Finnair - Uudelleenrakentaminen koronakriisin jälkeen

Voi olla lentoyhtiöillä osingot vähissä seuraavan vuoden-pari… :smiley:

1 tykkäys

Ja tää siis myös vaikka lennot palautuisivat 99 %:iin “vanhasta”. Kun tuli “pikkuisen” velkaa tässä :smiley:

Jos olen harkitsemassa Finskin ostoa, kannattaako diluutioon viitaten ajoittaa osto ennen vai jälkeen merkintäoikeusannin?

Ihan hyvä huomata että Euroopan Komission ehtojen vuoksi Finskiin kohdistuu jonkun verran rajoituksia

2 tykkäystä

En omista Finnairia eikä ole aikomustakaan, mutta olen ihmetellyt koko romahduksen ajan kuka näitä lentoyhtiöitä ostaa kun näistä 95% tulee dilutoitumaan ihan olemattomiin.

Tietoni tuosta merkintäoikeudesta perustuu yllä olevaan viestiin (10 kpl á 0,4€) joten korjatkaa jos laskelma väärin mutta eikös tämäkin mene yksinkertaistettuna näin:
-Kuvitellaan että olet ostanut tämän hetkisiltä pohjilta (3€)
-merkkaat 10kpl hintaan 0,4€ = 4€
-kaikki jotka osaketta omistaa merkkaa täydet 10kpl (Koska jos ei ole aikeissa merkata niin nyt viimeistään myy pois, muussa ei ole järkeä)
-Olet siis maksanut omistusosuuteen verrannollisesti 7€/osake, joka on enemmän kuin kurssi oli ennen romahdusta

Tämä on siis se best case -skenaario Finnairin osakkeenomistajalle. Tämän takia se Buffetkin ne omat lentoyhtiönsä myi pois

5 tykkäystä

Mitäs mieltä te olette SAS:ista? Kuuluuko samaan sarjaan kuin Finnair, että parempi unohtaa ja katsoa sitten joskus uudestaan?

UA, AA, Delta, Lufthansa ovat tuottaneet vähintään 50% jokainen romahduksen jälkeen. Puhumattakaan Norwegianista. Ei pitkään salkkuun, mutta jälleen kerraan kertomus markkinoiden hulluudesta.

Catch on siinä, että nyt yhtiöllä on 500 miljoonaa lisää rahaa. Jos yhtiö ei polttaisi rahaa, niin osakeannissa menetät käytännössä vain sen järjestelykustannukset.

1 tykkäys

Finnair Oyj

(FIA1S)

Viimeisin

0,7181

no nyt sitten niin… nekö rahat meni kankkulan kaivoon? Mitäköhän täällä tapahtuu nyt? Auttakaa aloittelijaa ymmärtämään :slight_smile:

2 tykkäystä

Lue eilen linkkaamani kuvaus diluutiosta huolellisesti. Nämä antiasiat kannattaisi tietysti etukäteen selvittää, ettei tule yllätyksiä. Jos et aio merkitä uusia osakkeita, kannattaa myydä merkkarit.

3 tykkäystä

Avasin Antin rapsan (normaalisti Premium-jäsenille) kaikille luettavaksi.

Tässä on kyllä diluutiota isolla D:llä.

6 tykkäystä

Pikavoitoille ainakin annettiin mahis. Kurssi nyt 1,40e. En usko pidempään nousukiitoon, mutta kyllähän tässä nyt tarjoillaan nopeat sisäfileet.

Siis treidaako osake todella laskennallisesti viime kesän lukemissa?

Näyttökuva 2020-6-11 kello 10.16.04

3 tykkäystä

Osaako joko sanoa, että miten noi antiasiat hoidetaan Nordnetin puolella? Tuleeko salkkuun noi merkkarit vai miten siellä toimii, eli miten merkintä siellä menee?

Siis jos nyt myyn, niin saanko silti nuo merkintäoikeudet? Vai mihin viittaat noilla nopeilla sisäfileillä?

Nyt olen täysin pihalla, että miksen voi ostaa Finnairia? OPn kautta yritän mutta herjaa vaan rajahinnasta. Valaiskaa tyhmää…

OP inkompententti lafka. Valita niiden tukeen. Nillä on jotain typeriä raja-arvoja jotka estää liian isoja hinnanliikkeitä?

Siinä selitetty aikaa tarkkaan.
Kai näistä jutuista kannattaa ottaa ennalta selvää,jos kerran osaketta omistaa

1 tykkäys

Ei kaikesta ole ehtinyt ottaa uutena harjoittelijana selvää. Jos siis nyt myyn hintaan vaikka 1,2e, minulle jää merkintäoikeus x kertaa 0,40e? Jos myyn merkintäoikeuden, miten sen hinta määräytyy?

En omista itse, vaan koitan tässä selvitellä toisen puolesta, mutta kiitoksia tuosta linkistä :slight_smile: Tulee varmaan useammallekin tarpeeseen :slight_smile: