Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Avasin Mandatumille tilknkäytännössä ITM:n ja Powerhousen takia. Vielä ei tili aktivoitunut mutta eiköhän ensi viikolla ole kaikki kunnossa ja Powerhoise salkkuun, ITM sitten seurantaan ja pienestä dipistä kyytiin.

1 tykkäys

Tuonne sai tilin auki hetkessä, mutta ei tuolta powerhousea löydy. No onneksi tilin avaus oli ilmainen :smiley:

En kyllä mandatum is takaan löydä powerhouse energyä

1 tykkäys

Lynxistä Powerhouse näyttää löytyvän.

1 tykkäys

Joo en tiedä mitä olin katsovinani.

Sain tosin vastauksen kun kysyin tarkennusta.

“… mutta sen markkinapaikasta johtuen (LSE SEAQ) on sillä mahdollista käydä Traderissa kauppaa vain soittamalla Saxo Bankin englanninkieliseen Trade Deskiin, (+45) 3977 6580.”

Edit: Kuluista

" Kiitos viestistä. Puhelintoimeksiannoissa käytetään normaalia hinnastoa. Hinnastoon voit tutustua tarkemmin osoitteessa Hinnoittelu - Trader"

Nyt nousee💪

2 tykkäystä


BASF mielenkiintoisessa vaiheessa TA:n näkökulmasta. 50 meni rikki aikaisemmin ja nyt ollaan jatkamassa ylöspäin nousevaa päivätason trendiä, rikkomalla viimeisin LH 50.8. Seuraava vastus 55.5

3 tykkäystä

Metacon on ollut liekeissä lähiaikoina ja tänäänkin +15% lasissa. Onko kyseessä pelkkä uusiutuvien/vetyhommien noste vai onko siellä saatu jotain uutta sopparia solmittua? itse en ainakaan löytänyt muuta virallista, kuin 15. päivän Brazilian toimituksen.

1 tykkäys

CNHI:tä hommattu energia salkkuun, eiköhän kohta ala nousemaan kun Nikola saa nimeämiset kuntoon.
Nikola luultavasti kohta twiittailee kumppaneistaan kuitenkin…

3 tykkäystä

Briiffausiko joku mulle sgl carbon nimisen firman, se mulla seurannassa pitkään, samoin hexacon composites, mutta ei ole tullut hankittua.

@Meri

Onko VTIQ/NKLA sen kokoluokan tempaus, tässä alkuvaiheessa, että se voisi tuntuvasti heilauttaa Ivecoa suuntaan tai toiseen?

Käsittääkseni vain nämä alkuvaiheen “kolmoset” tehdään Ivexon Saksan linjalla?

Täytyy myöntää ettei ole kyllä mitään käryä suuntaan tai toiseen, :grin:
Mutta onhan toi cnhi ollut 11 taalan lappu, niin veikkaamalla vois arvata, ettei tämä Nikola koplaus (cnhi on satsannut Nikolaan jotain 240 miljoonaa) ainakaan pienennä arvoa.
Tsemppiä lottoon. :+1:

SGL Carbonin voit viljo poistella suosikeista. Se paljastui mustaksipekaksi. :wink:

Cnhi-rekan kyytiin hyppäämistä olen kanssa miettinyt ihan jo pelkästään siitäkin syystä, että sijoitus Nikolaan on jo kolminkertaistanut arvonsa ja ties kuinka korkealle vielä nousee?

1 tykkäys

https://hexagongroup.com/news-release/?newsid=2042651

Hexagon Purus awarded contract by Toyota for hydrogen powered electric heavy-duty trucks – continuing the drive toward zero-emission commercial transport

1 tykkäys

No nyt vasta mennään :partying_face:

3 tykkäystä

Vaikuttaa terveeltä, eilen +15% ja et löytänyt mitään uutista/syytä nousulle. Tänään sitten +35% :rofl:

Jep :slight_smile: On tämä lappu tehnyt aiemminkin kunnon loikkia ja vähintää yhtä syviä sukelluksia niiden jälkeen. Oliskohan syytä valmistautus sukellukseen.

Joo, en löytänyt mitään syytä Metaconin raketoinnille. Tämä on niitä lappuja, joita sijoittajaveljet kaipaa, kovia nousuja ja laskuja. Tällä lapulla pystyy hankkimaan hyvin, jos onnistuu ajoittamaan ostoja ja myyntejä oikea-aikaisesti. :wink: Nyt voin jo vissiin sanoa aikaisempaan postiin viitaten, että hauki on lähtenyt rannasta. :cowboy_hat_face:

Vähän tuulijuttuja vaihtelun vuoksi… Vestas alkaa rakentelemaan Fortumin kanssa yhteistyössä tuulivoimaa Venäjälle. Meneeköhän “Energiagryndaus”-konseptilla eli rakentelevat ja myyvät sitten sijoittajille kuten aurinkovoima-projektien kanssa Intiassa.

2 tykkäystä