Harvia-foorumi eli Haarumi - Kansainvälistä kasvua ja hyvinvoinnin megatrendejä

Tämän vuoden p/e kai 15,8. Tarkoitin lähinnä, etten halua tällä hetkellä maksaa tulevaisuuden kasvusta tuonkaan vertaa, koska markkinoilla epävarmuutta. Varmasti Harvia hyvä yhtiö on, mutta pitää vaan noudattaa omaa sijoitusstrategiaa ja vähentää näitä syrjähyppyjä :slight_smile: Se etu noilla yön yli positioilla on, että saa Nordnetin asiakkaana enemmän kauppoja, joka taas vaikuttaa välityspalkkion suuruuteen.

Niin joo, viittaisit varmaan @Nyyb.K tuohon viestiini ostin/myin-ketjussa.

1 tykkäys

Joo siihen viittasin

Itse en luokittele harviaa 'kasvu’yhtiöksi, ennemminkin laadukas, defensiivinen osinkofirma. Omassa salkussa n. 7% possa.

1 tykkäys

Joo,mutta aloitit kai ostot jo ennen 7 euron tasoa!? Itselleni on oikeastaan hyvin ratkaisevaa se,millä hinnalla pääsen kyytiin ja nyt tuntui siltä, että turhan myöhään.

kuva Odottelen mahdollisia blackfriday aleja :blush:

E: kh 6€ kieppeil

1 tykkäys

Outoa, ettei Harvian sivuilta löydy tuota ylempänä linkitettyä Consept R kiuasta lainkaan.

Pitäisi valita rakentuvalle ranchille saunan kiuas sekä taloon, että pihasaunaan.

Taloon taitaa tulla ainavalmis Forte ja pihan maisemasaunaan puukiuas.
Pihasauna on jo tilattu, kun sain tingatuksi varsin miellyttävään syyshintaan.
Siihen ympärille terassi ja terassiin upotettu kylpytynnyri, sekä vilvoittelupergola, istutuksia ja istutusaltaita, niin alkaa vapaa-aika maistua varsin miellyttävälle kotinurkissa.

8 tykkäystä

Joo, tuota juuri tarkoitin, ajoissa kyytiin ja sitten lisää hyviin uutisiin vaikka keskihintaa nostaen. Se tuntuu minulle olevan hirveän vaikeaa :slight_smile:

Omat laskelmat indikoi 3 vuoden päähän tuollaista EPS 0.64€. Arvostuskertoimien pysyessä ennallaan verrokkiryhmän tasolla (P/E 15), saadaan omaksi targetiksi 9.5€.

Voi tietysti olla, että sorrun optimismiin… mutta arvelen, että Harvia saavuttaa 20%ebit tuossa ajassa… minkä lisäksi mm. hinnankorotuksilla voidaan varmistaa jo tasainen 5% tuloskasvu.

Kaupan päälle vielä kohtalaisen hyvä immuniteetti makron heilahteluille niin eihän asiat voisi paremmin olla nollakorkojen aikana. Siksipä tämä on suurin position taloutemme salkuissa…

Ostot aloitin 5.2€ ja nousevaan kurssiin tankannut ainakin pari kertaa…

4 tykkäystä

Lisäosingosta päätettiin:

Harvia Oyj jakaa lisäosinkoa 0,19 euroa osaketta kohden

Harvia Oyj:n hallitus on päättänyt tänään varsinaisen yhtiökokouksen 2019 sille antaman valtuutuksen perusteella jakaa lisäosinkoa 0,19 euroa osakkeelta (yhteensä 3 551 904,84 euroa). Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on osingon täsmäytyspäivänä 21.10.2019 merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osinko maksetaan 28.10.2019.

Tätä yhtiötä on ollut ilo omistaa, jo kolmas osinko tulee nyt.

1 tykkäys

Kun olet ostanut noin halvalla, niin turvamarginaali on riittävä, vaikka kaikki ei menisikään kuin Strömsössä. Itsekin muistelen tätä katselleeni 5 euron hinnoissa ja jopa suosittelin siskolleni, mutta enpä itse tullut tarttuneeksi, kun oli jotakin “parempaa” ostettavaa :slight_smile:

1 tykkäys

mua häiritsee että se on “lisäosinko”… millä perustein? se on vain toinen osa perus osingosta…

2 tykkäystä

Se on sitä virallista jargonia: “Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään harkintansa mukaan enintään 0,19 euron osakekohtaisen lisäosingon jakamisesta.” Kun se on noin kirjattu niin sitä pitää sitten sanoa lisäosingoksi.

Aina valmis on kyllä tosi hyvä. Mulla joku harvian vanhempi aina valmis kiuas. Erittäin jeppis!

1 tykkäys

Noissa hinnoissa minäkin katselin… Vaan en ostanut

1 tykkäys

ostin eilen aloitus panoksen… pikkuisen teki mieli tulla mukaan. voisin vaikka lisätä jos tulisi turbulenssia markkinoille yleisesti, alle 1 % salkusta, aika tarkalleen 0,8%

Itse olen ostellut tätä jo annista ja sen jälkeen pikku hiljaa lisää ja Harvia on salkkuni suurin yksittäinen osakesijoitus 13% painolla. Luotto yhtiöön on siis todella kova ja otan tässä ison riskin. Uskoisin, että kurssi voi heilua markkinasentimentin mukaan paljonkin mutta niin kauan, kun yhtiön fundamentit ovat kunnossa olen ajatellut pitää osakkeet ja nauttia (kasvavista) osingoista. Pidän Harviaa nimenomaisesti laatuyhtiönä.

1 tykkäys

on tässä ainakin annin jälkeen vakaasti edennyt ja hyviä liikkeitä tehnyt, mitä nyt olen vilkuillut

Tänään kilahti osinko tilille. Eipä juuri osinko dippiä näkynyt, joten joutui lisäämään hintaan, mihin sai.

Maailmalla saunotaan tietysti Harvian kiukailla.

3 tykkäystä

1 tykkäys

Olin hieman hämmentynyt, ettei Harvia ollut lainkaan mukana Vantaan omakotimessuilla viikko sitten.
Mondexit ja muut pienemmät imuroivat kiukaista ja saunomisesta kiinnostuneiden huomion siellä.

Minkälaisina te näette Harvian kasvumahdollisuudet? Suomessa Harvia on kiuashankintoja tehdessä varmasti jollain tapaa jokaisen huulilla, joten mietin, että joko kaikilla Harviaa haluavilla sellainen on? Väestö vanhenee ja tämän myötä laskee, samaan aikaan kun nuorison kiinnostus mm. mökkeilyyn laskee ja tämän myötä voisi nähdä saunojen vähenevän tulevaisuuden Suomessa. Myös kaupungistuminen voi vähentää huomattavasti yksityisten saunojen määrää. Tämä ihan täysin omaa mutuilua.
Kysymys siis lähinnä kuuluu, että onko Harvian kasvupotentiaali ulkomailla, vai mitä kautta tulosta pyritään kasvattamaan?