Fodelia - Elintarvikealan tiennäyttäjä

Massella kun on paljon kokemusta niin miten suhtaudut kuuluisaan sanontaan: “Älä kysy mitä kunta voi tehdä sinulle - kysy, mitä voit tehdä kunnalle.”

2 tykkäystä

Viime vuosituhannella kunnat tekivät vielä itse varsin paljon eri asioita, nyt kaikki vaan ulkoistetaan kiihtyvällä tahdilla. Siinä ei pysty vanha setäkään kunnalle paljoa tekemään Pitäis olla ao. firmalla töissä, mutta kun ne perskuleet eivät ota töihin. :slight_smile:

Tällä tahdilla setä ei enää muutaman vuoden päästä kysele mitä kunta voisi sedälle tehdä, koska vastaus on joka tapauksessa: ei mitään. Hataustoimikin on seurakunnalla…

Masse-setä, FA, näkeekö vielä kuntajärjestelmän kuoleman ?

1 tykkäys

Kuntien rooli tulee muuttumaan monen muunkin toiminnon osalta merkittävästi (esim. Sote siirtynee ylikunnallisten organisaatioiden vastuulle). Silloin on hyvä esittää kysymys, että mikä on kunnan perustehtävä - onko se kalliisti ja työläästi hoitaa vaikkapa kouluruokailu itse vai keskittyä siihen, miten kouluruokailu hoidetaan vastuullisesti ja kustannustehokkaasti (siis mikä on palvelumalli). Feelian konseptilla todistetusti kokonaisuus voidaan hyvin kustannustehokkaasti.

8 tykkäystä

Emme tule kertomaan sopimuskantaamme julkisesti; johtuen mm. siitä, että kaikki asiakkaat eivät halua kertoa asiakkailleen että itseasiassa vaikkapa lounaspöydän perunamuusi tai ala carten pippurikastike tuleekin muualta kuin omien kokkien tekemänä. Ravintoloissa ja yleensäkin rukahuolloissa on käytetty erilaisia komponentteja jo vuosikymmenten ajan - eli en usko että kovin monessa ravintolassa/keittiössä kinkkukiusauksen valmistus lähtee multaisista perunoista liikkeelle.

16 tykkäystä

Vastailin tähän jo tuolla toisaalla eli emme tule kertomaan sopimuskantaamme emmekä sitä minkälaisia neuvotteluja on käyty / käynnissä.

4 tykkäystä

Gallup: Uskotko Fodelian ylimerkintään huomenna tiistaina?

  • kyllä
  • en

0 voters

2 tykkäystä

Feelian patentti koskee keittokonsentraattien valmistusta autoklaavitekniikalla. Kuten olemme yleisötilaisuuksissakin maininneet, itse autoklaaviteknolgia on tunnettua teknologiaa. Se miten me sitä hyödynnämme, mitä tuotteita me autoklaavaamme ja ennenkaikkea miten me olemme konseptoineet kokonaisuuden asiakkaille helposti ja vaivattomasti käytettäväksi on meidän ydinosaamista.

Emme ole lähdössä kuluttajamyyntiin vähittäiskauppaan joten huoli pois siltä osin. Take a Soup -konseptilla olemme vähittäiskaupassa entistä vahvemmin jatkossakin ja toisaalta verkkokaupasta suoraan kuluttajille.

2 tykkäystä

Aivan mahtavaa saada juuri Suran kaltaisia aktiivisia sijoittajia omistajaksi yhtiölle! Kiitokset raportista - erityisesti mieltä lämmitti tuo vanhemman pariskunnan löytöretki Oatiksien parissa sekä tuo mainitsemasi makuanalyysi. Harmi tuo viljelijätiedon puuttuminen pussista mutta sen voin taata että suomalainen peruna on ollut raaka-aineena.

7 tykkäystä

Jahas… kyllä oli tuskaa, koitin osallistoa firmalla, mutta säästöpankkin oli tuttuun tapaan teknisesti ala-arvoinen ja en voinut tehdä tunnistautumista… vaikka samoilla tunnuksilla pääsen pankin sivuille.

Omalta OP tililtä sitten merkkasin jotain 970 kpl, kun siellä taas ei sattunut olemaan käteistä tilillä , kun myynneistä ei ollut tullut rahaa… no tuon verran sain…

Ps. jätin 70 euroa tilille, niin saa ostaa ruokaa… :smiley:

Nordnet lupasi laittaa minulle lomakkeet täytettäväksi ja skannattavaksi, mutta eipä ole laittanut…
Olisin voinut merkitä 5x enemmän, tai se oli tarkoitus… ajatellen mahdollista leikkuria… ihan sama. Pitäs varmaan vaihtaa pankkia, mutta ei varmaan ainakaan Nordnettiin…!

2 tykkäystä

Itse olen nyt kaupassa käydessä aina tarkastanut real snacks tilanteen. Tuotteita on usein muutamaa eri lajia, yleisimmin oatis seasalt ja noita muumi naksuja. Oikiaa kun on löytänyt, on useimmiten ollut jäljellä vain muutama pussi. Honey butter, silloin kun sitä on löytänyt, on useimmiten loppu. Löytyy myös omasta kaapista pari pussia.
Melkein kaikki real snacks tuotteet on maisteltu läpi. Hyvin on pussit tyhjentyneet. Asun pk-seudulla, joten uskon osittain menekkiin vaikuttavan myös muiden sijoittajien tuotetestauksen.
Ensiviikolla tulossa mökkireissu isommalla porukalla ja pidän huolen, että sipsiosio koostuu real snacksin tuotteista :muscle::sunglasses:

12 tykkäystä

Kuinka tarkka tuo merkintäajan päättyminen on? Kaikki ok kunhan merkkaa huomenna ennen klo 16:30?

Tarkennus: Vaikka siis Masse-setä ja hänen vanha teräskissansa ovat aitoja raakaruuan kannattajia ja kumpikin yltänee oman lajinsa sisällä aivan huippuikäennätyksiin (setä 100v ja kisu 20v),

niin on samaan hengenvetoon todettava, että jos kerran snakseja ja teollista valmisruokaa on pakko valmistaa ja syödä, niin on se vaan hienoa, jos mukana kisassa on aidosti suomalainen yritys! :finland::finland::finland:

Tämä ei ollut sijoitussuositus ei sijoitusneuvontaa. Piste.

Masse-setä, FA, 60-luvun reliikki, kotiruuan kannattaja

4 tykkäystä

Salty liqurise sipsit oli kyllä aika ei kovin hyviä. Sekoitus lakritsijäätelöä/turkinpippuria ja sipsiä.

Täytyisi kokeilla. Honey butter oli ihan ok. En ihan ymmärrä sitä pientä hypetystä, mikä niistä oli täällä, mutta ehdottomasti voisin ostaa uudestaan. En tiedä miten dippi niiden kanssa sopisi…

Miten tämä pitäisi tulkita? Onko tuossa lopputulemma, että on yhteensä merkannut 300 vai 500 kpl?

Itse tulkitsen tuon tekstin niin, että 500kpl. Yritin itse tuplata oman aiemman merkinnän ja lähetin saman lukumäärän uudelleen, mutta mitään näkyvää muutosta ei mihinkään tullut.

Mielestäni ihan oikein tulkitsit. Homma kirjautuu varmaan seuraavana arkipäivänä hieman viiveellä Nordnetin salkkuun merkintävarauksena.

1 tykkäys

Juurikin näin. Merkintä on sitova eli et pysty perumaan niitä, mutta voit lisätä tekemällä uuden merkinnän.

Näiden haniputtereiden ja ventureiden kääntöpuolena on, ettei yhteenkään brändiin ihan aikuisten oikeasti panosteta. Kävelin eilen kylillä ja näin kaksi Estrellan mainosta valotauluissa linssisipseistä. 100% vegaani, high protein ja niin edelleen…

Jos sulla on kuluttajatuote, niin sun pitää rummuttaa sitä kaikissa torvissa maksimaalisen kykysi mukaan menestyäksesi. Vaihtoehtona on tasainen kituuttaminen. Nämä aiemmat hyllyltäsaatavuusesimerkit alleviivavat tätä.

1 tykkäys

Itse kanssa ymmärrän että saat 500kpl. Itsekkin tein ensinmäisen merkinnän viime viikolla ja eilen päivitin merkintää ja lisäsin vielä toisen merkinnän, mutta salkussa ei ole rahat lähtenyt?

Se tuossa hämää, että sille arvo-osuustilille, jolle on jo merkinnän tehnyt ei pääse tekemään uutta merkintää. Pitää mennä olemassa olevan merkinnän “muokkaa” tilaan ja siellä alkuperäinen määrä on editoitavissa ja napin nimi on [päivitä]. Tässä tosiaan yritin sitten “päivittää” alkuperäisen määrän, niin mihinkään ei tule infoa, että tuplasin määrän.

1 tykkäys