Hexagon Purus AS

https://fuelcelltrucks.eu/project/vdl-27-ton-hydrogen-truck/

Wystrach mukana touhussa jotenkin (säiliöt?)
Edit korjaan virheellisen mutun heti, eli Wystrach tarjoaa ainakin tankkaus systeemit, olisko sitten kontti tai vast.

Purus tykkää Ballardin kanssa pelata ja tässä hankkeessa Ballard mukana myöskin.

Edit: törmäsin tähän Hyzonil ketjussa Meri linkkasi alunperin.

Tälläinen pikku pulju myös hämmentömässä soppaa :eyes:

5 tykkäystä

Tämä taitaa olla sama tilaus?

Muistanko väärin, vai onko Purus liitetty myös Hyvian pakuihin säiliötoimittajaksi? Onko yhtiöllä jotain muita sopimuksia kevyemmän liikenteen puolella?

1 tykkäys

Taitaa Ranskasta tulla säiliöt Hyvian pakuihin. Käsittääkseni Purus toimittaa säiliöt Nexoon ensi vuodesta lähtien vaikka sitä ei ole virallisesti julkistettu.

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/08/20/2081080/0/en/Hexagon-Purus-enters-Northeast-Asian-market-for-hydrogen-powered-passenger-cars-joining-the-drive-toward-zero-emission-transportation-in-the-region.html

Tässä myös Puruksen tankit:

3 tykkäystä

@sillinkutoja
Osaatko sanoa lisää tuosta Nexo-diilistä? Onko ollut millaisia huhuja? Kuinka varmaa se on?

Laitan vähän numeroita. Kuinka merkittävänä pitäisitte kyseistä diiliä Purukselle?

As Hydrogen economy grows rapidly, Hyundai is expected to lead the HEV market
Read more At:

Artikkelin mukaan olisi tarkoitus toimittaa ensi vuonna 28 000 fcev henkilöautoa, eli Nexoa. En tiedä onko pelkän E-Korean luku vai koko maailman.

Lisäksi muista lähteistä koottuna:
Vuonna 2023 malli uudistuu, hinta laskee ja tuotantokapasiteetti paranee. Vuoden 2025 tavoite Hyundailla 110t autoa vuodessa.

https://newsweb.oslobors.no/message/549510

Hexagon Purus awarded contracts for complete vehicle integration of hydrogen-powered heavy-duty trucks for two North American truck manufacturers

@everlaastia lähinnä sillä että “Northeast Asia” alueella ei ole kovin monta SUV-vetyauton valmistajaa…Kia tais hylätä vety-Sorenton.

2 tykkäystä

No nyt…

The total sales value for the initial period from 2024-2027 is estimated at approximately USD 800 million (approx. NOK 7.0 billion), increasing to approximately USD 1.2 billion (approx. NOK 10 billion) if the extension option is exercised.

10 tykkäystä

The consortium is led by BMW AG, the German multinational manufacturer of premium automobiles, who will coordinate the different activities and provide the technical specifications for the storage system integration and application. Hexagon Purus will develop the high-pressure hydrogen cylinders as well as the corresponding vehicle integration structure. Robert Bosch GmbH will develop the advanced tank valve and high-pressure regulator technology and TesTneT Engineering GmbH will deliver the validation of the storage components according to the latest codes and standard evolutions.

The project called FlatHyStor – “Functional design and testing of an innovative hydrogen tank system” - with a total project budget of 6 million EUR has been granted funding by the German BMWi (Federal Ministry for Economic Affairs and Energy). The aim of the project is to develop an advanced hydrogen storage system solution for the flat space of light-duty car underbodies that are usually intended for the integration of the battery modules in Battery Electric Vehicles (BEVs)

BMW AG, Robert Bosch GmbH, TesTneT Engineering GmbH and Hexagon Purus are working together in research and advanced development of an innovative hydrogen storage system solution for future fuel cell passenger cars.

Bosch on ollut myös melko aktiivinen FCEV kehitystyössä, saa nähdä mitä nämä tuovat tullessaan.

6 tykkäystä

Tämä on iso juttu. Voi olla, että BMW:llä on FCEV malleja tulossa. Ei se tietysti yllätys ole. Mutta Purus on nyt napsinut pari isoa juttua. Jos Purus pääsee toimittamaan Bemarille tankkeja niin määrät on oletettavasti aika isoja.

Edit: Sekainen teksti mutta niin on sekainen mieskin. Mutta vahvistaa omia olettamuksia siitä, että BMW on oikeasti kiinnostunut FC-voimalinjasta henkilöautoissa.

4 tykkäystä

Yhtiöltä taas ilouutisia:

https://newsweb.oslobors.no/message/552720

Hexagon Purus, through its wholly owned subsidiary, Wystrach GmbH (“Wystrach”) a
leading hydrogen systems supplier, has received an order for hydrogen
distribution systems from a global industrial gas company. Wystrach’s hydrogen
distribution systems with Hexagon Purus’ type 4 cylinders will be used to
deliver hydrogen for industrial and mobility applications in Germany and the
Benelux region. The value of the order is approximately EUR 5.7 million (approx.
NOK 58 million).

The hydrogen systems are scheduled for delivery from Q2 through Q4, 2022.

7 tykkäystä

Hexagon Purus, through its wholly owned subsidiary, Wystrach GmbH (“Wystrach”), a leading hydrogen systems supplier, has received an order for hydrogen distribution systems from Van Kessel, a leading supplier of fuels, lubricants and energy in the Netherlands. Wystrach’s hydrogen distribution systems with Hexagon Purus’ type 4 cylinders will be used to deliver hydrogen for industrial and mobility applications in the Dutch market. This represents Hexagon Purus’ first order from Van Kessel.

The value of the order is approximately EUR 1.5 million (approx. NOK 15 million).

5 tykkäystä

Lisää tulee :ok_hand: ja ei ihan pientä diiliä :smiling_face_with_three_hearts: on meinaa melkomonta nollaa tuossa.

Hexagon Purus will provide battery packs for multiple Hino truck platforms with serial production planned from 2024. The total sales value over the life of the agreement is estimated at USD 1 billion (approx. NOK 9 billion).

8 tykkäystä

Kyllä on yhtiölllä hyvin pullat uunissa etenkin, kun katsoo pidemmälle. Tärkeintä tuossa, että on sitova aiesopimus, joten siitä ei Hino helposti hyppää pois kelkasta (toki miksipä hyppäisivät)

e. Eikös Hexagon ollut myös jonkinlainen hovitoimittaja Air Liquidelle? Tuolta suunnasta ei ole tainnut olla vähään aikaan mitään tilausuutisia vai toimittavatkohan kyseiselle yhtiölle tuotteita jatkuvasti, jolloin ei tiedotettakaan pukkaa…

3 tykkäystä

Eikös nuo Airliquiden ostot sun muut mene Wystrach GmbH kautta?
Voi olla ettei uutisointi vielä sieltä niin hyvin toimi kun liiketoimintoja yhdistetään.

Airliquide oli mainuttu uutisissa missä kerrottiin liiketoiminnan ostosta Purukselle. Lukuja ei kyllä mainittu :thinking:

Edit: Jaa, nyt kun alkaa lukemaan niin onhan Purus myös toimittanut/toimittaa/toimittamassa pulloja Air Liquidille.
Hiljaista tosiaan sen osalta ollut :thinking:

2 tykkäystä

Tuollainen löytyi viime vuoden toukokuulta. Ei siis mahdottoman vanha. En pystynyt kopioimaan tuosta tekstiä, mutta siinä tosiaan todetaan, että ovat samalla solmineet paikallisen toimitussopimuksen Air Liquiden kanssa. Voihan olla, että sen täyttäminen on tällä hetkellä menossa.

3 tykkäystä

Ei päivääkään ilman yhtiön tilausuutisia. Tällä kertaa pienempi testierä:

https://newsweb.oslobors.no/message/553578

Hexagon Purus, a world leading supplier of zero emission mobility solutions, has
received its first orders for Type 4 high-pressure hydrogen cylinders from
Reliance Industries Limited (“Reliance”), India’s largest private sector
company. The hydrogen cylinders will be used as prototypes in pilot projects for
automotive and back-up power solutions and represents Hexagon Purus’ first ever
orders for hydrogen applications in India.

The cylinders are due to be delivered in the first half of 2022.

3 tykkäystä

Esitys

10 tykkäystä

Myin tänään osakkeet pois, kun tuloksen perusteella oli selvää, että osakeanti tulossa lähiaikoina. No eipä tarvinnut päivääkään odottaa:

https://newsweb.oslobors.no/message/553837

Hexagon Purus ASA (the “Company”) has engaged Carnegie AS and Skandinaviska
Enskilda Banken AB (publ) Oslofilialen as Joint Global Coordinators and Joint
Bookrunners in the Private Placement (collectively the “Global Coordinators”),
and Sparebank 1 Markets as Joint Bookrunner (together with Global Coordinators
the “Managers”) to advise on and effect a contemplated private placement of new
ordinary shares in the Company (the “Offer Shares”), raising gross proceeds of
approximately NOK 600 million (the “Private Placement”). The subscription price
per New Share in the Private Placement (the “Subscription Price”) will be set by
the Company’s Board of Directors (the “Board”) on the basis of an accelerated
book-building process conducted by the Managers.

The net proceeds from the Private Placement will be used for:

  • Cylinder and systems capacity expansion across geographies to meet customer
    demand;
  • Investments in automated manufacturing facility and technical center of
    excellence in Kelowna, Canada to support and increase production capacity
    for battery packs and hydrogen storage systems;
  • Investments in production capacity in China to serve the fast-growing
    Chinese market through the joint venture with CIMC Enric;
  • Organizational scale-up to support continued technological development and
    capacity expansion; and
  • Working capital as well as for general corporate purposes.

Hexagon Composites ASA (the Company’s largest shareholder with an ownership
interest of 73.29%) has undertaken to subscribe for, and will be allocated,
their pro-rata share of the Offer Shares, equivalent to approximately NOK 440m,
at the subscription price determined through the book building process.

Other primary insiders and employees, including CEO Morten Holum and Chair of
the Board Jon Erik Engeset, have indicated an intention to subscribe for Offer
Shares for an aggregate amount of approximately NOK 6-7 million.

Ja tosiaan aamulla tiedetään, mihin hintaan meni. Toivon jotain 10 % alea tämän päivän päätökseen, niin saisi ostettua alempaa takaisin.

4 tykkäystä

@InvestA Aika isoja diilejä on firma tehnyt tässä lähiaikoina. Mitä mieltä sinä olet osakeannin aiotuista käyttökohteista?

Itse uskon, että varsinkin noiden säiliöiden kysyntä kasvaa räjähdysmäisesti tässä muutaman vuoden sisällä joten sinällään tuntuisi olevan fiksu veto. En ole yritystä kuitenkaan niin tiiviisti seurannut, joten mikä on sinun ajatuksesi asiasta?

4 tykkäystä

Mitä tuossa tiedotteessa oli rahan käyttökohteista, niin kyllähän tuota antia on pidettävä positiivisena, sillä muuten tulee tuotantokapasiteetti vastaan. Tosiaan anti ei tullut yllätyksenä, kun tulosesityksessä muistaakseni mainittiin suoraan tuloksen olevan tappiolla 1,5 kertaisesti verrattuna viime vuoteen juurikin kasvupanostusten vuoksi. Kassa ei olisi moista kestänyt ja oli vain ajankysymys, milloin tekevät annin.

Omien myynnin taustalla ei ollut muuta kuin se, ettei minulla olisi ollut rahaa panostaa enempää mahdollisen antidipin tapahtuessa. Tämän vuoden suuret sopimusjulkistukset, jotka toteutuvat parin vuoden päästä, sekä jatkuvat uudet tilaukset merkittäviltä markkinatoimijoilta osoittavat minusta kiistatta yhtiön vahvan aseman osana vetytaloutta. Nyt vain odotetaan, miten johto saa investoinnit tehtyä ja pullonkaulat selätettyä. Markkinatilanne ei ole yhtiölle se hedelmällisin, mutta eiköhän tästä pitkän ajan sijoittaja saa tuottonsa, jollei johto ryssi tai vetytalouden tuloa kokonaan peruuteta.

Ja vielä pienenä kuriositeettina, jos verrataan joihinkin muihin itselleni tuttuihin vety-yhtiöihin: jos verrataan Neliin, Puruksen tilauskanta ja liikevaihto nousevat jatkuvasti ja nopeasti, minkä vuoksi pidän yhtiön tulevaisuutta selvempänä. Yhtiöllä tuntuu myös Bloom Energyn tavoin olevan selvät suunnitelmat ja askelmerkit tilausten toimittamisessa tulevaisuudessa sekä omasta roolistaan, missä ongelmana ainoastaan oman tuotannon rajat, johon kuitenkin selvät investointisuunnitelmat. Bloomilla tosin paremmin hallussa kustannukset, joita ovat kasvun ohessa pyrkineet vähentämään.

6 tykkäystä

The Company is pleased to announce that it has raised approximately NOK 600 million in gross proceeds through a private placement (the “Private Placement”) of 24,742,268 new shares (the “New Shares”), at a price per share of NOK 24.25, which a represents a discount of 1.3% to the transaction day volume weighted average price (VWAP).

Ei taida tulla suurta antidippiä. Toivottavasti tämän myötä saataisiin vihdoin jotain uutisia Kiinankin suunnalta.

5 tykkäystä