Gamestop (GME) - Cant stop, Won't stop, Gamestop

Joo voi olla… Olen itse paripäivän aikana lukenut näitä juttuja siellä ja kiinnostus on kuitenkin siellä kasvanut. Ja jos katsoo vaikka tilrayn kurssia niin eilen oltiin aika hyvässä nousussa ja tänään premarket 6% nousussa. En kyllä itse keksi mikä tuota kurssia on nyt hilannut ylös muuta kuin tuo fuusioituminen…

WSBssähän on jatkuvasti ihan mistä tahansa osakkeesta/alasta jotain hypeä rakenteilla, joten jokaista postausta ei kannata alkaa miettimään päätä puhki

3 tykkäystä

Jep. 8 miljoonaa käyttäjää jo, se on valtava paloruisku josta tulee vahvasti sekoitettuna kaikenlaista ja on melkoinen haaste yrittää siitä poimia mitään järkevää. Ja kyllä, se voi tarkoittaa että joku vähemmänkin noussut juttu saattaa saada tarpeeksi miehiä painelemaan nappuloita välittäjällä että jonkun pienivaihtoisen lapun kurssi vähän värähtää. Lets be careful out there.

Osakkeiden kiinnostavuus (siis viestien lkm) vaihtelee, johtuu milloin WSB-palstaa katsoo ja miten tietoa sieltä hakee.
GME ja AMC ovat juuri nyt suurvolyymissa WSB-viesteissä. Euroopan pörssien aukioloaikaan Nokia on ollut tyypillisesti nosteessa ja 3. eniten kirjoitettu osake. Kurssin volabiliteetti vaikuttaa myös viestimääriin.

Kun jenkkipörssi aukeaa, BB ja/tai TSLA on ohittanut Nokian. Eivät joka pvä.

Tilanne elää.

1 tykkäys

Tilanne tarkistettavissa kootusti täällä : WallStreetBets Top Trending Stocks

5 tykkäystä

Kun oon katsonu Redditiä, niin en oo enää nähnyt lähellekkään samanlaista volyymiä ja intoa tähän osakkeeseen mitä viikonloppuna ja perjantaina. Focus on nyt tästä mennyt, ja samaa mielenkiintoa tähän ilmiöön ei enää ole. (( Mutta betsasin silti GME osakkeisiin, jos tuuli kääntyisi ))

Tää voi olla vähän off-topic, mutta näin unta, että shorttasin mun edellistä duunipaikkaa :joy: Pitää pitää vähän taukoa näihin WSB-juniin.

3 tykkäystä

Kiitos hyvästä linkki-vinkistä!

7 tykkäystä

Onkohan vanha S3 raportti vai ihan oikeastiko S3 & Ortex (kaksi SI% jäljittävää tahoa) näin paljon eroa arvioissa? Ohessa Ortexin arvio & edellinen (Tammikuun 15.) virallinen tilanne.

Poistuin itse pelistä jo aiemmin, mutta odotan mielenkiinnolla 9. päivää kun saadaan nähdä “virallinen” tilanne Tammikuun 29. pv tilanteesta (Short Interest Reporting | FINRA.org). Allekirjoittaneella semmonen epäilys, että isommat pelurit (investointifirmat) puhalsivat tässä yhteen hiileen ja pelastivat toisensa (tarkalleen ottaen sillä hetkellä kun Robinhoodin ostorajoitukset iskivät peliin - toinen myi toinen osti massoittain). Jos ne olisivat toisiaan vastaan tapelleet niin oltaisiin varmasti nähty enemmän “verta vedessä”. Tulipa opittua asioita.

8 tykkäystä

Jos joku luuli, että GME hulluttelua tehdään vain jenkeissä, niin tässä melko yllättävä kuvaus globaalista osakemarkkinasta

DEGIRO, Most traded stocks by country: January 2021

17 tykkäystä

Kutsuttujen joukossa on DeepFuckingValue.

8 tykkäystä


Aika ilkeän näköisen viikko kehityksen sai. Suoraan huipulta aina 50 dollarin hujakoille.

3 tykkäystä

Tuo oli melkolailla arvattavissa kyllä, mutta en odottanut ihan näin vikkelää tiputusta. Jenkkivälittäjien rajoitukset ja vilunki kyllä purivat nopeasti. Syntyi kyllä taas iso kasa uusia bagholdereita ja nyt onkin vissiin sellaisia nyyttejä, ettei ihan helpolla pääse pikku RHt😁

3 tykkäystä

Robinhood removes limits on all stock trades, including GameStop

2 tykkäystä

Oppivathan olemaan, itse ainakin arvostan rationaalisia markkinoita.

Tästäkin tapauksesta odotan, että saadaan selkeät syyt mitä on tapahtunut ennen kuin lähdetään spekuloimaan markkinamanipulaatiolla.

3 tykkäystä

Lieko DeepFValue myös irroittanut laskussa positionsa vai jopa +300$ tasoilla. Varmaan käy ilmi tuolla ‘House Hearing:ssa’. Voipi näyttää ihailevien bagholdereiden silmissä vähän pahalta, jos kaveri on onnistunut oikeasti huipuilla myymään :woman_shrugging:

2 tykkäystä

Sieltähän sen Redditissä voi käydä katsomassa: Reddit - Dive into anything

Vuoden alussa nostettu osakepainoa 10k → 50k, calleja myyty nousun aikana siten että käteistä ~14M$. Toissapäivänä osakkeet jäljellä ja muutama sata callia.

3 tykkäystä

DFV oli myynyt osan Calleista (Muistaakseni vuoden lopussa erääntyviä) melkoisella voitolla ja sai niistä noin 13mil käteistä. Keskihinta DFV:llä taisi olla kuitenkin sen verran halpa että tuolta 50€ hinnastakin saisi vielä hyvät voitot, vaikka toki korkeammalta olisi saanut miljoonia. Viimeisimmässä päivityksessä sanoi ettei enään päivitä joka päivä, jotkut spekuloivat että tekee tämän jotta voi myydä positionsa, toiset spekuloivat että fedit koputtanut ovelle.

Käteistä jo yli 60% eilisen päivityksen mukaan. Vaikka menisi Gamestop nyt konkkaan jäisi hyvät rahat ja silti voisi ylpeillä timanttikäsillä.

2 tykkäystä

Ja tämä on juuri oikea tapa pelata tällaisia; Otetan kohtuulliset voitot ulos hyvän sään aikaan ja pelataan vain rahalla jonka on valmis menettämään. Sääli että monet joutuvat oppimaan tämän kantapään kautta.

4 tykkäystä