Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Ulkoilutin NEL:it viime viikon lopulla. Odottelen takaisinostopaikkaa vielä, mutta ollaan mun sietokyvyllä vielä liian korkealla ottaen huomioon, että maaliskuun alussa tulee osari. Olin muutenkin ajatellut myyväni ennen osaria, mutta viime viikon lopulla tulleet virusuutiset saivat painamaan myyntiä jo suunniteltua aikaisemmin.

Katselen tässä viikon - pari tilanteen kehittymistä. SFC energyä juuri haluttaisi aloituspositio avata, mutta paniikki ei ole tainnut vielä iskeä kunnolla :slight_smile:

2 tykkäystä

Itse myin viime viikolla puolet Nelistä, kun syöksyi ensimmäisen kerran. Tuolloin myyntihinta 13,5. Loppuja en uskalla myydä edes corona-pelossa, kun hyviä uutisia voi tulla milloin vain. Lisäillään, jos laskua kertyy enemmän.

1 tykkäys

Muutamakin firma tässä mielessä, joita tarkkailen aloitusposition avaamisen kannalta pitkään salkkuun. Täytyy kuitenkin seurata hetki tätä tilannetta. En odota tällä hetkellä, että tänään olisi paras aika hypätä kelkkaan mutta saa nähdä miten kurssit ja corona uutiset kehittyvät. Suurimman position aion avata plugiin. Tuon lisäksi nel ja vow ovat tähtäimessä.

E: ja unohtui vielä mainita Dynacert

4 tykkäystä

Ehtikö @tonotza ostamaan aamun dipistä ?

Nyt puski tiedotetta ja huomenna tosiaan TP

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/02/25/1989790/0/en/Vow-ASA-Vow-ASA-enters-plastic-to-fuel-deal-with-test-plant-in-the-oil-refining-and-petrochemical-industry.html

4 tykkäystä

En ole vielä ostanut :smile:. Näitä kurssia nostattavia uutisia voi tulla tosiaan koska vain. Noh katsellaan hetki kurssin kehittymistä. Mitä olet mieltä, että kannattaisiko ostaa tänään ennen osaria vai vasta sen jälkeen?

Odotan hyviä lukuja huomiselta, mutta jos markkinan meno on tälläinen niin eiköhän hyvä osari unhodu hetkessä. Onhan nykyhinnassa jo paljon kasvua sisässä hinnoiteltu. Oliko riittävän ympäripyöreä vastaus ? :smiley:

2 tykkäystä

Kylläpä lähti vielä nousuun näin iltapäivästä. Taitaa porukka odottaa hyvää osaria.

2 tykkäystä

Varovainen veikkaus, että rahaa virtaa takaisin renewables yhtiöihin joiden liiketoiminta alkaa olla vähän spekulaatiota vakaammalla tasolla, koska tänään ei ole ihan niin paljon peloteltu coronalla. Ja tuo tilausuutinen tietysti Vow tapauksessa. Mielenkiintoista että dropattiin juuri ennen osaria, yritetään rauhoittaa mahdollista kurssilaskua, koska arvonnousua on jo niin paljon ladattu hintaan ja ei olla täytetty odotuksia?

1 tykkäys

Näin eilen…Ja minulla ainakin kaikki salkun osakkeet näyttää vihreää tänään. Varsinkin eiliset lisä ostot ovat nousseet ihan kivasti :wink:… Esim Cell Impact B nyt +7% FuelCell Energy Inc menee tällä hetkellä saksassa +9,80% tasossa

3 tykkäystä

https://www.cnbc.com/2020/02/25/jpmorgan-says-it-will-fund-200-billion-in-sustainable-deals-this-year.html

2 tykkäystä

Tämä on merkittävä uutinen :open_mouth: :partying_face:

2 tykkäystä

Mitä mieltä olette Global Clean Energy (IQQH)-ETF:stä, onko tuo järkevä sijoituskohde? Mietin tapaa sijoittaa puhtaisiin energiamuotoihin, mutta samalla välttyä suurelta volatiliteetilta mitä yksittäiset osakkeet tuntuvat tällä sektorilla tarjoilevan, itselläni ei pää kestä sellaista.

1 tykkäys

Pikkusiivu taskussa, vetyä tällä toki ei saa jos sitä halajaa mutta pudän itse järkevänä, on toki vain oma mielipide.

Suurimpana yksittäisenä ETFssä on Enphase energy yli 6% osuudella joka uudella invertterillään houkuttaisi ostamaan osaketta suoraankin, mutta ampui osarissa niin pirun ylös…:grimacing:

3 tykkäystä

Tällainen oli ilmestynyt

3 tykkäystä

Nyt on avattu eka vety positio Plugiin 4,95 dollarilla. Vielä aion ostaa myöhemmin lisää. Pakko vähän hajauttaa ajallisesti kun on niin sekava markkinatilanne tällä hetkellä :grin:. Huomenna sitten nähdään mihin päin Vow menee. Se kiinnostaa myös kovasti.

2 tykkäystä

Seuraava isompi murros akkurintamalla tullee olemaan nämä Graphene-materiaalia hyödyntävät teknologiat. Paljon parempi mobiilikäytössä kuin tämän hetkiset litium-ion tai litium-rikki-ratkaisut. Linkissä asiaa havainnollistavaa tietoa, insinörteille löytynee varmaan joku tieteellisempikin versio. https://www.realgrapheneusa.com/graphene

Ei muuta kuin pörssiin tähtääviä StartUpeja metsästämään…

Itsellä on IQQH salkussa. Ainut negatiivinen asia mielestäni on että rahasto on (Dist) eli maksaa osingot ulos. Suurin osa rahaston yhtiöistä on kuitenkin kasvuyhtiöitä jotka eivät maksa osinkoa ja se on mielestäni hyvä asia tässä tapauksessa.
Mielummin ostaisin kuitenkin (Acc) rahastoa joka sijoittaa osingot takaisin rahaston sisällä. Sellaista ei vain ole tullut vastaan ainakaan vastaavilla kuluilla. Toivotaan että iShares sellaisen tarjoaa lähitulevaisuudessa.

2 tykkäystä

Mukava nähdä että keskustelu vety-yhtiöistä on täällä koko ajan vilkastumaan päin. Kiva seurata alan kehittymistä suomenkielisen foorumin kautta.
Itse olen sijoitellut vety-yhtiöihin muutaman vuoden. Ensimmäisenä sijoitin NEL:iin ja Hexagoniin. Sen jälkeen Hydrogenics, Ballard, Plug ja Powercell. Ainoastaan Hydrogenicsistä olen luopunut ja sekin Cummins kaupan takia.
Olen saanut täältä paljon uutta tietoa ja lisää uskoa että alalla on loistava tulevaisuus edessä. Kiitokset siitä keskustelijoille.

Omistukseni tällä hetkellä:
NEL, Ballard, Plug, Powercell, Hexagon, FuelCell, Cell Impact, SFC, Impact coatings ja Bloom energy.
Lisäksi vihreältä osastolta on Vow ja IQQH

11 tykkäystä

https://www.marketwatch.com/press-release/distributed-generation-market-research-by-major-industry-firms-and-top-key-player-forecast-till-2026-fortune-business-insights-2020-02-25?mod=mw_quote_news

5 tykkäystä

Vow:lta luvut ulos.

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/02/26/1990643/0/en/Vow-ASA-2H-2019-report-Order-Backlog-climbed-to-NOK-890-million.html

2 tykkäystä