Golar LNG (GLNG)

1 tykkäys

Hyvä yleiskatsaus

3 tykkäystä

Tommoista tiedotetta pukannut tänään

6 tykkäystä

Voisiko tähän liittää myös yleisempää keskustelua LNG firmoista? Vai onko jossain muualla? Miten norjalaiset Flex ja Hoegh? Onko chänssiä?

Golar LNG yli 10 $ ja nousua ~15 % tänään, ~36 % viikossa tai ~53 % kuukaudessa, voi itse valita mikä maistuu parhaalta.

Osaria pukkaa to ennen Nasdaqin openia. Odotukset lienevät enemmän kuin kohdallaan kurssi käytöksen perusteella.

1 tykkäys

Jatkoa ketjulle Ostin/myin juuri äsken -ketju:

Viimeiset 3 katsausta ovat nostaneet kurssia. Eli mietin, että mikä nyt olisi niin muuttunut, että saisi laskun aikaan. Ainahan se toki on mahdollista, mutta lähinnä että onko odotettavissa sellaista uutista tai viitettä.

Siinä se nyt olisi. Joku pitempään tätä seuraillut voisi vähän avata tätä? Tappiota edelliskvartaalia enemmän. LNG alhaiset hinnat painavat tietysti tulosta. Tulevaisuuden näkymät vaikuttavat kyllä hyvältä.

2 tykkäystä

Itse en tarkempaa analyysiä osaa antaa, mutta markkinat vaikuttavat olevan miedon tyytyväisiä Q2 tuloksiin. Premarketti on kivunnut muutaman prosentin rikkoen (ainakin itselleni) henkisesti tärkeän 10 taalan rajan.

1 tykkäys

https://www.tradewindsnews.com/gas/golar-lng-poised-to-reorganise-company-into-standalone-businesses/2-1-857585

En päässyt lukemaan otsikkotasoa pidemmälle, mutta se kertookin pääpointin.

1 tykkäys

Golarilta tiedotetta

1 tykkäys

Golarin omistus $HYGO:sta 1 miljardia dollaria, kun Golarin markkina-arvo nyt pörssissä 1,2 miljardia. Tuplausmahdollisuus. Kannattaa lukea Jarmon twiittejä tähän liittyen, tankkasin puolet lisää tänään avauksesta.

9 tykkäystä

Tätä on paljon isojen toimesta tankattu Q1 ja Q2 aikana:

”A number of hedge funds have recently modified their holdings of GLNG. Electron Capital Partners LLC purchased a new position in Golar LNG during the second quarter worth about $20,650,000. Bain Capital Credit LP purchased a new position in Golar LNG during the first quarter worth about $20,249,000. Bamco Inc. NY raised its stake in shares of Golar LNG by 26.5% in the 2nd quarter. Bamco Inc. NY now owns 3,258,898 shares of the shipping company’s stock valued at $23,594,000 after acquiring an additional 682,968 shares during the period. BlackRock Inc. raised its stake in shares of Golar LNG by 5.7% in the 1st quarter. BlackRock Inc. now owns 5,013,850 shares of the shipping company’s stock valued at $39,510,000 after acquiring an additional 268,910 shares during the period. Finally, Boston Family Office LLC raised its stake in shares of Golar LNG by 63.6% in the 2nd quarter. Boston Family Office LLC now owns 386,916 shares of the shipping company’s stock valued at $2,801,000 after acquiring an additional 150,468 shares during the period. 58.61% of the stock is currently owned by institutional investors.”

3 tykkäystä

Siis mitä nyt taas. Golar on pre-marketissa -11%. Juu, dippi ja kaikkea, mutta nyt lyödään ja kovaa. Eihän tässä ole mitään tolkkua, kun kaiken järjen mukaan Golar pitäisi kiitää vähintään tupla-arvostuksessa nykyiseen nähden.

Tervetuloa fossiilisten energiasijoitusten pariin. Tätä samaa ihmetellään tankkeripuolella :smile: Teknologiaosakkeissa ei paljon funda paina, mutta ei näemmä paina näissäkään.

1 tykkäys

Ei ole premarket vielä auki, eli toi on eilisen AH luvut. Jos lasku jatkuu tänään tullaan vielä alemmas. Tämän kanssa voisi kyllä kohta kaivaa ostohousuja esiin.

Edit: @Savon_keisari kyllähän tuolla väitettäisiin, että premarket aukeaa jo klo 11, mutta onko sitten talviaikaa tuo, eli eikös vasta klo 12 aukea. No noi Golarin luvut on eilisen AHn kuitenkin

Kohta nähdään sitten lähteekö menemään kohti 8 taalaa.

1 tykkäys

Okei, sitten olen ymmärtänyt jotain väärin, kun Google sanoo “Pre-market 8,99 −1,15 (11,34 %)”. Mihin aikaan tuo sitten aukeaa, kun itse olen elänyt ajatusmaailmassa, että Suomen aikaa klo 11? :smiley:

Näköjään, tuli maanantaina otettua eka positio ja se tuntuu nyt hieman ylihintaiselta :smiley: Eilen lisäsin ja katsotaan kuinka alas tämä droppaa vielä.

kuva

Tiedoksi että Golar on todella shortattu yhtiö eli tätä halutaan painaa alas, itse typeränä en tajunnut/muistanut laittaa stop-lossia joten jäi käsiin jostain 12.xx hinnoista.

Pitää ehkä taas avautua sijoitusvirheissä kun tekee samoja virheitä uudestaan. Se on aika terapeuttista.

5 tykkäystä

Minä luovuin jostain 4,xx$ ostetuista Golareista 10,2$ hintaan joku viikko takaperin ja sen jälkeen kadutti, koska hyviä uutisia tuli tietenkin sen jälkeen (tai “vahvistavia” uutisia) ja luopuminenkin oli oikeastaan siksi, kun alkoi pörssin epävarmuus painaa ja tämä GLNG on ollut aika tuulinen lappu aina kun rytisee. Kadutti niin paljon, että lupasin ostaa takaisin jostain 11,x paikkeilta, mutta yllättäen kun pörssi helisee, niin huomio meni jotenkin yleiseen hälinään ja tämä unohtui.

Noh, näemmä nyt annetaan mahdollisuus hypätä taaas kyytiin ja varmaan se täytyy tarttua, mutta harmi kun tuntuu olevan dippiä niin perkeleesti monissa lapuissa, että ei tule kyllä riittämään kaikkeen mihin uskoo pidemmällä tähtäimellä.

Riittää heiluntaa tässä tiketissä, Hygon IPO käsillä ja senkin puolesta lasku on kohtuuttoman raju: