Fodelia - Elintarvikealan tiennäyttäjä

Mulla näkyy nyt (naurettavan pieni) potti Fodelian osakkeita, mut käteinen on vielä jossain matkalla. Suht villin näköinen salkun tuotto tänään tuosta johtuen :see_no_evil:

1 tykkäys

Itsellä on vihdoin kaikki kunnossa, laput ja rahat salkussa ja nyt jopa merkintä sitoumukset vihdoin kadonneet… Ei kyllä voi Nordnettiä nopeudesta kehua, saattaisi nimittäin hieman harmittaa jos olisi ollut luottoa käytössä niin kuin aika monilla täällä ilmeisesti oli. Taitaa kyllä mennä välittäjä vaihtoon myös minun kohdallani (Olen tätä siis jo pidempään harkinnut…).

3 tykkäystä

250€ arvosta irtosi lappuja. Vaikea tilanne. Kiinnostaako niin paljon, että lähtee muiden kanssa kilpaa huutokaupoille tekemään järkevän kokoista positiota… Ja millä hinnalla?

Toisaalta tämän pitäisi nousta aika paljon, että saa edes kaupankäyntikulut katettua. Mennään posin kautta - ehkä tästä opittiin jotain.

1 tykkäys

Kaupankäynti näyttää alkavan hinnalla 5,02€. Tässä nyt kerennyt viikon verran pohtimaan mitä tekee ja itse ainakin ostan takaisin ne mitä en annista saanut.

Edit: Sehän lähti ampumaan ylös. Sain napattua 5,08€ hinnalla omat.

Minulla salkku Fim:ssä. Ei näy osakkeita salkussa edelleenkään. Pitäisi tulla joku määrä, mutta ei ole kirjattu osakkeita edelleenkään salkkuun. Ei sitten käydä kauppaa toistaiseksi. Surkeaa hommaa Nordnet taas kerran.

Sain annista n. 14% merkitsemistäni osakkeista ja nyt ostin lisää Nordnet:iin palautuneilla rahoilla hintaan 5,09.

Pikavoitot otettu ja nyt seurataan tilannetta.

Maltillisella kurssitasolla käydään vielä kauppaa. Ite olin varustautunut henkisesti siihen, että kurssitaso olisi kuuden euron lähistöllä (Indereksen hintahaarukan ylälaita vastaa jotain 6,40e kurssia, aallonin antianalyysissä se oli 8,05e ja kauppaa käytiin 8,50e tasolla eka päivänä, mutta siinä osakkeiden freeflow pienempi). Harmittaa edelleen, ettei tullut silloin imuroitua Aallonin osakkeita talteen, kun niitä oli vielä kunnolla jaossa.

1 tykkäys

Sain itse annista yhteensä 460 osaketta. Osa meni firmalle ja osa itselle. Ostin tänään molemmille hintaan 5,07€ pienen lisäposition. Nämä jäänee nyt sitten holdiin todennäköisesti pitkäksi aikaa. Kunhan vaan Fodelia pysyy tavoitteissaan.

2 tykkäystä

Ihmettelyn jälkeen ostin vähän lisää, nyt on kh 4,72 ja potti sen kokoinen, että on mielekästä seurata firman jatkoa. Toiveissa, että tämän vuoden H2 ja 2020H1 sujuu hyvin ja inden odotuksiin, niin sitten tähän kurssiin ostettuna osakkeen kertoimet on jo ihan maltilliset. Luulen, että Inden ottaessa tämän seurantaan, tavoitehinta on vitosen kieppeillä.

Inden ennusteen osuessa tämän ja ensi vuoden osalta, antihintaan 4,30 osakkeen PE2021e olisi 9,4 ja liikevaihdon kasvu 2019: 32% ja 2020 42%. Tällöin minun mielestä osaketta pitää arvostaa ainakin PE-lukuun 20, mikä tarkoittaisi osakkeen hinnaksi noin 9 euroa. Tosi koviahan nuo kasvudotukset on, eikä ne automaattisesti tule, mutta ainakin itse olen tässä mukana sillä mielellä, että ne voi toteutua ja silloin osake ottaa isoja loikkia.

2 tykkäystä

Itse otin avauksesta lisää. Kiinnostava firma ja annista sai liian vähän. Jos etenevät läheskään suunnitelmien mukaan, niin tässä voi olla muutaman vuoden tähtäimellä ihan hyvä sijoitus.

5 tykkäystä

Emhoo 6 pv
Heitän stetsonista, että 1. pörssipäivän päätöskurssi olisi 5,20, mikä tarkoittaisi Inden raportin ennusteeseen pohjautuen PE2020e 15 (oikaistu).

Päätös 5,199

Ei ole kristallipalloa mutta onneksi on edes stetsoni!

Mut hienoa nähdä, että tätä inden palstaa selvästi luetaan :wink:

31 tykkäystä

Varmaan vaan meni vahingossa marginaalisesti ohi. Ostin omani 5,15

1 tykkäys

Hyvin meni, kiitos.

2 tykkäystä

image

8 tykkäystä

Inderesin näkemys Fodelian osakekannan arvosta: 4,50 EUR / osake (keskiarvo)
Inderesin tavoitehinta: 5,50 EUR

Tätä logiikkaa en nyt ymmärrä. Voisitko @Petri_Kajaani kertoa miksi tavoitehinta on 22% korkeampi kuin näkemys osakkeen todellisesta arvosta?

4 tykkäystä

Logiikka avattu täällä:

https://www.inderes.fi/fi/sijoituskoulu-inderesin-tavoitehinnat

Edit. Ja tässä vielä suoraan olennainen.

Tavoitehinta on se hinta osakkeelle, jonka analyytikko analyysin perusteella uskoo olevan osakkeelle realistinen taso 12 kuukauden kuluttua .

4 tykkäystä

Olemme määritelleet Fodelian osakkeelle eri arvonmääritysmenetelmillä arvohaarukan, joka on esitetty raportissamme. Eihän se tarkoita sitä, että haarukan keskiarvon pitäisi automaattisesti olla tavoitehinta.

7 tykkäystä

Vielä sellainen kommentti, että jos yhtiön osakepääoman arvo on ennen antia vaikka 100, ja sitten annissa tulee 50 lisää, niin olisiko se annin jälkeen 100 vai 150?

Inderesin arvo oli premoney.

Edit, korjaan. Näemmä olikin anti mukana, joten tältä osin voi unohtaa.

Näyttäisi 5,50 menevän rikki jo tällä viikolla. Se on tietysti eri asia mihin osakkeen arvo asettuu alkuhuuman jälkeen.