Humanitäärinen apu Ukrainalle - täällä voit osallistua

50 000 poks ! Hyvä me. Jatketaan kykyjemme mukaan tukemista.

15 tykkäystä

Vaikka kustannukset nousevat ja monesta asiasta täytyy tinkiä, palkasta siivu apua tarvitseville. :sunflower:

17 tykkäystä

Laitoin lahjoituksen Ukrainalle. Mietin, että nyt on huono tilanne. Pelivaraa on aika vähän. Oli isohko yllättävä meno, joka vei puskurin nollille. Sitten mietin hetken arvostamaani henkilöä, John Lewisiä ja muistin mitä hän on sanonut. Hän kuoli 2 vuotta sitten. Hänen viimeisin kirjoituksensa julkaistiin New York Timesissa hänen kuolinpäivänään. Hän halusi näin. Heti ensimmäinen lause jäi lähtemättömästi mieleeni:

kuva

Monikaan meistä ei vuosi sitten uskonut, että kohta eläisimme Euroopassa sotatilassa. Salkku oli kunnossa ja elämä hymyili. Ukrainan rajalle oli vain kasaantumassa jotakin Putinin uhittelua ja joka taas kohta menisi ohi. Odottelimme vain sitä, kumpi käynnistyisi ensin: Olkiluoto 3 vai NS2. Helmikuussa 2022 useimmat meistä kokivat järkyttävän herätyksen. Mutta ei yhtä järkyttävän, kuin Ukraina: He heräsivät painajaiseen.

En koskaan ajatellut, että voisin tai joutuisin oikeasti taistelemaan sen yhteiskunnan ja niiden arvojen puolesta, jonka ansiosta olen saanut hyvän elämän. Ja en ole joutunutkaan. Minä olen suunnattoman onnekas. Elämäni ei ole muuttunut paljoakaan. Mitä nyt polttoaine ja ruoka vähän kalliimpaa, mutta kaurapuuro on hyvää ja halpaa ja pyörällä pääsee siinä missä autollakin.

Voin siis jatkaa elämääni. Ja minun ei tarvitse välittää, mitä Etelä-Euroopassa tapahtuu. Ja rahan sinne syytämisen sijasta voin ostaa nyt enemmän osakkeita syvästä dipistä. Tämä tilanne ei tule äkkiä eteen uudestaan. Ja voisin olla yhtä syyllinen, kuin Venäjän apaattiset massat. He eivät tee mitään sodan lopettamiseksi. Mutta minä voin tehdä. Vähintään voin antaa kuukausittaisesta palkastani jotakin Ukrainan hyväksi. Valtio tukee Ukrainaa kyllä, mutta tämä on henkilökohtaista. Minä en ole John Lewis, mutta minä voin silti liikuttaa jalkojani oikeaan suuntaan. Voin sanoa jotakin. Voin pitää hieman ääntä, vaikka Inden palstalla. Voin lahjoittaa hieman rahaa Ukrainalle.

Voin seisoa sen asian puolesta, johon todella uskon.

Hyvää viikonloppua kaikille. Slava Ukraini!

27 tykkäystä

Pitkään olen kahden viikon välein palkkapäivänäni pistänyt lahjoituksen menemään tärkeän asian puolesta mutta tänään tuplasin summan lopputilin kunniaksi ja jatkossa lahjoitus lähtee kerran kuukaudessa mutta tuplana aikaisempiin nähden.

Hetkeen oma talous ei ole antanut nyöriä kasvattaa sijoituksia mutta tuesta ukrainalle en ole tinkinyt. Jotenkin koen tämän olevan meidän länsimaalaisten yhteinen asia ja omalla kohdallani ainoaksi kokemani keino osallistua on ollut rahallinen apu.

Slava Ukraini!

28 tykkäystä

Paras tapa unohtaa “kusetusmarkkinat” ja haistattaa sille varsinaiselle saatanalle on lahjoittaa Ukrainan hyväksi. Palkkapäivän kunniaksi laitoin epävirallisen kuukausilahjoituksen SPR:lle.

13 tykkäystä

Tassa viela linkki:

Kiitos kaikille ja varsinkin niille, jotka eivat ole turtuneet sodan jatkumiseen, vaan jaksavat muistaa Ukrainaa vielakin.

20 tykkäystä

Laitoin roponi nyt tuonne Ukrainan sotajoukkoja tukevalle tilille:

Toivottavasti tämä hulluus saadaan loppumaan. Ja Venäjä tappion kautta vihdoin muuttumaan - jopa sen siirtomaarakenne tappiota seuraavassa murroksessa hajoamaan.

14 tykkäystä

Kuuluneeko tähän ketjuun,

Laulu- ja soitinyhtye Wolfanger - Glory to the heroes

Veisun kassavirtaa menee Come Back Alive- säätiölle, esim. Youtubessa voi kuunnella/ katsella.

Ja suomalaistakin talkootyötä mukana.

En tainnu viime kuussa muistaa mainita, mutta edelleen palkkapäivänä on muutama kymppi aina lähteny Ukrainan suuntaan. Enää ei saanukkaan suoraan armeijaan laitella https://u24.gov.ua/, mutta “puolustukseen ja miinojen poistamiseen” sitten. Todellisuudessa se ja sama mihin menee, eiköhän nuo käytä mihin parhaiten katsovat.

13 tykkäystä

Myös minä laitan palkkapäivänä edelleen muutaman kympin Ukrainan suuntaan. Nyt lahjoitin muutaman kympin Suomen Punaiselle Ristille Ukrainaan kohdennetusti. Vaikka nyt tilanne näyttääkin hyvältä, niin takaisin vallatuilla alueilla humanitäärisen avun tarve on varmasti valtava. Talvi myös pahentaa tilannetta.

United24 sivustolla (Ukrainan valtion ylläpitämä lahjoitussivu) on myös kiinnostava joukkorahoitus meneillään. Tähän osallistun ehkä seuraavana palkkapäivänä. Rahaa kerätään miehittämättömään pinta-alus laivastoon. Eli samanlaisten alusten valmistamiseen ja kehittämiseen kuin joilla Ukraina iski 29.10.2022 Sevastopoliin. Ehkä näillä saadaan vielä tuhottua loput Kertšinsalmen sillasta.

11 tykkäystä

Moi.

Alusta asti lähtenyt pieniä lahjoituksia pitkin matkaa. Omien tulojeni mukaan. Nyt kun on joulu tulossa, niin ajattelin auttaa myös sillä tavoin, että tilaisin joitain tuotteita joululahjaksi suoraan Ukrainalaisista verkkokaupoista. Nyt jos tilaisi, niin ehtisi ehkä jouluksi. Ongelma on vain se, etten löydä googlella kyseisiä verkkokauppoja. Jos tiedät jonkun, niin linkkaa ihmeessä.

Jos ei löydy, niin paremman puutteessa kotimaisten toimijoiden kautta onnistuu ainakin. Alkoon saa tilaamalla Ukrainalaista vodkaa ja jotain vaatteita löytynyt, joista joku osuus ehkä menee avustamiseen. Mutta tosiaan, linkatkaa!

11 tykkäystä

Joulu lähestyy ja laskin tuossa rahamääriä, mitä käytän Joulun viettoon. Useampi satanen menee lahjoihin, ruokiin, liikkumiseen ja muihin kuluihin. Niinpä tein päätöksen, että laitan Ukrainan tukemiseen tässä ja ensi kuussa pienen lahjoituksen aina palkkapäivänä, vaikka ei se heille Joulua itsessään tee, mutta edesauttaa osaltaan ensi vuonna rauhaisaa Joulun viettoa, jonka uskon vakaasti olevan tulossa. Amazon joki muodostuu pienistä puroista. Amazon joella on yli 1100 pienempää sivujokea (joilla jokaisella lukematon määrä sivupuroja), joista muodostuu maailman suurin joki. Lahjoitukseni on yksi sivujoen pikku puro. Ilman sitä Ukrainan tilanne olisi hieman huonompi. Tehdään yhdessä Ukrainalle lahjoitusten amazon.

Mihin lahjoitukseni menee? Olen 100% tyytyväinen jokaiseen näihin kohteeseen.

Lähde: https://u24.gov.ua/

Ensi kuussa Joulun jälkeen keksin sitten uuden tekosyyn jatkaa tätä toimintaa. Toistaiseksi sujuu hyvin. :slight_smile:
Edit: typo.

19 tykkäystä

Vesa Vihriälän jakamassa Timothy Snyderin twiitissä on myös tarjolla vaihtoehtoinen lahjoituskohde. Vaikuttaa luotettavalta.

Minä jatkan edelleen Punaisen Ristin “kuukausilahjoittajana” Ukrainan hyväksi, koska @Juurikki on tehnyt lahjoittamisen foorumilla niin helpoksi. :sunflower:

7 tykkäystä

Uniten24:n kautta laitoin Medical aidiin oman kuukausittaisen lahjoitukseni.

Ajattelin jälleen tehdä Paypalin kautta kun ‘se on niin kätevää’ :roll_eyes:

Jesus Maria olen merkinnyt kaikki USA:n liikennevalot tarkistusruudukoissa että sain rahat perille :expressionless:

9 tykkäystä

Kamiina projektia Ukrainaan päin menossa.

Hitsauskoneet lyöntiin ja talkoisiin.

8 tykkäystä

Minä tilasin tuolta syyskuussa sukkia ja jonkun palapelin.

Ihan hyvin tuli perille, joskin on todettava että kuljetus ei ollut ihan ilmainen ja ukrainasta tulleet tuotteet joutuu tullamaan ( mikä hoitui kyllä ihan kätevästi kuriirin/postin toimesta).

EDIT: toimitusajoista vielä, omalla kohdalla tilaus oli 11.9 ja paketti noudettavissa postista 27.9 (tullauskin hoidettiin tuossa välissä), nyt toki voi olla eri toimitusajat

2 tykkäystä

Kiitos @Hapzu vinkistä. Tuli tehtyä joulun paras ostos.

8 tykkäystä

Lahjoita – Ukrainalaisten yhdistys Suomessa Ry vuodelta 1997 (ukrainians.fi)

2 & 3 meni tämän kk panostus

9 tykkäystä

Tämän kuukauden lahjoitukseni voisi mennä Signmyrocket.comin kautta. Nyt pitäisi keksiä sopiva teksti. Jotain lyhyttä ja ytimekästä. Ideoita?

Sign My Rocket - Send Your Greetings To Russian Occupiers!

1 tykkäys

Ketjun nimi on humanitaarinen apu Ukrainalle. Eikö sota-avulle voisi perustaa oman ketjunsa ja siirtää aseapua koskevat viestit sinne?

2 tykkäystä