Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Drilling contractor Magazinen juttu Hyzonin, Schlumbergerin ja Ensign Energyn yhteisprojektista. Hieman lisätietoa ainakin aikataulusta ja toteutuksesta.

Tavoitteena korvata yleisesti käytetyt 1MW diesel generaattorit polttokennoilla. Suunnitelman mukaan tarkoitus yhdistää useita 120kW polttokennoja, jotta saadaan tuotettua tuo 1MW. Tuote tehdään helposti kytkettävään ja siirrettävän pakettiin.

Ensi vuonna alkaa 6kk labratesti, jossa varmistetaan järjestelmän pystyvän kaikissa olosuhteissa tuottamaan vaaditun tehon. Testien jälkeen ensi vuonna ensimmäinen koekäyttöön Ensign Energylle.

Valmiin tuotteen kaupallistaminen 2024.

19 tykkäystä

Schwabiin ja eToroon oli lisätty Hyzonin earningseiksi perjantai 2.9. sulkemisen jälkeen, mutta se voi olla vain joku hihasta heitetty koska Hyzonin sivuilla ei mainintaa.

Redditissä pari sälliä soittanut Hyzonille, mutta ei vastausta eikä automaattia, eikä uusi toimari ole vastannut suoriin viesteihin.

13 tykkäystä

Suomessa vetytankkaus näyttää olevan hankalaa vielä pitkän aikaa.

1 tykkäys

Ritari on takaisin LinkedInissä:

https://www.linkedin.com/in/craig-knight-25052098/

15 tykkäystä
45 tykkäystä

Californian voucher ohjelman sivu Hyzon retrofitille.

edit. tutkin sivuja vähän lisää:

Hyzon promovideo: https://twitter.com/CALSTART/status/1565716600719826949?s=20&t=YnT9FguH_wpqYVr44JCQ6Q

Hyzonin spec sheetti ihan mielenkiintoista luettavaa näin tarkkaa tietoa ei ole ennen tainnut olla tarjolla.

Muuten samat kuin mitä Hyzonin catalogissa annetaan uudelle Cascadialle, paitsi että rangeksi annetaan 50 mailia vähemmän. GCWR ilmeisesti 82 000 lb.

Kaikki tuon ohjelman class 8 truckit:

Tractor - Hybrid and Zero-Emission Truck and Bus Voucher Incentive Project | California HVIP

Mielenkiintoista että Hyzoniin saa tukea 160k ja muihin vain 120k.

BYD 8TT

eCascadia
image

Kenworth T680E

Nikola Tre

LION 8T

Peterbilt 579
image

Volvo VNRe

18 tykkäystä

Onhan noiden muiden ranget aivan naurettavia. Nikola ainoa joka samassa luokassa ja miten vaikuttaa sitten kuorman määrään että ovat noin pitkälle päässeet. Hyzonissa huomio että toi voi olla default range, käsittääkseni saavat pakattua vetyä enemmänkin jos niikseen asiakas haluaisi.

13 tykkäystä

Nikolalla pelkät patterit painaa noin 4500kg. Myös latausajat ilmoitetaan hieman harhaanjohtavasti. Latauksen markkinoidaan kestävän 2h (10-80%). Mutta jos käytät koko rangen ja ajat akun täydestä tyhjäksi, lataus kestääkin jo vähintään 3,5h (5-95%). (SOC 240kW)

14 tykkäystä

Maitorekka saanut viimeistellyn kuosin. Jospa tuokin saataisiin pian oikeasti toimitettua ja rahat tilille.:grinning: Kuvat kolme päivää sitten lisätty Carl Holthausenin Facebookiin.


27 tykkäystä

Eikös yksi ole jo toimitettu ajat sitten. Käynyt vaan välillä hakemassa lisää tankkeja.

edit. Mutta kun on kerta päätetty viimeistellä niin luulisi että on oltu tyytyväisiä, auto on jäämässä käyttöön ja mahdollisesti lisääkin tulossa.

5 tykkäystä

Stockwitsissä joku kertoi laittaneensa mailia Hyzonin IR:ään ja saaneensa seuraavan vastauksen.

15 tykkäystä

Jan Bakker Transport BV and Millenaar & Van Schaik Transportin ensimmäiset kolme otettu käyttöön. Tilaus yhteensä 20.



38 tykkäystä

Video noista

14 tykkäystä

Ritari on takaisin myös Twitterissä. Ottaisi nyt edes tuon “CEO Hyzon Motors” pois tuolta hämmentämästä.:sweat_smile:

On muuten poistunut LinkedInistä tuo “open to work”.

Edit. Nyt oli ottanut pois

11 tykkäystä

Hyvä ja selkeä video
https://twitter.com/hyzonmotors/status/1569732676512354306

17 tykkäystä

Espanjan yhteisprojektista juttu. Ei sinänsä mitään uutta.

*“We have created a minimum commercial scale, so that it is profitable with the investment costs made. The project already contemplates directly four hydrogen production plants in Barcelona, ​​Zaragoza, Madrid and Valencia and 400 trucks. With this minimum, about 30,000 kilos of hydrogen per day would be produced. With this, it is expected that the model can be profitable”

*On the other hand, it also has Hyzone, a vehicle manufacturer that has been in charge of bringing the 400 tractor heads of trucks that will roll once the project is underway. To complete the circle, there are logistics companies that will make use of these hydrogen vehicles.

*Although at first Hydrogenizing BZMV is going to be implemented for 400 trucks on the existing routes of Barcelona, ​​Zaragoza, Madrid and Valencia, the CEO of Kopala Internacional assures that “growth is exponential. If we show that the model works well and that the trucks are reliable, more companies will see the feasibility of incorporating hydrogen fuel cell combustion. Therefore, within the same area in which we are already operating, that is, Barcelona, ​​Zaragoza, Madrid, and Valencia, we can increase production capacity, and at the same time expand the hydrogen corridor with other production plants in other cities in Spain, but expansion into France and Portugal is also being considered,"

7 tykkäystä

Yahoossa mainittu, että Hyzonilla olisi 14.10. asti aikaa toimittaa Nasdaqille suunnitelma, miten aikovat olla jälleen sääntöjen puitteissa. Sitten kun Nasdaq hyväksyy sen, on Hyzonilla alkuperäisestä deadlinestä (16.8.) laskien 180 päivää aikaa toteuttaa suunnitelma. Eli viimeistään 13.2.2023 mennessä. Sen jälkeen ilmeisesti tulisi delist, jos ei ole tehty korjaukset.

26 tykkäystä

Hyzonin ständi IAA Transportation Hannoverissa

8 tykkäystä

Mitä delistaus tarkoittaisi käytännössä osakkeenomistajille? Sehän ei tarkoita, että yritys menisi konkurssiin, vaan osakkeen listaus otettaisiin pois Nasdaqista. Eli osakkeilla voisi edelleen käydä kauppaa “jossakin muualla”, missä?

1 tykkäys

Hakujen perusteella siirtyisi OTC:ksi eli vissiin esim. voisi edelleen ostaa ja myydä soittamalla välittäjälle ja pyytämällä myyntiä/ostoa, tai sitten jos välittäjällä on suora tuki niille (varmaan rajoitettu valikoima).

Käytännössä varmaan kurssi menisi penniosastolle ja vaihto tipahtaisi murto-osaan - ehkä hatusta heittäen pari sataa kpl päivässä? Tai sitten hajanaisesti blokkeja, jotka heiluttaa kurssia kumpaankin suuntaan jotain hilpeitä prosentteja.

3 tykkäystä