Fiskars - Kannattavuusoptimointi ja transformaatiotarina?

Fiskars-konserni vahvistaa suoraa kuluttajamyyntiä siirtymällä omasta digitaalisesta alustastaan SaaS-pohjaisiin palveluihin. Tämä antaa Fiskars-konsernille mahdollisuuden tehostaa ja skaalata suoraa kuluttajamyyntiä tehokkaammin pitkällä aikavälillä. Se myös parantaa digitaalisia valmiuksia mahdollistaen pääsyn uusimpiin teknisiin ominaisuuksiin.

Osana siirtymää yhtiö alentaa sisäisesti tuotettujen aineettomien hyödykkeiden arvoa 27 miljoonalla eurolla. Nämä aineettomat hyödykkeet liittyvät suoran kuluttajamyynnin ohjelmistoihin kattaen niin digitaaliset kuin fyysiset kanavat. Arvonalentaminen raportoidaan vertailukelpoisuuteen vaikuttavina erinä vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä, eikä sillä ei ole vaikutusta yhtiön vertailukelpoiseen EBITiin tai rahavirtaan eikä olennaista vaikutusta taloudelliseen asemaan.

Fiskars-konserni on edelleen sitoutunut vahvistamaan läsnäoloaan suoran kuluttajamyynnin eri kanavissa. Yhtiö jatkaa investointeja skaalautuviin digitaalisiin ratkaisuihin, jotka tukevat sen kasvustrategiaa.

2 tykkäystä