Fodelia - Elintarvikealan tiennäyttäjä

Itsekin tuli jokin aikaa sitten tilattua ja vielä on keitot maistamatta, mutta lohikiusausta lukuunottamatta en ole ollut tyytyväinen.

Kiusaukset, laatikot, pyttipannu yms. ovat olleet lähes pelkkää perunaa tai pastaa. Lihaa ei ole ollut nimeksikään. Maku on ollut lähinnä suolainen.
Hinta on kyllä halpa ja tekeminen helppoa/nopeaa, mutta rehellisesti sanottuna mielummin maksan enemmän ja näen hieman vaivaa jos sillä saa lihaisampaa ja maukkaampaa ruokaa. Ja olen siis tosi laiska kokki.

Kenellekään en kehtaisi toistaiseksi syömiäni ruokia tarjota lukuunottamatta tuota lohikiusausta.

Keitoista on vielä kovat odotukset, kun niitä on täällä niin kovasti kehuttu.

Sinänsä Feelia voi pärjätä ihan hienosti, kun kunnallisella puolella varmaan hinta menee maun edelle.

4 tykkäystä

Heinäkuulta tilastoa:

https://www.pty.fi/ajankohtaista/myyntitiedotteet/uutinen/article/foodservice-tukkukaupan-liikevaihto-laski-heinaekuussa-84-prosenttia-edellisvuodesta/

6 tykkäystä

Nyt kun asian noin sanoit niin mietin mitä tuotteita ottaisin omavalintaboksiin ja ei sinne kovin montaa laatikkoa/kiusausta päätyisi. Itselle ensikosketus Feeliaan olivat juuri hyvänmakuiset keitot ja sen takia tästä niin innostuinkin. Jos ensikosketus olisi ollut vaikkapa liha-perunasoselaatikko niin johtopäätös olisi voinut olla täysin eri. Tässä onkin hyvälaatuista ja suoraa asiakassijoittajapalautetta @Mikko_Tahkola suuntaan :smiley:

1 tykkäys

Kouluruokailussa on havaittu suuria ongelmia Vantaalla. Milloin huudetaan Feeliaa apuun korjaamaan tilanne?

Ruuan suurimpaan osaan Vantaan kouluista ja päiväkodeista tuottaa Vantti. Toinen kouluihin ja päiväkoteihin ruokaa tuottava taho on Palmia.
Vantilta vakuutetaan, että ruokaa riittää kaikille.
”Suosikkiruokien kanssa korkeampaan menekkiin on varauduttu, mutta kyseisenä päivänä viimeisille ruokailijoille tätä listan mukaista ruokaa ei ole riittänyt ja on tarjottu korvaava ruoka”, kerrotaan Vantilta sähköpostitse.

2 tykkäystä

Kiitettävästi hoiti feelia myös taannoin reklamaation, kun posti ei kuljettanut ajoissa ruokia meille.

Ps. Uskallettiin lopulta maistaa ja ei myrkytytty (vaikka olivat viikonlopun yli postilla ja tulivat 18 asteisia.

Gulassikeitto on suosikkini, lisään hitusen kasvikermaa ja paljon chiliä!

Vieraita oli, niin näytin paketteja ja kaalilaatikko pussissa näytti kuulemma koiranruualta, mutta nakkikeitto maistui varsinkin lapsille loistavasti.

Hyvä etätyö homma olla Feelian ruokia.

En tosin juuri nyt ole omistaja, mutta kahdesti olen jo ollut, joten sillä lailla useat feelia tilaukset ja ipo sipsi testit on moninkertaisesti kustannettu!

Muutama pussi jäljellä ja voin luvata, että jatkotilausta seuraa.

2 tykkäystä

Rehellisesti sanottuna en pysty ollenkaan yhtymään täällä oleviin kehuihin. Tuotteet ovat edullisia, kuljetus toimii, säilyvyys on loistava ja ovat ne käteviä. Mutta se maku, se on sellainen kouluruokamainen. Ymmärrän miksi ihmiset noita tilaavat, mutta itselleni tuotteen tärkein ominaisuus ei ole riittävällä tasolla.

3 tykkäystä

Osa on lounasruoka tyyppistä, mutta minä ainakin tuunaan omat ruokani, enkä syö sellaisenaan.

2 tykkäystä

Etätyö-arkea helpottamaan laitoin ensimmäisen tilauksen vetämään. Katsotaan maistuuko pesueelle vai ei.

2 tykkäystä

Ruoat ovat mielestäni lähtökohtaisesti laitosruoan tai bulkkipään lounaspaikkojen verrokkeja, mutta kuitenkin tässä kategoriassa parhaasta päästä. Odotustaso kannattaa suhteuttaa tähän niin osa ruoista yllättää positiivisesti. Parin euron annoshinnalla ei voi kaikkea odottaa. Töissä lounas maksaa vähän tuettunakin nykyään 10,70e…

Moniin ruokiin on laitettu ymmärrettävästi vähän mausteita joita on helppo lisätä lämmitysvaiheessa, esim. suolaa, jolloin niistä saa oman maun mukaisia. Aluksi vaisu ruoka on kokenut totaalisen muutoksen parilla suolamyllyn pyöräytyksellä. Ehkä näitä maustamisehdotuksia kannattaisi laittaa tuotteiden ohjeisiin?

Hinta, säilyvyys ja kätevyys ovatkin sitten ihan omaa luokkaansa, ja se on se Feelian juttu. Koko korona-aika ollaan syöty arkilounaat Feelian ruokia. En edes keksi miten muuten ehtisimme esim 30 minuutissa syömään kohtuullisin valmisteluin.

Disclaimer: en omista osakkeita.

14 tykkäystä

Omasta mielestä Feelian ruuat on kyllä selkeästi parempia kuin tyypilliset muoviin pakatut valmisruoat mitä lähikaupan kylmähyllystä saa. Ja näissähän ei ole lisä- tai säilöntäaineita. Lähes kotiruoan veroista tai parempaa, riippuu kotikokin taidoista.

3 tykkäystä

Tuossahan olisi oikeasti ideaa, joko nettisivuilleen tai paketin kylkeen pari eri maustamisehdotusta. Esim. “Mausteisen ystävälle, Yrttien ystävälle, Lämpöisen ystävälle.”

Toki ruoka on tarkoitettu syötäväksi ihan sellaisenaan ja tuo lisää omaa panosta “ruuanlaittoon”, mutta paketissa voisi lukea, että: “Kokeile myös personoida ruokasi.” Tjsp.

Ps. En omista osakkeita, enkä ole kokeillut ruokiakaan. Tukussa kun olen käynyt, niin olen katsonut, että hyvin on sielläkin tarjolla näitä tuotteita ja joskus ajattelin kokeilla. Ei ole ollut alelaarissa(päiväys) tukussa näitä, joten määristä perustellen taitaa moni lounaspaikka käyttää myös näitä.

7 tykkäystä

Ensimmäinen tilaus kotiin Feelian eväitä. Makuun luotan kun olen joskus maistanut niin otin yli 150 euron edestä kerralla niin sai ilmaisen kotiinkuljetuksen.:smile: Vaikka ei paha hinta, toimitus koko Suomessa n 9e. Vrt esim Prisman verkkokaupan kotiintoimitus…

Ongelmaksi muodostui 10% alekoodi jonka sai kun tilaa uutiskirjeen, joutui keksimään lisää ostettavaa jotta 150e täyttyy. :grin::wink: No, onneksi ruuat säilyy pitkään jääkaapissa vaikkei ole säilöntäaineitakaan, kehuvat!

Ruokaa omasta kaupasta, näin (erittäin) pienomistajana🤝

Ja testin tärkein anti tähän mennessä: verkkokauppa oli hyvä, selkeä, nopea…

4 tykkäystä

Kävin taas hieman tutkimassa Oikian tuotteiden määriä useamman eri kaupungin kauppojen hyllyillä. Usein kaupoissa on hyllyt notkumassa muiden valmistajien sipsejä mutta tämä ei oikein päde Oikian kohdalla, jonka kohdalla on usein reilusti tyhjää. Näyttää vieläkin siltä että joko kysyntä on reilusti suurempaa kuin tuotanto tai että kaupat ovat koronan takia vähentäneet tuotteiden tilausmääriä ja tuotteiden tilausmäärät ovat pienempiä.

2 tykkäystä

Minä puolestani huomasin Tokmannin Priima halpissipsien laatikosta lähettäjäksi Real Snacks. Jostain syystä näissä ei mainita pussissa viljelijää eikä valmistajaa. Pääasia, että tuovat volyymia linjalle!

3 tykkäystä

Real snacks on kyllä melkoisen hyvin saanut jalan sijaa kaupan omissa merkeissä. Olen Lidlissä huomannut, että Realin valmistamat sipsit ovat hyllyn parhaimmalla paikalla ja tuttu myyjätär vielä kertoi, että käyvät kaupaksi todella hyvin. Hinnat ovat kyllä melkoisen alhaisia. Perussuolattu sileä maksaa 300 gramman pussissa 1.25€, joten hinta/laatu suhde on kyllä enemmän kuin kohdallaan. Kate näissä on varmaan pieni, mutta volyymia toki tuo.

2 tykkäystä

Feelian ruokia tilattu ja testattu täälläkin. Täytyy kyllä sanoa, että ruoat olivat erinomaisia ja tuli juuri sellainen fiilis, kuin olisi itse kotona tehnyt. Ei siis voi todellakaan verrata mihinkään einesruokiin. Feelian ruuissa hintalaatusuhde on kyllä kohdallaan.
Tässä jää koukkuun tähän vaivattomuuteen, jonka voi vielä yhidstää ruoan hyvään makuun. Verkkokauppa tehty erittäin selkeäksi ja muutenkin koko osto/tilausprosessi toimi hyvin. Kannattaa ehdottomasti kokeilla :+1:

10 tykkäystä

@mikko_tahkola Ensinnäkin, kiitos kun vastaat aktiivisesti kysymyksiimme täällä foorumilla. Olin tilaamassa töihin teidän ruokia ihan ajansäästösyistä. Jäin kuitenkin tilausta tehdessäni miettimään, voiko ruuat lämmittää mikrossa kun sivujenne valmistusohjeissa puhutaan vain uunista ja pannusta. Ymmärrän toki, että ruuasta tulee parempaa uunin kautta, mutta kun työpaikalla se ei ole mahdollista. Kysyin asiaa asiakaspalvelustanne ja sainkin heti vastauksen, että onnistuu myös mikrossa. Kannattaisiko tämä mainita myös siihen soveltuvien tuotteiden valmistusohjeissa? Voisin kuvitella, että moni on samassa tilanteessa kanssani, jolloin mikron mainitseminen pienentäisi kynnystä tilata?

Nyt joka tapauksessa teen ensimmäisen tilaukseni!

16 tykkäystä

@Mikko_Tahkola Samanlainen kokemus käyty läpi. Kannattaa mikroasiat pistää paremmin esille! Ruuat tilattu bokseilla pienyritykselle. Kokemus on että ruoka maistuisi kyllä huomattavasti paremmalta mikäli saisi uunissa lämmitettyä. Kommenttia on tullut myös lihan liian pienestä osuudesta verrattuna kokonaisuuteen. En näe että tämä on se paikka missä pitää säästää. Jos tehdään kotiruokaa niin tehdään sitten kunnolla!

Pakkauskokoihin myös huomio. 600g koko hieman erikoinen aikuiselle. Vähän liikaa yhdelle ruokailulle, mutta liian vähän kahdelle. Syöminen osittain on vähän semmoista häsläämistä varsinkin pakkauksen kanssa. Annoksen jakaminen jos molemmat eivät syö samaan aikaan on vähän niin ja näin. Kiireiseen pienyrityksen arkeen ja miksei kotiinkin noin 450g pienimpänä annoksena voisi toimia paremmin. Yksi reilu annos millä pärjää sitten iltaan asti jos ei ehdi tankata. Tästä myös erottautumistekijä kaupan vaihtoehtoihin. Liian moni annos on siellä 350g, josta normaali ihminen tulee lähinnä vihaiseksi. :upside_down_face:

Muuten homma toimii hienosti. Toimitukset saapuvat pääasiassa kylmänä (postille olisi hyvä keksiä vaihtoehtoja) ja säilyvyys on hyvä. Styrox-pakkauksista mielellään eroon myös muualla kuin pk-seudulla! :herb:

11 tykkäystä

Lihaisa makaronilaatikko tms. myyntiin sen verran kalliimmalla, että saadaan riittävä kate. Sillä selviäisi nopeasti mitä kuluttajat ovat mieltä. Itse osaan ottaa tähän omalta kohdaltani paremmin kantaa kun tämän päivän ostokset on maisteltu.

6 tykkäystä

Kiitos taas loistavasta palautteesta. Minä olen enemmän näitä toiminnan miehiä niin välitin viestisi eteenpäin. Suomen lyhin työmatka on nimittäin ”tuumasta toimeen”.

Tässä vahvistus verkkokaupasta:
” Tieto mikrolämmityksestä on lisätty verkkokaupan tuotetietoihin valmistus -kenttään jokaisen sosekeiton, kiusauksen ja laatikkoruoan kohdalle.

Keittoainesten, lihojen, kastikkeiden ja lisukkeiden kohdalla mennään perinteisillä valmistusohjeilla.”.

Itse olen ollut mikron käyttäjä aina joten hienosti toimii kun vaan muistaa käyttää riiittävästi aikaa ja tehoja. Perunan pitää käydä kuumana jotta maku ja rakenne on parhaimmillaan.

32 tykkäystä