HKFoods sijoituskohteena

Jokohan Nordean myynnit ovat loppu?

1 tykkäys

Tuskin tulee halvimmat koneet Puolasta tällä kertaa?

1 tykkäys

HK mainittu,

Tässä kommentoitu, että vienti Kiinaan jatkuu normaalisti

5 tykkäystä

Positiivinen uutinen.

1 tykkäys

Loistava uutinen ja tukee edelleen omaa luottoa hommaan! Osakkeessa selvää potentiaalia ja tästä syystä itsellä vahvasti HOLD

Viikko täytys vielä odotella tilinpäätöstä joulusesongista

2 tykkäystä

Nyt voisi olla enemmän kuin kultaa, jos vihdoin saataisiin myyntilupa Kiinaan

Tuleeko niistä enemmän rahaa kuin kotimaan myynnistä?

Marraskuun vientitilastot julkaistu - lihan vienti Kiinaan 11/2019 kasvanut noin 800 % verrattuna 11/2018, 1-11/2019 osalta kasvua 316 %.

4 tykkäystä

Nordea henkivakuutus hävinnyt omistajien listalta. Kaikki myyty, en ainakaan löytänyt enää.

1 tykkäys

Onneksi olkoon! Kuulostaa että Nordea myynnit on myyty. 6.2 kuullaan sitten miten meillä pojat ja tytöt menee. Oletuksena on Q4 on + mutta liikevaihto hivenen laskenut vertailuvuodesta. 2020 ollaankin sitten jo selkeästi positiivisellä mielellä ja +bisneksillä.

2 tykkäystä

Ostin edellisen reilun erän muistaakseni 2015 laskevaan 3,43 euron kurssiin aivan liian suuren erän suhteessa salkun kokoon (tyyliin 15% painolla). Inspiraatio taisi tulla keltäs muulta kuin Sinkolta. :smile: Puolet myin hieman alta kahden euron viimeisimmän annin jälkeen, kun ei ollut mitään luottoa mihinkään.

Nyt lisäsin OST:lle pienen erän ja raportti määrittää miten toimin omistusten suhteen. Suurempi lisäys psykologisesti todella vaikea, tässäkin oli nielemistä… Enää onneksi osuus salkusta muutaman prosentin luokkaa. Eli paremmin on sijoitukset menneet alkukommähtelyjen jälkeen. :v:

Johdolla tuntuu olevan homma hallussa tällä hetkellä ja eihän sitä tiedä, vaikka siipikarjalupia saataisiin Aasiaan? #mutuilua Suomalaisten raaka-aineiden arvostus siellä on tosi korkealla. Itse huomannut tämän lihamyyjänä 2010- alkaen (tänä päivänä toki harrastustoimintana sivutulona jeesailemassa). :slight_smile: Kun on toinenkin kvartaali plussalla, niin silloinhan puhutaan vasta käänneyhtiöstä? Jännitetään tätä!

4 tykkäystä

Mistä tämä olettamus, että Q4 on laskenut vertailuvuodesta? Onko yhtiö itse jossain maininnut näin?

Yhtiö ei sitä itse ole maininnut. Jostain rapsasta luin että vähän jäljessä koko vupden osalta mennään. Q4 liikevaihdon osalta voi tulla parannusta vertailukauteen. Näin itse tulkitsen liikevaihdon osalta 2019 jäisi alle 2018 liikevaihdon. Mutta mielestäni sillä ei niin suurta painoarvoa ole tuloksen tekoon nähden. Irtisanomisia jouduttu tekemään 2019 vuonnakin.
VR eläkesäätiö ja Suomen Kulttuurisäätiö on myynyt joulu- tammikuussa melko paljon. Oisko Pohjolan myynnit?

1 tykkäys
4 tykkäystä

Ihan hyvä boogie päällä mun mielestä.

Vertailukelpoinen liiketulos jo aikalailla nollissa - josko ensi vuonna plussille. Olisi ollut hienoa nähdä Q4:lta positiivinen (oikaistu) EPS, mutta “hillotolppaa” jäädään sitten vielä odottelemaan.

Ohjeistus 2020 (“HKScan arvioi konsernin vertailukelpoisen liiketuloksen paranevan vuodesta 2019”) ehkä aavistuksen laimea omaan makuun, mutta kai se on tässä vaiheessa olla parempi olla lupailematta liikoja :smiley:.

Viennin uskotaan vetävän hyvin myös 2020 ja kuten aiemmin postatusta Ilta-Sanomien uutisestakin sai lukea, töitä tehdään myös siipikarjan ja naudanlihatuotteiden lupien eteen.

4 tykkäystä

Ihan hyvältä alkaa näyttää, kun kannattavuus paranee kauttaaltaan.

2 tykkäystä

Ei ilmeisesti tulos aivan miellyttänyt markkinoita. Oisin odottanut positiivisempi reaktiota

1 tykkäys

Avaus oli jo +5 %, mutta äkkiä tasoittu nousu. Katotaan lähipäivät, kun tuloksesta kirjoitetaan innostuuko uutta porukkaa potentiaalisesta käänneyhtiöstä :slight_smile:

1 tykkäys

Liiketoiminnan rahavirran kohentuminen -15m€:stä +73m€:hen lupaa varsin hyvää. Eiköhän kurssikin vähän piristy, kun hätäisimmät myyjät pääsevät osakkeistaan eroon.

1 tykkäys