniltä ( arvo 20MSEK).

Helvellynin seuraava laitos on nytkähtänyt eteenpäin myös: Helvellyn Group gains planning approval for second production plant - Helvellyn Group

Olisi hienoa jos tulisi jatkoa tuolle ekalle diilille

1 tykkäys

Plug powerilta uutisia:

https://www.ir.plugpower.com/Press-Releases/Press-Release-Details/2020/Plug-Power-Launches-Heavy-Duty-ProGen-Hydrogen-Engine-for-On-Road-Applications/default.aspx

4 tykkäystä

Ja fuel cell energyltä:

3 tykkäystä

‘Nothing nefarious’ in Bloom Energy’s aggressive accounting, Cowen says 'Nothing nefarious' in Bloom Energy's aggressive accounting, Cowen says (NYSE:BE) | Seeking Alpha $BE

Pitäisköhän sipaista pieni potti salkkuun?

3 tykkäystä

Tottakai koitan itseäni huijata tällaiseen strategiaan.

1 tykkäys

Kouraisin kunnolla pohjilta.

2 tykkäystä

Itse koen tällaisen välinpitämättömältä tuntuvan asenteen Bloomilta todella ylimielisenä sijoittajia kohtaan. Ensin pitkä ja täydellinen mediahiljaisuus joka päättyy ilmoitukseen että Q4 tulokset julkaistaan vasta 16.3 “tai aiemmin”. Tai myöhemmin?

Samalla saamme tietää että kirjanpidon kanssa on mennyt vähän miten sattuu viimeiset 15 neljännestä! Ei nyt oikein herätä luottamusta tuollainen onneton sählääminen. Miten tuollaiseen lafkaan voi enää luottaa, en tiedä?

…tanan tunarit! :confused:

2 tykkäystä