Evli - puhdas varainhoitaja

Jos kerran omistaa tuota Evliä ennestään niin saa siinä sivussa tulevan Fellow pankin osakkeen ikäänkuin osinkona.Itse olen olen sitä mieltä ettei tässä vaiheessa ole kannatusta luopua noista,Ihan jos ei metsään mene niin korkojen noususuunta hyödyttää Fellow pankin alkutaivalta,toinen seikka on tuo Taalerin pääomistajuus ja pääomitus,tuskin haluavat lyödä käsiään kuitenkaan paskaan ehdoin tahdoin,yksi seikka on esim.Instabankin kehitys ja digitaalisuus yleensäkin,sekä Evlistä periytyvä asiakaskunta,itse katson ainakin seuraavat 5 vuotta eteenpäin.

2 tykkäystä

Kauppojen peruminen näyttää yhä todennäköisemmältä, ainakin Nordnetin palvelussa viimeiseksi hinnaksi on muuttunut 1,00€ ja päivän volyymiksi 500 kpl, mikä vastaa kolmea ensimmäistä kauppaa jotka tehtiin juuri tuolla 1,00€ hinnalla.

Sinnekö ne pikavoitot sitten meni… Itse ostin Fellow Financea jo aiemmin ollakseni joka tapauksessa mukana tulevassa yhtiössä. Nythän vertaislainaus jää pois, ollaan tavallinen pankki.

Jep. Vielä tiedotetta odotellessa.

2 tykkäystä

1.4.202215:08
Nasdaq Helsinki Oy
Helsingin Pörssin tiedote

KAUPANKÄYNTI JATKUU: EVLI PANKKI OYJ

TIEDOTE, 1.4.2022 OSAKKEET

KAUPANKÄYNTI JATKUU: EVLI PANKKI OYJ

Kaupankäynti Evli Pankki Oyj:n osakkeilla jatkuu 10 minuutin
huutokauppamenettelyllä kello 15:15.

Kaupankäynti keskeytettiin tänään kello 13:21.


EVLI PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 1.4.2022 KLO 15.00 (EET/EEST)

Kaupankäynti Evli Pankki Oyj:n osakkeella on väliaikaisesti keskeytetty yhtiön pyynnöstä. Yhtiön näkemyksen mukaan osakekurssi ei ole heijastanut oikealla tavalla 25.3.2022 toteutuvaksi tiedotettua yritysjärjestelyä, jossa Evli Pankki Oyj osittaisjakautuu uudeksi varainhoitoon keskittyväksi ja listattavaksi konserniksi, Evli Oyj:ksi, ja Evli Pankin pankkitoimintaa jatkavaksi yhtiöksi, johon Fellow Finance Oyj sulautuu ja jonka nimeksi tulee Fellow Pankki Oyj.

Evli Pankki Oyj:n osake oikeuttaa 31.3.-1.4.2022 tehdyissä kaupoissa yritysjärjestelyn myötä Fellow Pankki Oyj:n osakkeisiin, mutta ei vastikeosakkeina saataviin Evli Oyj osakkeisiin.


Ei mainintaa kauppojen perumisesta :thinking:

1 tykkäys

Ja taas mennään:

image

Nasdaq Helsinki Oy
Helsingin Pörssin tiedote

KAUPANKÄYNNIN KESKEYTYS: EVLI PANKKI OYJ

TIEDOTE 1.4.2022 OSAKKEET

KAUPANKÄYNNIN KESKEYTYS: EVLI PANKKI OYJ

Kaupankäynti Evli Pankki Oyj:n osakkeella (id 115614) keskeytettiin Nasdaq
Helsingissä tänään kello 15:24:09 EET.

Kaupankäynti on keskeytettynä kaupankäyntipäivän loppuun saakka.

Tarjouskirja on tyhjennetty.

Väliaikaiset Evli B:t ilmestyneet salkkuun. Lähiaikoina Evli Pankin osakkeet sitten muuttavat nimensä Fellow Pankiksi - pysyivät salkussa kun niitä ei päässyt myymään.

1 tykkäys

Näyttää perjantaina tehty ja läpi mennyt myynti nyt peruuntuneen ja osakkeet ovat ilmestyneet takaisin salkkuun, vaikka mistään virallisesta lähteestä en ole löytänyt mainintaa kauppojen perumisesta :thinking:

Jonkinmoiseksi farssiksi voi tätä jo kutsua. Yhtiö on antanut kaiken tarvittavan tiedon, pörssi varoitteli ja katkaisi useaan otteeseen kaupankäynnin, joten joku vastuu omasta tyhmyydestä/laiskuudesta julkisessa pörssissä kaupankävijällekin kuuluu. Toki on rehellisyyden nimissä sanottava, että olihan tämä koko järjestely Evlin suunnasta suoraan sanottuna typerästi suunniteltu, jonkinlainen sekoilu oli täysin odotettavissa. Varmasti moni muukin juuri tämän takia Evliä alkuviikosta osteli.

Nooh, pieniä rahoja onneksi kyseessä. Maanantaina uusi yritys, jännityksellä odotetaan minkälainen sekoilu molempien uusien osakkeiden kanssa saadaan silloin aikaiseksi ja pelastaako pörssi laiskureita vielä toiseen kertaan :relaxed:

7 tykkäystä

Itse sain eilen myytyä muistaakseni 4,58 keskihintaan, toimeksianto näkyi toteutuneena ja osakkeet hävisivät salkusta. Tänään ne on ilmaantuneet takaisin…

1 tykkäys

Sekoilee näemmä iItasanomien taloussivutkin.Osingot: Fellow Pankki - Taloussanomat

1 tykkäys

”Strateginen painopisteemme ja ydinosaamisemme on varainhoidossa sekä lisäksi yritysneuvontapalveluissa ja kannustinjärjestelmien suunnittelussa ja hallinnoinnissa. Historiamme ja asiantuntemuksemme säilyy, mutta Evli Oyj:nä voimme entistä paremmin hyödyntää ydinosaamiseemme sisältyvää vankkaa pitkän aikavälin kasvupotentiaalia”, kertoo Evli Oyj:n toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki.

2 tykkäystä

Aprillipäivän meiningit.

3 tykkäystä

Kuinka Evlin osakkeille lasketaan uusi keskihinta? Nordean AOT:n hankintahinnat menivät sekaisin siten, että saamieni uusien Fellow Pankin osakkeiden keskihinta on sama kuin ennen jakautumista hankkimieni Evli Pankin osakkeiden keskihinta (nykykurssilla rutkasti punaisella siis🙂) ja uusilla Evlin osakkeilla ei näy hankintahintaa ollenkaan.

Maalaisjärjellä ajateltuna keskihintahinta olisi Evli Pankin osakkeiden hankintahinta miinus Fellow Pankin osakkeiden kurssi, mutta voisiko asioista perillä oleva varmistaa tämän vielä? Fellow Pankin osakkeet olen aikeissa myydä, jos tällä nyt on mitään merkitystä.

Kiitokset etukäteen!

1 tykkäys

Huomenna pitäisi olla uudet keskihinnat laskettuina, päästään sitten spekuloimaan miten niihin on päädytty.
Tästä tuli tiedote Nordnetiltä jo perjantaina:

Yhtiötapahtumasta johtuen Evli B:n hankintatiedot poistuvat tilapäisesti verkkopalvelun näkymästä uudelleenlaskennan ajaksi, mutta hankintahinnat palautuvat palvelunäkymään 5.4.
Hintojen uudelleenlaskennan aikana myytyjen osakkeiden hankintahinnat päivittyvät kuitenkin 9A-raporteille takautuvasti.

Ystävällisin terveisin
Nordnet Bank

Samansisältöinen viesti tuli myös Fellow pankista.

Oletan Fellow:n hankintahinnaksi tulevan tuon aiemmin esillä olleen 0,5856€ ja Evlin vastaavasti alkuperäisen hankintahinnan vähennettynä tuolla samaisella summalla.
Mutta huomenna nähdään.

1 tykkäys

Nordnetiltä tuli tänään uusi viesti.

Evli Pankki Oyj:n osittaisjakautuminen - hankintatietojen päivittymisessä viivettä

Viitaten edelliseen viestiimme Evlin yhtiötapahtumasta johtuvaan hankintahintojen tilapäiseen poistumiseen verkkopalvelunäkymästä:

hankintahintojen uudelleenlaskemisessa on esiintynyt viivettä koska odotamme verottajalta jakosuhdetta hankinta-arvojen jakautumiselle. Hintojen uudelleenlaskennan aikana myytyjen osakkeiden hankintahinnat päivittyvät kuitenkin 9A-raporteille takautuvasti.

Ystävällisin terveisin
Nordnet

Hyvää infoa Nordnetiltä kun noin viestivät tilanteesta.
Evli itse ei näyttänyt asiasta sivuillaan viestivän.

Tässä nyt isoimmat 10 omistajat:

Jokainen pankki/välittäjä laskee ja päivittää hankintahinnat itse. Verottaja tarjoaa aikanaan virallisen jakosuhteen, joka sitten tarvittaessa päivitetään salkkuihin. Evlin ao-tileille on hankintatiedot jo päivitetty.

“On monia syitä sille, miksi tuottohakuiset sijoittajat pitävät vaikuttavuussijoittamista houkuttelevana vaihtoehtona. Ilmastonmuutos on noussut keskeiseksi teemaksi, vastuulliset teknologiat ovat kypsyneet, lainsäädäntö on muuttumassa, ja niin kuluttajat, varainhoitajat kuin sijoittajat painottavat yhä vahvemmin vastuullisia toimintatapoja.”

1 tykkäys

Täsmälleen samaa olen miettinyt myös minä. Yrittänyt selvittää suoraan, nykyisiltä Fellowilta ja Evliltä ja myös Nordealta, jne, mutta kehnoin tuloksin. Evliltä sentään sanottiin, että on tulossa tiedote asiasta. Usein Kauppalehden Oma Salkku “osaa muuntaa” tilanteet kohdalleen, mutta sieltäkin on vain kadonnut vanha Evli. Hieman ikävää “roikkumista” tilanne on, mutta josko se Evlin tuleva tiedote valaisisi asiaa