Drilling contractor Magazinen juttu Hyzonin, Schlumbergerin ja Ensign Energyn yhteisprojektista. Hieman lisätietoa ainakin aikataulusta ja toteutuksesta.
Tavoitteena korvata yleisesti käytetyt 1MW diesel generaattorit polttokennoilla. Suunnitelman mukaan tarkoitus yhdistää useita 120kW polttokennoja, jotta saadaan tuotettua tuo 1MW. Tuote tehdään helposti kytkettävään ja siirrettävän pakettiin.
Ensi vuonna alkaa 6kk labratesti, jossa varmistetaan järjestelmän pystyvän kaikissa olosuhteissa tuottamaan vaaditun tehon. Testien jälkeen ensi vuonna ensimmäinen koekäyttöön Ensign Energylle.
Schwabiin ja eToroon oli lisätty Hyzonin earningseiksi perjantai 2.9. sulkemisen jälkeen, mutta se voi olla vain joku hihasta heitetty koska Hyzonin sivuilla ei mainintaa.
Redditissä pari sälliä soittanut Hyzonille, mutta ei vastausta eikä automaattia, eikä uusi toimari ole vastannut suoriin viesteihin.
Onhan noiden muiden ranget aivan naurettavia. Nikola ainoa joka samassa luokassa ja miten vaikuttaa sitten kuorman määrään että ovat noin pitkälle päässeet. Hyzonissa huomio että toi voi olla default range, käsittääkseni saavat pakattua vetyä enemmänkin jos niikseen asiakas haluaisi.
Nikolalla pelkät patterit painaa noin 4500kg. Myös latausajat ilmoitetaan hieman harhaanjohtavasti. Latauksen markkinoidaan kestävän 2h (10-80%). Mutta jos käytät koko rangen ja ajat akun täydestä tyhjäksi, lataus kestääkin jo vähintään 3,5h (5-95%). (SOC 240kW)
Maitorekka saanut viimeistellyn kuosin. Jospa tuokin saataisiin pian oikeasti toimitettua ja rahat tilille. Kuvat kolme päivää sitten lisätty Carl Holthausenin Facebookiin.
Espanjan yhteisprojektista juttu. Ei sinänsä mitään uutta.
*“We have created a minimum commercial scale, so that it is profitable with the investment costs made. The project already contemplates directly four hydrogen production plants in Barcelona, Zaragoza, Madrid and Valencia and 400 trucks. With this minimum, about 30,000 kilos of hydrogen per day would be produced. With this, it is expected that the model can be profitable”
*On the other hand, it also has Hyzone, a vehicle manufacturer that has been in charge of bringing the 400 tractor heads of trucks that will roll once the project is underway. To complete the circle, there are logistics companies that will make use of these hydrogen vehicles.
*Although at first Hydrogenizing BZMV is going to be implemented for 400 trucks on the existing routes of Barcelona, Zaragoza, Madrid and Valencia, the CEO of Kopala Internacional assures that “growth is exponential. If we show that the model works well and that the trucks are reliable, more companies will see the feasibility of incorporating hydrogen fuel cell combustion. Therefore, within the same area in which we are already operating, that is, Barcelona, Zaragoza, Madrid, and Valencia, we can increase production capacity, and at the same time expand the hydrogen corridor with other production plants in other cities in Spain, but expansion into France and Portugal is also being considered,"
Yahoossa mainittu, että Hyzonilla olisi 14.10. asti aikaa toimittaa Nasdaqille suunnitelma, miten aikovat olla jälleen sääntöjen puitteissa. Sitten kun Nasdaq hyväksyy sen, on Hyzonilla alkuperäisestä deadlinestä (16.8.) laskien 180 päivää aikaa toteuttaa suunnitelma. Eli viimeistään 13.2.2023 mennessä. Sen jälkeen ilmeisesti tulisi delist, jos ei ole tehty korjaukset.
Mitä delistaus tarkoittaisi käytännössä osakkeenomistajille? Sehän ei tarkoita, että yritys menisi konkurssiin, vaan osakkeen listaus otettaisiin pois Nasdaqista. Eli osakkeilla voisi edelleen käydä kauppaa “jossakin muualla”, missä?
Hakujen perusteella siirtyisi OTC:ksi eli vissiin esim. voisi edelleen ostaa ja myydä soittamalla välittäjälle ja pyytämällä myyntiä/ostoa, tai sitten jos välittäjällä on suora tuki niille (varmaan rajoitettu valikoima).
Käytännössä varmaan kurssi menisi penniosastolle ja vaihto tipahtaisi murto-osaan - ehkä hatusta heittäen pari sataa kpl päivässä? Tai sitten hajanaisesti blokkeja, jotka heiluttaa kurssia kumpaankin suuntaan jotain hilpeitä prosentteja.