Hyviä tapoja ja malleja pitää kirjaa sijoittamiseen liittyvistä tuloista ja menoista?

Tervehdys,

Olen pohtinut, että olisi hyvä alkaa pitämään kirjaa, esimerkiksi excelin muodossa salkun tuloista, menoista ja kuluista. Toivoisin tähän hyviä vinkkejä, tapoja ja jopa malleja, miten te mahdollisesti olette pitäneet kirjaa näistä asioista (jos olette?). Koetan juuri pähkäillä missä muodossa tätä taulukkoa alkaisi tekemään ja mitä asioita olisi hyvä ottaa muutoinkin huomioon, kuin pelkät hinnat ja sijoituksen kohteet. Alkuunsa tulee mieleen, että haluaisin jokaiselle omistukselle jatkossa tulot/menot/kulut/hankinnan päivämäärät, muuta? Syy, miksi haluan alkaa pitää kirjaa on lähinnä viimeaikoina tehdyt pienet sijoitukset, joista osalla tuottoa ja osalla tappiolla. Haluttaisi saada jonkinlainen kokonaiskuva näistä muodostettua, kuin pelkkä salkun tuotto.

Itse olen löytänyt tuolta ainakin todella hyvän taulukon. Kannattaa tutustua eri vaihtoehtoihin.

1 tykkäys

Suljen tämän ketjun, koska @Rullakebab tuossa asianmukaisesti osoitti, että tätä varten on olemassa jo ketju :slight_smile:

1 tykkäys