Euroopan turvallisuustilanne ja Venäjän aggressiot (Osa 1)

Nyt ilmeisesti aloittivat Odessan raunioittamisen.

Edit: Siistin omaa tekstiäni.

4 tykkäystä

Olen vähintään yhtä paljon huomioinut että tavallinen kansa, joka ei uskalla sanoa sodan vastaista mielipidettään, käyttää yhtä lailla samoja vastauksia.

Mariupolin asukas.

7 tykkäystä

Valitettavasti ainoa taho, jota vastaan Venäjän armeija pärjää ovat aseettomat siviilit. Täydellinen ilmaherruus ja tykistö, ainoa asia jota voivat käyttää painostukseen ja suorittaa terrroripommituksia, koska muuten eivät pärjää. Natolle tuollainen joukkio olisi muutaman päivän homma ja koko Venäjän hyökkäyskone olisi täydellisesti tuhottu, tykistöineen, laivoineen ja lentokoneineen.

14 tykkäystä

Syy miksi “fuel tanks” luku ei ole muuttunut, kuuluvat ajoneuvojen kategoriaan.

7 tykkäystä

Hyi, alinta mitä voit tehdä.

6 tykkäystä

Mitäpä jos maltettaisiin luopua noista sotavideoista näillä Foorumeilla!!!Vaikka ovatkin “viihdyttäviä”. Niille löytynee parempiakin alustoja.
Äänestys pystyyn?

2 tykkäystä

Ei niitä ole pakko katsoa, eikä niitä myöskään pelkästään viihteen takia katsota, luulen.

107 tykkäystä

En näe tarvetta tuolle. Kaikkein väkivaltaisimmat voi toki laittaa vaikka tällaisten spoiler-tagien taakse varoituksen kera (alla Stubbin tviitti Putlerin saavutuksista 3vk aikana, ei videota, ei väkivaltaa). Videot on oleellinen ja kiinnostava osa tätäkin konfliktia joten ehdottomasti sallisin ne ketjussa.

39 tykkäystä

Äänestän vastaan. Tieto on sijoittajan perusoikeus. Tieto kuuluu kaikille.

Sotavideot antavat tietoa joka vaikuttaa sijoittamiseen. Sanan vapaus on asia jota pitää tämmöisinä aikoina kunnioittaa. Jos haluaa eroon videoista voi liittyä esimerkkinä VKontakteen.

68 tykkäystä

Toisaalta sodan tuhot ja niiden jakaminen tuo esiin paremmin totuuden kuin se, että näytetään pelkkiä puheita. Minua jotenkin puistattaa nuo taputtamiset Zelenskyn puheille US kongressissa, EU-parlamentissa etc. Pelkät taputukset eivät auta maan puolustamisessa.

13 tykkäystä

Päivä 25.

7 tykkäystä

Mitähän suunnitteilla

12 tykkäystä

No nyt ollaan oikeiden asioiden äärellä! :sunflower:

Euroopan unionin viranomaiset keskustelevat mahdollisuudesta käyttää pakotteiden kohteena olevien venäläisten suurliikemiehien jäädytetyt varat Ukrainan hyväksi.

90 tykkäystä

Samaa mieltä. On hyvä tietää, mitä “veljeskansan vapauttajat” tekevät, kuten tässä tuoreessa videossa Hersonissa. Mieltään osoittavia siviilejä ammutaan. Toisen videon haavoittuneesta siviilistä jätän pois. Mutta tällaista tänään:

On se hienoa tuo diktatuuri. Ja hienoja ihmisiä ovat nuo venäläiset sotilaat.

34 tykkäystä

Ei siihen kauaa mennyt

Eli siis mm. Lada ja pari Renault / Dacia -mallia:

48 tykkäystä

Israel liittyy lännen blokkiin vähän tahmeasti. No, olen jo aika päiviä sitten blokannut kaikki miehitetyiltä alueilta tuodut Israelilaiset tuotteet. Eipä ole näköjään syytä lopettaa.
Israel

23 tykkäystä

Toivotaan että pitää paikkansa ja onnistuu! :+1:

32 tykkäystä

Hirveää extremismiä on kyllä.

17 tykkäystä

Tämä on tärkeä ja hyvä juttu. Ydinasevaltio ei voi varsinaisesti hävitä perinteistä sotaa niin että sille päästäisiin sanelemaan häviäjän ehtoja ja sotakorvauksia.

Siksi Venäjän jäädytetyt varat ovat se tie saada Ukrainalle sotakorvauksia.

Älä huoli, siinä on paljon lakiteknisiä asioita, miten voidaan takavarikoida muiden varoja ja luovuttaa niitä toiselle osapuolelle. Mitään päätöstä ei juuri nyt ole tulossa ja voi olla ettei ole edes mahdollista varoja siirtää Ukrainalle.

Olen ymmärtänyt että Venäjän valtion ulkomaisia valuuttavaroja on jäädytetty, ne olisivat vielä parempi potti tähän kuin oligarkkien rahat.

29 tykkäystä