HKScan sijoituskohteena

Täällähän on lasketeltu jo melkeen saman verran kun Atria jolta tuli negari. Lisätty siivu @2,24

1 tykkäys

Minulla oli mato 2,25

1 tykkäys

Pilkillä yritetään @2,245

Mäkin otin pienen siivun lisää ”average down”-mentaliteetilla vaikkei nyt kovin paljoa oltu alas tultilaan. En ihan pohjille osunut.

Mahtaakohan muuten SARS-epidemia vaikuttaa tähän? Tuskinpa.

Ruokaa tarvii aina. Tässä Kiinan tilanteessa, voivat joutua vielä ostamaan ruokaa ulkoa vielä suunniteltua enemmän. Tämä taas sataa puhtaaseen suomalaiseen ruokaan. Ehkäpä HK tietää kysynnän kasvavan. Tulispa nyt broilerin vientilupa HK/Atrialle.

1 tykkäys

Toinen mielenkiintoinen kulma: mitenköhän mahtaa toi CHINA-USA -diilissä olevien maataloustuotteiden määrä vaikuttaa HK:n hommiin. Lasketaanko maataloustuotteidiin edes sisään lihat? :smiley:

Tosin - eiköhän sinne [Kiinaan] sitä tavaraa uppoa. Kysymys on varmaan siitä kellä on paras logistiikka ja pystyy viemään eniten eikä siitä loppuuko kysyntä. Toki tässä kauppadiilissä potentiaalinen poliittinen siunaus asialle eikä se ikinä hallaa tee.

1 tykkäys

Jokohan Nordean myynnit ovat loppu?

1 tykkäys

Tuskin tulee halvimmat koneet Puolasta tällä kertaa?

1 tykkäys

HK mainittu,

Tässä kommentoitu, että vienti Kiinaan jatkuu normaalisti

5 tykkäystä

Positiivinen uutinen.

1 tykkäys

Loistava uutinen ja tukee edelleen omaa luottoa hommaan! Osakkeessa selvää potentiaalia ja tästä syystä itsellä vahvasti HOLD

Viikko täytys vielä odotella tilinpäätöstä joulusesongista

2 tykkäystä

Nyt voisi olla enemmän kuin kultaa, jos vihdoin saataisiin myyntilupa Kiinaan

Tuleeko niistä enemmän rahaa kuin kotimaan myynnistä?

Marraskuun vientitilastot julkaistu - lihan vienti Kiinaan 11/2019 kasvanut noin 800 % verrattuna 11/2018, 1-11/2019 osalta kasvua 316 %.

4 tykkäystä

Nordea henkivakuutus hävinnyt omistajien listalta. Kaikki myyty, en ainakaan löytänyt enää.

1 tykkäys

Onneksi olkoon! Kuulostaa että Nordea myynnit on myyty. 6.2 kuullaan sitten miten meillä pojat ja tytöt menee. Oletuksena on Q4 on + mutta liikevaihto hivenen laskenut vertailuvuodesta. 2020 ollaankin sitten jo selkeästi positiivisellä mielellä ja +bisneksillä.

2 tykkäystä

Ostin edellisen reilun erän muistaakseni 2015 laskevaan 3,43 euron kurssiin aivan liian suuren erän suhteessa salkun kokoon (tyyliin 15% painolla). Inspiraatio taisi tulla keltäs muulta kuin Sinkolta. :smile: Puolet myin hieman alta kahden euron viimeisimmän annin jälkeen, kun ei ollut mitään luottoa mihinkään.

Nyt lisäsin OST:lle pienen erän ja raportti määrittää miten toimin omistusten suhteen. Suurempi lisäys psykologisesti todella vaikea, tässäkin oli nielemistä… Enää onneksi osuus salkusta muutaman prosentin luokkaa. Eli paremmin on sijoitukset menneet alkukommähtelyjen jälkeen. :v:

Johdolla tuntuu olevan homma hallussa tällä hetkellä ja eihän sitä tiedä, vaikka siipikarjalupia saataisiin Aasiaan? #mutuilua Suomalaisten raaka-aineiden arvostus siellä on tosi korkealla. Itse huomannut tämän lihamyyjänä 2010- alkaen (tänä päivänä toki harrastustoimintana sivutulona jeesailemassa). :slight_smile: Kun on toinenkin kvartaali plussalla, niin silloinhan puhutaan vasta käänneyhtiöstä? Jännitetään tätä!

4 tykkäystä

Mistä tämä olettamus, että Q4 on laskenut vertailuvuodesta? Onko yhtiö itse jossain maininnut näin?

Yhtiö ei sitä itse ole maininnut. Jostain rapsasta luin että vähän jäljessä koko vupden osalta mennään. Q4 liikevaihdon osalta voi tulla parannusta vertailukauteen. Näin itse tulkitsen liikevaihdon osalta 2019 jäisi alle 2018 liikevaihdon. Mutta mielestäni sillä ei niin suurta painoarvoa ole tuloksen tekoon nähden. Irtisanomisia jouduttu tekemään 2019 vuonnakin.
VR eläkesäätiö ja Suomen Kulttuurisäätiö on myynyt joulu- tammikuussa melko paljon. Oisko Pohjolan myynnit?

1 tykkäys