Hyväntekeväisyys

Olen ollut monta vuotta kaverina pojalle, jolla ei ole elämässä oikein ollut miehen mallia. :slight_smile: Hänen isänsäkin menehtyi joitakin vuosia sitten ja hänen ollessa vielä elossa, niin eivät sillä tavalla usein nähneet. :confused:

Olemme nähneet vuosien mittaan pojan kanssa noin 1-2 kertaa kuukaudessa ja nykyään vähän useammin pitkälti harrastusten muodossa.

Miehen mallina olen sillä tavalla, että hänellä ei ole ollut elämässään lähellä miehiä kovinkaan paljoa eikä varsinkaan ehkä sillä tavalla esimerkillisiä. En sano, että olen mitenkään ihmeellinen ihminen, vaan ihan “tavallinen” mies.

Mun kanssa hän voi tehdä asioita, mitä ei äitinsä kanssa ehkä pääse tekemään jne. Luulen, että olen vähän onnistunut kohentamaan hänen itseluottamusta ja käsitystään miehistä. En yritä tunkea omia arvojani tai oppejani, vaan ollaan yhdessä luonnollisesti; siinä samalla ehkä oppii uusia asioita ja saa ehkä jonkinlaista hyvää mallia elämään.

Jos olet kiltti ja rehellinen mies, joka tykkäät lapsista, niin kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan tällaiseen toimintaan. Voit tehdä pienen pojan tulevaisuudesta huomattavasti paremman ja saat iloa sekä sisältöä elämääsi.

Kirjoitin tämän siksi, että joku innostuisi tällaisesta ja siten jollakin pikkumiehellä olisi parempi tulevaisuus edessään. :heart:

Itse en ole tämän yhdistyksen kautta tällaisessa toiminnassa, mutta tämä on luotettava ja fiksu yhdistys:

Mieskaveritoiminta on vapaaehtoistoimintaa, jossa aikuiset miehet ovat kavereina yksin lastaan kasvattavien äitien lapsille, joilla on heikko yhteys isäänsä. Toiminnan tavoitteena on antaa lapselle mahdollisuus tutustua aikuisen miehen arkeen ja elämään. Välittäviä aikuisia ei ole lapsen elämässä koskaan liikaa. Tarkoituksena ei ole vahvistaa yleisiä käsityksiä miehistä, vaan jokainen mies voi tulla mukaan sellaisena miehenä kuin on. Perheen turvaverkostoa laajentamalla myös yksin lastaan kasvattavan äidin jaksaminen helpottuu. Toimintaa järjestetään kuudella eri paikkakunnalla Suomessa!

Kavereina toimivat miehet ovat aikuisia, eri-ikäisiä miehiä, joilla on aikaa ja halua viettää aikaa lapsen tai nuoren kanssa. Lapset ovat tavallisia, vähintään 4-vuotiaita lapsia, joilta syystä tai toisesta puuttuu yhteys isäänsä.

52 tykkäystä

Tämä on ihan todella hyvä homma ja siksi lainaan JNivalan viestä! :slight_smile: Tätä haluan vielä mainostaa! :muscle:


Ja mä mainostan tätä, joka on itselleni tuttua ja helppoa, jos tykkää lapsista:

Oli kunnollista, kun olin “poikani” kans treenaamassa yks kerta , niin soi wanha Skandaali ja Cypress Hill. :sunglasses:


Suosittelen toimimaan ja auttamaan se antaa enemmän kuin ottaa eikä oikeastaan tämä toiminta suoraan ole hyväntekeväisyyttä eikä auttamista, mutta se on sitä parasta elämää. Paljon on kauniita sanoja isänmaasta, vanhusten oloista tai sitten arvostelevia sanoja nuorisosta; voi ehkä kauniit sanat jättää livetilanteisiin (arvostelevat uhot voi säästää siihen, kun menee peiliin ääreen) ja tehdä hyviä juttuja, mitkä tekee toisen ihmisen ja itsensä onnelliseksi. Ei se sen ihmeempää ole ja pitäisi olla paljon yleisempää sekä “normaalimpaa”. :blush:

16 tykkäystä

Eläinsuojelukeskus Miu kaipaa tukea. Kyseessä on itselleni uusi hyväntekeväisyyskohde ja vaikka nimestä voisi päätellä keskuksen hoitavan kissoja, näyttäisi se auttavan myös muita eläimiä.

Tarjolla on useita erihintaisia ja selkeästi kuvailtuja rahoitusvaihtoehtoja, jokaisesta hyötyy myös itse jollain tavalla. Ainakin itse arvostan vaihtoehtojen selkeitä kuvauksia ja sitä, että he ovat aktiivisesti kehittämässä kahvila / hotellipalveluitaan rahoittaakseen omaa toimintaansa.

9 tykkäystä