FuelCell Energy

Exxon potentiaali on melkoinen, JOS toteutuisi laajassa mittakaavassa eli CCS+ lisäteho, jos voitaisiin tehdä monistettavasti eli modulaarisesti.

Uusi teknologia ei ole köyhille eikä kärsimättömille. Tilaa markkinoilla on useammallekin PLUGille ja FCELille. FCEL on tavallaan edelläkävijä, joka oli markkinoilla liian aikaisin. Niin oli esim. tuuli- ja aaltovoimankin suhteen muutama yritys aikoinaan liikkeellä, mutta rahat loppuivat. Pitkässä juoksussa FCELin malli myydä palvelua miellyttää minua enemmän. Tuotantoprosessin omistaminen on harvalle organisaatiolle itseisarvo. Nyt FCEL nousee (välillä tietenkin myös laskee), kun markkina näkee myös tämän mahdollisuuden. 10x on ihan mahdollinen osin hypen vauhdittamana. Jos nyt laukussa olisi esim Tesla, niin kiireesti vaihtaisin mm. tähän.

2 tykkäystä

Itse ihmettelen tätä keissiä ja hypen määrää. Jos kerran kaikki on niin hyvin kuin kurssi osoittaa, niin miksi täytyy jatkuvasti käydä omistajien lompakolla, eikö yhteistyökumppaneita luulisi olevan jonoksi asti.
Jos johto on niin osaava ja luottaa yritykseensä, niin eikö olisi ollut järkevää ostaa kasapäin omia osakkeita tuossa 1,50 paikkeilla - Rahoituskin olisi turvattu. Teslan kohdalla hype helpottaa yrityksen toimintaa, kun se voi oikeasti jo rahoittaa toimintaansa osakkeiden myynnillä, ja tietääkseni tekevätkin niin.

Itse ihmettelen ainoastaan sitä, missä tätä voi shortata, mieluusti jollain viputuotteella Jos joku löytää keinon shorttailla FCELliä Nordnetin tai Mandatumin kautta, niin kiitos ja nam :crazy_face:

@DayTraderXL Puuttuuukohan minulta joku tietämystesti… jos Mandatumin järjestelmä on niin älykäs, että näyttää haulla vain sallitut tuotteet. Itse en haulla, firman nimi / tickeri, löydä kuin osakkeen. :worried:

3 tykkäystä

Eiköhän Mandatumin kautta löydy put optioita. @T3r00 autatko @Markakorva

1 tykkäys

Tuosta napista aukeaa Tradergo optiovalikko mutta melkeinpä suosittelisin tutustumaan tarjontaan Pron kautta. Siellä on oma ikkuna tarjonnalle.

3 tykkäystä

Kiitän @T3r00

Go:lla menty tähän asti, mutta ehkä uskallan varovasti vilkaista isojen poikien puolelle :face_with_hand_over_mouth:

1 tykkäys

Näillä on helppo tehdä sairaan nopeasti tappioita jos ei ymmärrä mitä tekee ja vaikka ymmärtääkin.

3 tykkäystä

Ainut hyvä puoli on siinä, että max. tappion tietää etukäteen - ja en suosittele ostamaan tänään erääntyvää put:ia, vola voi olla melkoista premion suhteen. :dizzy_face:

3 tykkäystä

Meikäläisellä on tiukat rajat “pelilapuille” eli erittäin riskisille lotto-osakkeille joista en ymmärrä juuri mitään. Tämän lompakon koko on noin 3 % salkusta.

Sitten on oma lompakkonsa viputuotteille ja muulle hulluttelulle. Tämä vastaa nirmilompsassa ehkä kolikkotaskua, koko on puolisen prosenttia koko salkusta.

Ihan lämpimikseen ja huviksi näillä kikkailen, en ota suurta riskiä. Tesla shortinkin olen polttanut jo neljästi, ja vasta 1/4 tuosta vipuhulluttelukassasta on kulunut :wink:

P.S. Tuo 3 % on siis SPACeille ja muille sensellaisille. Vedyt, genomit ja muut “riskiosakkeet” ovat allekirjoittaneen salkussa ihan normisijoituksia.

1 tykkäys

onkos tää vaan koneella, ei kännykässä? Ja onkos se Pro avoinna kaikille vai pitääkö siihen tehdä joku hakemus?

Tämä on avoinna kaikille sovelluksessa ja nettisivuilla jos on valinnut niihin millä käy kauppaa. Tuon option kun avaa niin sieltä löytää paljon muutakin tietoa kuin mitä tuohon laitoin. Pron latasin vaan koneelle ja avasin pankkitunnuksilla,

Ja edelleen korostan että nämä on pitoon kalliita ja koko pääoma saattaa mennä hetkessä.

1 tykkäys

Ymmärretty! Pro kiinnostaa, ei ollut tarjolla kun siirryin mandatumille. Kiitos. En oo vielä koskaan shortannu.

Torstaina raporttia ennen pörssin aukeamista… Onko kellään mitään positiivisia ajatuksia? Itse seurailen sivusta ja hyppään pienellä positiolla takaisin, jos kyykkää kunnolla. Aiemmat myyty 19 dollarin paikkeilta.

Kaiken järjen mukaan sieltä tulee sellainen tulos, joka romahduttaa robinhoodareiden viimeisetkin optimismin rippeet. Ja jos ei siitä kyykkää, niin Citronille tai vastaavalle shorttaajalle luodaan hedelmällinen maaperä kunnon shortti-iskulle.

3 tykkäystä

Edellinen tulosjulkistus oli kaameaa luettavaa, siellä ei tainnut olla mitään positiivista. Onko sen jälkeen tullut mitään positiivista uutista, tai onko mitään viitteitä että olisi tehty parempaa tulosta? Kurssi on noussut sieltä edellisen julkistuksen jälkeisistä hinnoista (muistaakseni luokkaa 2$ tai allekin) tänne 16-20$ tasoille, joten ihan en uskoisi niin hyvää tulosta tulleen tässä välissä, että olisi mitenkään mahdollista olla tyytyväinen julkistukseen. Mutta koska tätä osaketta on viety täysin hypen mukana, niin kait siinä kaikki on mahdollista.

2 tykkäystä

Tämä on niitä harvoja keissejä, kun itsellä olisi uskallusta ottaa näkemystä shorttiposition myötä, ja saatan tätä yrittääkin, ei suositus :sweat_smile:

Näinhän se on. Itse arvioin että tässä voisi laskun jälkeen olla taas mahdollisuudet hyvään nousuun muiden siivellä, jos plugin ja muutenkin vetysektorin hyvät uutiset jatkuu. Eli ostot rapsan jälkeen ja myynti taas ennen. Huonon osarin voisi kuvitella unohtuvan tässä kiimassa markkinoilla nopeasti, kuten aiemmatkin.

1 tykkäys

Tulipa muuten mieleen, että kuinkahan moni hypesijoittajista edes tajuaa, että sieltä tulee osari ihan kohta. Ei taida kuulua perus RH toimintaan seurata yrityksen taloutta ja performancea. Saattaa olla eri chateissa ja foorumuille muutama “mitä tänään tapahtuu!!1” osarin jälkeen.
Kuinkahan nopeasti dippi ostetaan kiinni, jos ostetaan…

Edit. Toki varmaan mahdollista, että jos julkistavat jonkun hyvin hyvin merkittävän uutisen samalla, niin…

En omista FC, mutta periaatteessa voisin toivoa jymyuutista, koska aika pitkään FC kipuaminen on vaikuttanut muutamaan hieman mielenkiintoisempaan yhtiöön, joihin olen sijoittanut. Ja täytyy jopa myöntää, että on tullut mieleen pienet kikkailut esim. Plugin kanssa…

4 tykkäystä

On nämä niin kuumia lappuja nyt että itse en uskaltaisi shortata. Taas noustaan muiden vetylappujen mukana ilman uutisia ja isommalla prosentilla vielä.