Fiverr on markkinapaikka jolla freelancerit voivat tarjota digitaalisia palveluita kuten kotisivujen designia, logoja, äänityksiä, käännöstöitä jne.
Olen jonkun aikaa seurannut yhtiöitä ja jopa kirjoittanut tätä postausta varten muutaman lauseen mutta aikaisemmin tällä viikolla törmäsin HCP:n analyysiin joka on myös postattu Inderesin etusivulle, Fiverr: Mailman suurin markkinapaikka digitaalisille palveluille | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus . Pasi Havia käyttää analyysissä samaa Fiverrin omaa presentaatiota johon olen itse tutustunut.
Yhtiön osakkeen tuotto vuonna 2020 oli huikeat 730% mutta myös kasvu on ollut todella kova. Liikevaihto kasvoi Q3 y-y 88% USD 52 miljoonaan. Freelancer markkina on todella iso maailmalla ja vain Yhdysvalloissa arviolta USD 815bn.
Toinen asiallinen analyysi alla.
https://seekingalpha.com/article/4396132-fiverr-several-growth-vectors-will-push-name-higher-over-time
Yhtiötä seuraa myös muutama analyysitalo ja viimeisin (21.12) target price on Goldmanilta 253 dollaria (31.12 close 195 dollaria)
Tulen todennäköisesti itse ostamaan tätä ensi viikolla vaikka yritän kovasti löytää syitä miksi jättäisin sijoittamatta. Tuo viime vuoden tuotto hieman pelästyttää.