Hyvä huomio tuon toisen lainauksen kanssa, käsittelin pointin puutteellisesti. Uusmyyntiä ei tietenkään saada olemassa olevasta saunasta, mutta korvauskysyntä ja mahdolliset muut lisämyynnit jatkuvaa käyttöä varten (MyHarvia? Muut lisätuotteet?) voivat sitä laskua paikata. Toki liikevaihdon määrä noissa ei ole lähimaillakaan uuden saunan myyntiä, mutta kunhan leikittelen ajatuksella. Tämä siis on verrattuna johonkin toiseen kotoiluyhtiöön jonka palvelun voi sivuuttaa käytännössä pysyvästi muiden tieltä - siltä kannalta tuon edellisen viestini kirjoitin.
Aikaistettua kysyntää on varmasti mukana viimeisen vuoden luvuissa, ja siksi sanoinkin että kasvulukemat tulevat laskemaan merkittävästi. Mutta sopii kuitenkin pohtia juuri tuota, mitä loppua kohden sanoit: paljonko tuo puskaradion kautta leviävä tieto saunomisesta kasvattaa kysyntää sellaisissa kuluttajissa, jotka eivät ennen viime vuotta tienneet, että mitä tarkoittaa sauna? Se tulee olemaan parin vuoden päästä erittäin tärkeä muuttuja, kun tämän firman arvoa lähdetään määrittämään.
Ei ole lainkaan mahdotonta, että takapakkia tulisi liikevaihdon suhteen. Mutta ainakin Harvia lähtisi siihen tilanteeseen markkinajohtajana, jonka tase on huippukunnossa - paljolti juuri korona-ajan suorittamisen ansiosta. Tilanne ei olisi lainkaan ideaalinen, mutta ehkä kysynnän laskiessa läpi sektorin voisi aueta tilaisuutta epäorgaaniselle kasvulle? Ken tietää.