Herantis Pharma - Hermorappeumasairauksien pysäyttäjä

Heillä on kyllä hyvää analyysiä! Ovat käyttäneet samaa diskontattujen tulevaisuuden kassavirtojen menetelmää, ja käyttäneet 10% todennäköisyyttä CDNF:n onnistumiselle. Näin saavat 7,9 € arvon CDNF-projektille jo yksinään.

Pitäisi vain nähdä top-down- laskelmat siitä, miten tuohon 7,9 € arvoon päästään. Nyt siellä kerrotaan vain todennäköisyys% ja 12,5% diskonttakorko.

Tämän takia minun pitää itsekin vähän hahmotella keissiä, kun heidän laskelmien oletukset eivät ole täysin tiedossa. Omien laskujen jälkeen uskon nyt enemmän tuohon Edisonin esittämään käypään arvoon.

1 tykkäys

Saatiin jo pieni “Mikael efekti”…:slight_smile: halvalla myyjiä ei enää ole… kymppiä kohti vaan…

1 tykkäys

Itselläni on ainakin omistajana semmoinen 15% tuottovaatimus Herantikselle, ottaen huomioon osakkeen korkeat riskit. Hirveästi yli kympin ei mielestäni ole varaa nousta.

Itsellä tuottovaatimus Herantiksen kanssa on pääoman moninkertaistaminen, koska vastapuolella on pääoman menettäminen, johon olen myös täysin varautunut.

2 tykkäystä

15% vuosituotolla kaksinkertaistuminen tapahtuu noin viiden vuoden välein, eli kyllä sekin on sangen korkea tuottovaatimus. Yleisesti pörssiyhtiöitä hinnoitellaan 6-9% tuottovaatimuksilla.

1 tykkäys

Mulla on sama. Itse harkitsen seuraavan kerran osakkeen myyntiä ennen Parkinson faasi 2 julkaisua, tosin faasi 1 oli tosi lupaava jo. Myynti olisi vaan osa ja merkittävästi korkeammalla kurssilla kuin nyt. Oletan, että isommilla annoksilla saadaan vastetta ja sieto pysyy hyvänä.

Edelleen se imusuono homma kiinnostaa, jos ei kukaan minua siitä sivistää, pitää varmaan itse tutkailla jossain vaiheessa.

Oliko se jo ihmisillä testeissä ja mikä vaihe siinä imusuonien kasvattelussa?

@viljo, imusuonistoa kasvattava Lymfactin on jo edennyt Vaiheen 2 kliiniseen tutkimukseen Ruotsissa ja Suomessa, mukana viisi yliopistosairaalaa. Kaikki potilashoidot on annettu. Tuloksia saadaan ensi vuoden alussa, kun 12 kuukauden sokkoutettu seurantajakso päättyy. Tämän tutkimuksen uskomme jo näyttävän, pystyykö Lymfactin kasvattamaan toimivia, kliinisesti relevantteja imusuonia (sokkoutettu vertailu lumelääkkeeseen). Eli todella tärkeitä tuloksia odotetaan siinäkin!

Terveisin, Pekka Simula, Herantis Pharma

15 tykkäystä

Mahtavaa, kiitos Pekka!

”Voimakkaan kysynnän” vuoksi antia suurennettiin, merkintähinta 7,8e/osake —) ei paha?

3 tykkäystä

Positiivisella kannalla ainakin itse olen antiin ja sen onnistumiseen :slight_smile: Nopealla aikataululla saatiin toteutettua onnistunut anti, kerättyä hyvät varat ja omasta mielestä jopa yllättävän hyvään hintaan.

Tässä vielä Kauppalehden uutinen:

4 tykkäystä

Kiva, että päästään seuraavia faaseja jo järjestelemään, varmaan kohtuullinen luotto yhtiölläkin. Faasi 3 taitaakin olla jo aika kova juttu jos sinne mennään, eli 2. On ollut tuloksiltaan hyvä!

Herantiksella on kyllä myötäinen tuuli purjeissaan molempien lääkeaihioiden osalta. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että heilläkään ei ole tietoa sokkoutettujen kokeiden tuloksista eli kolmannen faasin suunnittelusta ei voida päätellä, että kakkosfaasi olisi ollut menestys - ennen kuin sokkoutus avataan. Tästä muistaakseni myös Pekka Simula on aiemmin kirjoittanut.

Sellainen lisäys kuitenkin, että olen Herantis-uskovainen ja lisäsin omistamieni osakkeiden määrää hiljattain.

1 tykkäys

Kesäkuun omistajalistalla muutoksia…Kakkonen ja Kaloniemi lisänneet molemmat kymmeniä tuhansia kpl. Fonden ja Itä-meri rahastot uusia nimiä. Kukaan kärjestä ei ole vähentänyt. Veikkaan “jytkyä” elokuulle…olen kiinnittänyt turvavyöt…:slight_smile:

4 tykkäystä

No johan meillä on lupaavia merkkejä ja tietoa Parkinson faasi 1.! Minä ainakin holdaan.

3 pikku erää hallussa.

Oliko juuri elokuulle luvattu jotain tietoja?

1 tykkäys

Parkinson tulokset Q3, itse oletan että ne saadaan jo elokuulla. Lumeryhmää ei enää ole ja isommat annokset, kaikki potilaat halusivat jatkaa. Kai ne tuntevat että se sitten auttaa…

1 tykkäys

Juu ja isommat annokset ja merkkejä tehosta osalla pikku annoksilla…!. €_zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

1 tykkäys

Olen tässä pohtinut Herantis-potin kasvattamista ennen H1 (tällä hetkellä 3 % salkusta) ja sen vuoksi selaillut taas firmaa uudelleen läpi. Selaillessa törmäsin uudestaan myös tähän Simulan loistavaan haastatteluun Kauppalehdessä, jonka lukemista suosittelen kaikille omistajille ja omistajiksi aikoville :slight_smile: (vaikka onkin hieman vanha ja uuttakin infoa saatu tämän jälkeen): Pieni suomalaisyhtiö haluaa pysäyttää Parkinsonin ja Alzheimerin: ”Jos lääke toimii, se muuttaa maailmaa” | Kauppalehti

Artikkeli on toki hieman myyvästi kirjoitettu, eli lääkekehitysyhtiön riskit on hyvä pitää mielessä :slight_smile:

Riskit ymmärtäen ja pääoman täyden menettämisen mahdollisuuden hyväksyen, taidan itse olla kallistumassa lisäämisen puolelle. Tarkoitus napata n. puolet lisää nykypositioon ennen elokuuta.

Alun perin yksi suurin syy position avaamiseen (potentiaalisten uusien lääkkeiden kanssa rikastumisen rinnalla) oli nimenomaan uskoni Simulan tekemiseen firman kanssa. Nyt kieltämättä hieman jännittää uuden toimarin mukaantulo! Mutta eiköhän tästä hyvä tule (jos vaan lääkkeet toimivat kuten tarkoitus), kun on hyvä pohja rakennettu.

2 tykkäystä

Toimitusjohtajan vaihtoon suhtaudun minäkin hivenen kaksijakoisesti. Simula on ollut erittäin vakuuttava kapteeni tälle veneelle ja hänen osallistumisensa mm. tälle forumille on tehnyt yhtiön seuraamisesta poikkeuksellisen lähestyttävää (ja selkokielistä huomioiden alan).

Uskon kuitenkin uuden toimitusjohtajan valinnan perusteluihin: nyt otettiin peräsimeen sellainen kaveri, joka saa Herantiksen isojen poikien pöytään. Epäilemättä uudella toimarilla päätehtävänä hankkia kumppanidiilin jokin suuren lääkeyhtiön kanssa.

Rahaakin firma haki uskoakseni siksi, että vahvalla kassalla isot yhtiöt eivät voi puristaa Herantista puun ja kuoren väliin, mikä Simulan aiemman kommentin (useampi kuukausi sitten) mukaan on ihan yleinen haaste.

Hyvältä siis näyttää, mutta jo Herantiksen osakekäppyrä osoittaa, kuinka tällä alalla osake heiluu.

3 tykkäystä

Minusta riskit ovat lyhyelle rajatut, kun kuitenkin odotellaan vielä jonkin aikaa seuraavia tuloksia, mutta pidemmälle tietysti suuret. En suosittele mitään valtavaa positiota. Peli mielessä lyhyt ylipaino voisi varmaan mennä. Minulla tämä on salkusta n. 1,5% max.

Pitkälle välille onnistuminen toisi sitten varmasti moninkertaistumisen, sitä paitsi ei olla konkurssivaarassa vaikka esim Parkinson lääke epäonnistuu, on vielä imusuontenkasvattelu, joka pidemmällä jo.

Jos toinen epäonnistuisi, niin varmaan saataisiin isompi lasku.

2 tykkäystä

Kova riski näissä on aina. Tässä sentään kaksi suht lupaavaa aihiota, eli ei mene kerralla nollaan. Toisaalta yrityskauppaa ajatellen vaikeampi löytää ostajaa, joka haluaa maksaa molempien potentiaalista. Näin ollen nykytilanteessa suora ostotarjous koko yhtiöstä ei ole yhtä todennäköinen kuin jonkinlainen lisenssisopimus.

Toukokuun anti haiskahtaa suunnatulta: yksi uusi iso omistaja Ruotsista mukaan (iso eläkerahasto) ja muille isoille tarjotaan samalla mahdollisuus pitää osuus samoissa jos osallistuvat. Tj vaihtui ulkkariksi ja annin järjestäjä ruotsalaiseksi investointipankiksi. Aika selvän oloisia steppejä ja varmaan mennään suht hyvin hallituksen suunnitelmien mukaan. Rahan ei olisi pitänyt yhtiön mukaan olla ongelma ennen ensi vuotta, mutta hyvä jos nyt riittää pidempään. Valuaatio pörssissä ei näytä noteeraavan, että kassassa on aika monta milliä lisää rahaa. Tosin tällaisissa binääritapauksissa se ei ole poikkeuksellista.

Edisonilta tulee hyvää analyysia ja ABG teki myös hyvän paperin talvella. Todennäköisyyslaskelmiahan ne on, mutta on tämä yksi parhaita caseja vähään aikaan. Ostaisin lisää jos ei olisi jo nyt salkun limiitti täynnä.

5 tykkäystä