Genius Brands - lasten "Netflix" 15.6. alkaen

Toivottavasti et ostanut ostille, kuten itse, eli ei pysty edes veromyyntiä tekemään😁 kh itsellä hieman päälle 3 ja jos vielä tiputtelen, niin sitten vasta, kun mennään taas alle taalan. Ehkä tästä plussalle jää pitkässä juoksussa, mutta pikavoittojen haku meni kyllä hienosti perseelleen😬

2 tykkäystä

Kuulostaa ihan meikän taktiikalta Talvivaaran kans vuodesta 2015. :joy:

Yhtiöstä sen verran, että jos mulla olisi valittavana mainokset vs ei mainoksia, niin valintani olisi ensimmäinen. En usko tälläiseen tarinaan, siksi en ole mukana, enkä myöskään mielenterveydellisistä syistä hypännyt, mutta seuraan mielenkiinnolla ja toivottelen lykkyä pyttyyn osallisille.

1 tykkäys

Jahas, taas mennään ilman uutisia :smiley:

Oiskohan taustalla tämä:

Samaa olin juuri tänne kirjoittelemassa :smiley: On tämä metka lappu kyllä. Oliskohan joku saanut RH porukan taas innostumaan ja nyt shortit helisemässä.

Edit: tuo lelujen tulo kauppoihin elokuussa oli kyllä jo tiedossa ja myyntilukuja saadaan sitten vasta joskus Q3/Q4 aikaa noista. No ehkä porukka innostui siitä, että jotain konkreettista tapahtui :slight_smile:

Joo, mulla on vähän jenkkiosakkeista vaikutelma (tai ainakin tämänlaisista :smiley:), että mikään ei ole ns. priced in, vaan osakkeet pomppaa kahteen kertaan: uutisesta, että jotain tulee tapahtumaan, ja sitten uutisesta, että se jokin tapahtui :slight_smile:

Tuttuun tapaan voi kyllä varmaan odotella tippumista lähtöpisteeseen tai hieman päälle tämän/huomisen aikana.

Pistin laput nyt pihalle aiemmasta suunnitelmasta poiketen. Tarkoitus mahdollisesti ostaa takaisin jos/kun tippuu. Yleensä minun kohdalla tälläiset äkkinäiset “peliliikkeet” ovat olleet erittäin huono idea, joten toivottavasti lappu ei ole tänään 3$. :smiley:

Mä pistin kanssa oman positioni melkein kokonaan lihoiksi, jätin 150 osaketta ihan mielenkiinnosta salkkuun. Jos mennään myöhemmin alle taalan, saatan ostaa lisää.

2 tykkäystä

Nyt möyritään taas jo 1,6x lukemissa, kuten @Vodel1 ennusti.

Jos tätä lappua pitää, niin kannattaa olla todella hereillä näiden hetkellisten pomppujen myötä. Eilisen hetkellinen +30% nousu tais olla vähän aavisteltavissa premarketin myötä, mutta koskaan ei tiedä nouseeko +5 vai 50 prossaa vai jotain siltä väliltä. Yleensä pomppu tulee ekan tunnin aikana avauksesta, sen jälkeen harvoin nähdään enää huippuhintaa.

Nyt pientä nousua, en löytänyt uutisia :slight_smile:

Toimari piti jonkin pienen nolla-tiedotuksen. Siitä se ajatus sitten kai lähti :smiley: Nyt on jo lähes lähtöluvuissa.

Mulle pistää silmään tuossa se, että kehuvat palveluun rekisteröityneen kymmeniä tuhansia käyttäjiä, mutta eivät kerro mitään katsojalukuja. Säästävätkö sitten Q2-osariin vissiin viikon sisällä? 2019 se julkaistiin 20. elokuuta.

Tuossa 27. elokuuta on jokin erillinen osakkeenomistajien kokous, josta ei nyt varmuudella sano onko se Q2/H1/vuosipalaveri, vai mikä: https://ir.gnusbrands.com/ir-calendar/detail/6011/special-meeting-of-stockholders

Q3-osari marraskuun puolivälissä on sitten eka oikeasti mielenkiintoinen, sillä siinä on jo (toivottavasti) mukana mainostuloja + pieni osa alkaneesta lelumyynnistä.

27 päivä on äänestys siitä lisätäänkö osakkeiden määrää nykyisestä 400 miljoonaan. Tulee menemään läpi, koska omistajilla sen verran osakkeita, jotta saa enemmistön. Tod. Näk. Osakkeen hinta tulee sukeltamaan tuon perässä sinne taalaan.

Ja toki yleinen kurssinousu (työttömyys-hakemuksia vähemmän kuin kuviteltiin), nostaa myös tälläistä hurlumhei-osaketta ylöspäin, ainakin hetkellisesti. Kuten kirjoitit, Q3 osari vasta (ainakin toivottavasti) kertoo mihin suuntaan bisnes on menossa.

Toivottavasti kukaan täällä ei holdaa Geniuksessa mitään merkittäviä positioita yli 3-4 taalan hinnoilla.

Joko oltaisiin ostohinnoissa?

1 tykkäys

Nooh, Andy “lupaa”, että tuloja tulee vasta ensi vuonna tai että niistä raportoidaan vasta Q1 2021. Mutta jos pitäis arvata, niin tuskinpa myynti/mainostulot nyt niin heikkoja on, ettei se 1,3 USD:stä nouse ainakin vähän :smiley: Mutta ennen sitä voi jatkaa hidasta laskettelua, jos vasta lähes 6 kk päästä kuultaisiin jotain numeroita. Periaatteessahan Q3 marraskuussa kuitenkin “pitäisi” jo sisältää 15.6. alkaen tulleita tuloja.

Itse ainakin odottelen siihen marraskuuhun ennen kuin ostan lisää. Noh. Ehkä jos tippuu alle dollarin, niin voisi vähän tasoittaa onneksi pienen position keskihintaa :smiley:

Eiköhän kannata vielä katsella ensi viikko, kun äänestetään osakkeiden lisäämistä 400 miljoonaan nykyisestä. Silloin voidaan käydä talan pinnassa tai alempana. Siinä kohtaa voisi muutaman satasen heittää kiinni :smiley:

Jotenkin hämäävää nähdä +11 % kun ensin on osakkeen päiväkurssi lasketellut -80 % kesäkuun alun arvosta :smiley:

Nousu johtuu ilmeisesti tästä julkisesta vastauksesta litigaatiosyytteisiin:

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/08/21/2081965/0/en/Genius-Brands-International-Comments-on-Meritless-Litigation.html

Gnus on kyllä shorttareiden märkä uni, eli tällä on jotkut tehnyt kunnolla rahaa sillä rintamalla :smiley: Oma veikkaus on taala tai alle tässä Q3 aikana ja sitten jos on saatu jotain järkevää aikaiseksi, voi jopa lähteä nousuun. En kyllä pidätä hengitysta, että mitään järkeviä lukuja tulee ennen Q4/Q1.

1 tykkäys

Ei nyt oikein vakuuttanut tämä :grin: Voisi olla jotain kostetta osakkeelle, jos tuo tulisi saataville myös eurooppaan.

Edit: myöskään tämä ei vakuuta😁