Humanitäärinen apu Ukrainalle - täällä voit osallistua

Täältä löytyy tilinumero armeijalle:
https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-armiyi

Ja täältä humanitaariseen apuun:
https://bank.gov.ua/en/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-rahunok-dlya-gumanitarnoyi-dopomogi-ukrayintsyam-postrajdalim-vid-rosiyskoyi-agresiyi

9 tykkäystä

Tässä ukrainan oma sivusto missä saa valita mihin lahjoitus menee, tilisiirto onnistuu. https://u24.gov.ua/

Vanerihandsin linkit eivät ainakaan mulla aukea? e: ilmeisesti joku adblockeri tms estää nää mulla incognitossa toimi

5 tykkäystä

Myös INDERESin foorumin oma SPR:n Katastrofirahaston keräys on voimassa. 50 000 € lähestyy!

Kerro ihmeessä, Kelpieracer, lisää diesel-hyvityksestä. Viittaako numero 365 yhteen vuoteen?

6 tykkäystä

Minulla aukesi ja sain asian hoidettua. Kiitos molemmille avusta! :heart:

4 tykkäystä

Tiedätkö Juurikki tästä mitään:

Minulle tuli aamulla sähköpostiin erikoinen viesti:

Minun nimeni ei ole Esko.

3 tykkäystä

Sama viesti on tullut Juurikille jo parina yönä klo 03.01. Olin jo yhteydessä ja kertoivat, että laittavat järjestelmän kuntoon. Se että viestejä lähtee myös uusimmille lahjoittajille, on uutta. Joka tapauksessa keräys vielä toimii vuoden loppuun asti ja olen lähettänyt SPR:lle kehittämisideoita, joista tietoa ketjussa ylempänä enemmän.

Perustamisvaiheessa tulikin jo tässä keskusteluketjussa kerrottua, että ei olisi Juurikille onnistunut ilman ystävän apua. Sori Esko, että tietoteknistä tukea kysyessäni en yhtään kuvitellut, että sinun etunimesi tulisi esille, vaikka lupasin, ettei tapahdu. :blush:

Onneksi nyt porukat miettii, että Kivioja vai Eerikäinen. Saatiin sentään hyvät naurut myös vakavassa tietovuotoasiassa. :smile: Viis velkaa?

5 tykkäystä

Nyt pystyy jälleen osallistumaan keräyksen. Oli noin vuorokauden suljettuna.

2 tykkäystä

Tiedoksi SPR:n viesti. Ei tullut kysyttyä, miltä firmalta ovat kootut ohjelmointivirheet tilanneet. Viestin lähettäjän nimi on poistettu, kun tuskin on toimiston työntekijän virhe. Jo annettu palaute saa riittää.

"Hei,

​kiitos viestistäsi - teemme töitä parhaillaan, että nettikeräyksissä ilmennyt vika saadaan korjattua ja voimassa olevat keräykset palautettua jälleen aktiivisiksi.

Pahoittelut tämän vuoksi aihetuneesta vaivasta!

Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,
(Nimi poistettu)

Jäsen-ja lahjoittajapalvelu / Medlems- och givarservice / Member and supporter care
Suomen Punainen Risti / Finlands Röda Kors / Finnish Red Cross"

4 tykkäystä

No niin, palkkapäivä taas takana ja Ukrainan armeijalle laitettu oma osuutensa. Tämä alkaa kohta kysymään turnauskestävyyttä, kun sähkölasku kasvaa, Fortum sulaa silmissä ja polttoaineen hinta on taivaissa. Mutta edelleen katson Ukrainan tukemisen olevan erinomainen sijoitus. Jos voin laittaa tonnin tai kaksi johonkin yhtiöön tulevien voittojen toivossa, voin laittaa muutamia satasia yhteistä sotaa käyvään valtioon tulevan rauhan ja Venäjän tappion toivossa. Tässä, kuten missään sijoituksessa, ei ole varmuutta tulevasta, mutta Ukrainan tukemisessa voin olla 100% varma, että se on eettisesti kestävä panostus. Useimmissa sijoituksissa en pääse lähellekään samaa varmuutta.

Slava Ukraini.

27 tykkäystä

Voi ei, nyt ei saa luovuttaa. :sunflower::blue_heart::yellow_heart::sunflower:

Suomalaiset lahjoittavat aiempaa vähemmän rahaa sodasta kärsivien ukrainalaisten auttamiseksi. Tämän epäillään johtuvan sodan pitkittymisestä.

13 tykkäystä

Täällä pitäisi pystyä auttamaan suoraan ukrainalaisia jotka apua tarvitsevat.

En ole itse vielä testannut, enkä tiedä ottavatko jotain välistä tms, mutta pitäisi olla ihan luotettava sivusto

Varmasti luotettava tapa lahjoittaa Ukrainaan löytyy täältä:

Lahjoitus menee humanitaariseen apuun suoraan apua tarvitseville ihmisille, ei aseisiin. Antaa valtioiden vastata aseavusta.

8 tykkäystä

No niin, nyt on Elokuun investointi Ukrainan ja Euroopan hyväksi tehty. Monesta kanavasta kuullut, että auttamisen halu on vähentynyt ja kuinka ihmiset väsyvät sotaan. Olen sitä itsekin, sen myönnän. Todellisuus onkin, että Venäjää kiinnostaa meidän väsymisemme, sitä toivotaan Kremlissä apinan raivolla. Jotta jatkaisimme elämäämme, huolehtisimme sähkölaskusta ja polttoaineen hinnasta. Ettei jaksettaisi kuulla uutisista sitä samaa sotaa. Että sanottaisiin Ukrainalle, lopettakaa jo, meillä on omiakin ongelmia. Kremlissä toivotaan, että meillä on lyhyt pinna, että väsymme ja haluamme olomme mukavaksi mahdollisimman nopeasti.

Jotta mukavuudenhalussamme uhraamme Ukrainan ja elämme toivossa, että “Se oli sitten siinä.” Talvikin on tulossa ja osakkeet karhuilee. Olisi niin mukavaa, kun sota loppuisi, vaikka Ukraina sitten antaisi vähän alueita, ei se olisi niin kamalaa, eihän?

Ja sitten ajattelen, että jos en kuukaudessa voi laittaa edes viskipullon hintaa ihmisten auttamiseen ja oman maan turvallisuuden varmistamiseen, en ansaitse tulla itse autetuksi ja saada toisten takaamaa turvallisuutta, jos en ole valmis kantamaan omaa osaani. Mieleeni tulee Benjamin Franklin.

17 tykkäystä

Hyvä muistutus,
Teinpä siis itsekin viikottaisen oluttuopin suuruisen pankkisiirron hyvään tarkoitukseen.

ei tule unohtaa, ei tule lannistua.

16 tykkäystä

Juurikin näin. EI SAA UNOHTAA. Itse tosiaan lahjoittanut 2 eri perheelle airbnb:n kautta koko sodan ajan vuokraamalla heidän huoneitaan kerran kuussa, ja aion jatkaa sodan loppuun asti.(alusta maksut poistettu sodan ajaksi) Summat eivät ole suuria n.50€/pesue. En tiedä paljonko sillä ruokaa Ukrainassa saa mutta kovin kiitollisia ovat joka tilipäivä kun pistää “shekin” menee, kiittely tuntuu jopa hieman ahdistavalta. Summien ei todellakaan tarvitse olla suuria eli 90% suomalaisista pysryisi osallistumaan Ukrainalaisten tukemiseen, mutta kuten Karibu hyvin kirjoitti jengi keskittyy kitisemään bensan hinnasta, joka mùten on laskenut tai itkee somessa inflaatiota. Joo tosin ei muakaan haittaisi vaikka sota loppuisi huomenna ja salkku ampuisi 25% ylös. Näistä kahdesta toivon sodan loppumista enemmän, osakekurssit nousee joka tapauksessa joskus ja tää karhuaika tankkaillaan arvo-osakkeita. Kiitos ja anteex tästä vuodatuksesta. SLAVA UKRAINE

16 tykkäystä

Mä tungen rahani Ukrainan armeijalle ja toivon kovasti että omalla pienellä panoksellani saa edes luoteja ostettua. Ei kait ne niin kalliita sentään ole?

19 tykkäystä

Alkaa muuten 50 000 € lähestymään! :muscle:

15 tykkäystä

Hyvää itsenäisyyspäivää, Ukraina! :sunflower::blue_heart::yellow_heart::sunflower:
Tänään on erityisen hyvä päivä tukea Ukrainaa.

20 tykkäystä

Parhaat hyvän mielen “maksut” on ollu viime kuukausina nämä kuukausittaiset lahjoitukset Ukrainalle. Tänään lähti tämän kuukauden.

Örkkejä turpaan. :military_helmet:

9 tykkäystä

Hyvä muistutus. Tilit siis melkein nollilla ja luottokortti vedetty melkein tappiin, mutta kun eilen pitkästä aikaa kunnollinen vihreä päivä salkussa, niin laitetaan sen kunniaksi uusiksi tänään sama pikkusumma kuin eilenkin. Ei tämän tärkeämpää asiaa nyt oikein voi näille roposille olla.
:military_helmet: :military_helmet: :military_helmet:

13 tykkäystä