Totta kai kannattaa bussi suunnitella paikallisiin olosuhteisiin. Ausseissa on helposti +40 astetta lämpöä, se vaatii ihan erimäärän ilmastointitehoa mitä suomen busseista löytyy. Ja kuumuushan tekee aivan samoja kepposia kuin kylmä. Eli auton jäähdytys vaatii todella paljon energiaa joka leikkaa rangea, oli se voimalinja mikä tahansa. Vetyvehkeissä on se etu, että siinä pystytään energiaa kuljettamaan mukana riittävästi tarpeellisen rangen saavuttamiseksi. Aivan kuten ICE-ajoneuvoissa…
Osassa akkubussejahan käytetään lämmitykseen diesel-lämmittimiä. Onhan se typerä ratkaisu, mutta ainut toimiva.
Edit: Jaa, sen jantterin viesti kerkesi jo hävitä mihin vastasin. Höh.
Australia is really turning up the pressure. Big news yesterday about Fortescue’s acquisition of Williams Advanced Engineering. Also, CEFC tweeted about Hyzon’s 154-ton truck order and the CEFC President issued a call to speed up the energy transition.
“We currently have 8 dump trucks being trialed in Foshan. We have not publicly announced further developments but look forward to providing a business update during our Q4 earnings call in the coming weeks.”
Tällaiset juhlallisuudet ollut Kiinassa joulukuun lopussa. 20 rekkaa. Hyzonin nimeä en tästä itse jutusta löydä mistään, mutta rekan keulassa nimi kuitenkin on.
Tuossa joulukuun artikkelissa Googlen käännös sanoo Shanghai Qingzhi, mutta tekstistä pähkäilemällä sen pitäisi varmaan olla tuo Shanghai Qingneng.
December 30, 2021, Shanghai: This morning, Shanghai Qingzhi New Energy Technology Co., Ltd. (hereinafter referred to as: Shanghai Qingzhi) and Jiushuang (Shanghai) New Energy Technology Co., Ltd. (hereinafter referred to as Jiushuangxin), a subsidiary of Qingneng Co., Ltd. Energy), Shanghai Shunhua New Energy System Co., Ltd. (hereinafter referred to as: Shunhua New Energy), and Zhongtong Express Co., Ltd. (hereinafter referred to as: Zhongtong Express)
Joka on siis tuolla SEC 8-K:ssa.
This INTELLECTUAL PROPERTY AGREEMENT (this “Agreement”), dated as of January 12, 2021 (the “Effective Date”), is made and entered into by and between Jiangsu Qingneng New Energy Technologies Co., Ltd., located at 302-309 Building A, New Environmental Materials Industrial Park, Huada Road, Jingang Town, Zhangjiagang City, Jiangsu, People’s Republic of China (“Jiangsu Horizon”), its (as of the Effective Date) wholly-owned subsidiary, Shanghai Qingneng Horizon New Energy Ltd. (“Shanghai Horizon” and, taken together with Jiangsu Horizon, “JS Horizon”), and Hyzon Motors Inc., located at 85 East Street, Honeoye Falls, NY 14475, United States (“Hyzon”). Each of JS Horizon and Hyzon may be referred to individually in this Agreement as a “Party” and collectively as the “Parties.” All capitalized terms in this Agreement (including the Exhibits and Schedules hereto) shall have the meaning set forth in Exhibit A, except as otherwise specifically provided herein.
WHEREAS, Hyzon and JS Horizon are, as of the Effective Date, Controlled by the same ultimate parent and each specialize in the Exploitation of Fuel Cells for use in different technological and geographical applications;
Hymas Ltd on myös Singaporessa. Tässä Hyzonin investor-presiksestä - hassusti riskitekijöiden alla
We are the U.S. subsidiary of Singapore incorporated Hymas Pte Ltd, which is majority but indirectly controlled by Horizon Fuel Cell Technologies Pte Ltd (“Horizon”). The Company was formed primarily to commercialize Horizon’s industry-leading fuel cell technology for the manufacture and commercialization of certain vehicles for the transportation sector. Horizon has control over our voting stock, including the election of directors, and has a significant understanding of our business and may be uniquely positioned to compete against us. Certain customers of our existing deployed technology will continue to be customers of both the Company and Horizon, and certain future customers could terminate their relationships with us and/or become customers of Horizon. Although we have endeavored to enter into agreements on market terms, our agreements with Horizon and its affiliates may not reflect terms that would have resulted from arm’s-length negotiations with unaffiliated third parties.
Toivotaan että iso sopimus? Ei tämä nyt mikään tuulenhuuhtoma uusi yhteistyökuvio toivottavasti ainakaan ole jonka puitteissa ehkä joskus toimitetaan johonkin jotain, kun tällain etukäteen jo puffataan. Nyt pitää sitten 5 päivää jänskättää tätä…
Hyvin valikoivasti copy-pastea …
” RACV calls on the Federal and State Governments to fund the 76 transport projects we have identified at a cost of $4.7 billion that are needed across Victoria’s 10 largest regional centres, and major commuter corridors between them.”
RACV:lta löytyy myös kaikkea kivaa varmasti Hyzonia tukevaa palvelua esim Australiasta. Mikä sitten on se oikea uutinen, niin sitä pitää muutama päivä odotella.
Niinhän siinä sanotaan. Lisättynä toki se, että käytöstä riippuen. Käyttöominaisuuksien lisäksi yksi iso syy siihen, miksi uskon polttokennojen valtaavan liikenteessä laaja-alaisesti markkinoita on pitkäikäisyys. Niin kevyemmissä kuin raskaammissakin ajoneuvoissa. Hyzonilla on siitäkin huolimatta kovimmat lupaukset kestävyyden suhteen. Esimerkiksi Symbio lupaa 20 000 tuntia, joka toki käytöstä riippuen saattaa riittää miljoonaan km:ään sekin. Hyundain tulevien kennojen elinikätavoite on vähän hämärä, mutta ainakin erilaisten lähteiden mukaan henkilöautoihin suunnitellulle kennolle odotellaan 500tkm:n elinikää, mikä on rohkaisevaa ja kilpailukykyinen hyvien ICE-moottoreiden kanssa.
Kyllä tässä kaksi asiaa pyörii mielessä. Ensimmäinen on se, että kennojen ajateltu elinkaari on pitkä ja sitä kautta tässä voimalinjassa on isosti järkeä. Toinen on se, että jos ei ole laatu kohdallaan niin alkaa käydä kalliiksi.