Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Ilmeisesti ainakin SoCalGas vielä uskoo Hyzoniin, kun tweettasi eilen ihan vain muistutuksena että Hyzon tällaisessa mukana :slight_smile:

SoCalGas on Twitter: “Congratulations to @hyzonmotors as they continue to drive towards a #NetZero future! Hyzon will provide zero-emission vehicles to Australian company @energy_ark to help reduce carbon dioxide emissions by over 1,400 tons per year. Read more: https://t.co/c5XqGTd3xo https://t.co/00YfGql7IE” / Twitter

12 tykkäystä

Ei ollut WSB postaus minun tekemä, mutta eipä kestä :).

Tässä myös ketju shortsqueeze ryhmässä. Tuolla pääsee vähän pienemmällä määrällä ylänuolia esille, mutta jäseniä silti 67k: Is Hyzon HYZN a potential squeeze after a short seller hit piece clobered it 25% today? : Shortsqueeze (reddit.com)

9 tykkäystä

Näyttää siltä että useampi joukkokanne nousemassa yhdysvalloissa Hyzonia vastaan tuon shorttirapsan perusteella. En sitten tiedä mitä vaikutusta tällä tulee olemaan osakekurssiin:

https://finance.yahoo.com/news/hyzn-alert-hyzon-motors-inc-221700640.html

https://finance.yahoo.com/news/glancy-prongay-murray-llp-leading-223000112.html](https://finance.yahoo.com/news/glancy-prongay-murray-llp-leading-223000112.html)

https://finance.yahoo.com/news/shareholder-action-notice-schall-law-131600954.html

4 tykkäystä

Eipä nuo yleensä ole kuin taustakohinaa. Voit melkein unohtaa nuo kaikki ns. ambulance chaserit :slight_smile:

11 tykkäystä

Jep, mietin itse ihan samaa. Maassa maan tavalla, mutta päätin nyt kuitenkin laittaa ketjuun kun itse kans pohdin muutaman pinnan laskua, mutta ei markkinat aina välttämättä tarvitse syytä suunnalle :sweat_smile:

1 tykkäys

Tulihan niiltä se julkaisu, että väitteet perusteettomia ja palaavat kattavan vastauksen kera. Kuten yllä mainittu, on parempi jos tekevät kerralla kunnon vastauksen, eikä sellaista “iterointia”, jossa tarkennetaan viidellä raportilla peräkkäin, että “eikun tarkoitettiin siis…”.

https://investors.hyzonmotors.com/news/news-details/2021/Hyzon-Motors-Inc.-Responds-to-Recent-Short-Seller-Report/default.aspx

31 tykkäystä

Ja onhan tässä sekin, että myös asiakkaiden maine on vedetty lokaan. Uskon että sekin hidastaa vastauksen antamista, koska Hyzon ei puhu pelkästään omasta puolestaan.

24 tykkäystä


TA:n näkökulmasta pitäisi 6.60 breikata. SPY on ollut matala vireinen, joten vaikuttaa myös tähän kohteeseen.

  • edit: @T3r00 klassinen short sellout näköpiirissä
22 tykkäystä

Vaihto tippunut aika paljon. Ollaan keskimääräisessä ja shortteja ei ole enää tarjolla IBssä.

13 tykkäystä

Menee hieman offtopic mutta… Näissä olisi oppikokemuksen kannalta loistavaa jos on mahdollista lyhyesti kuvata miksi juuri 6.60 on merkittävä taso. Esim. miten kyseinen vastustaso on tunnistettu tai minkä indikaattorin mukaan tuo taso on arvioitu.

9 tykkäystä


Silloin tehtäisiin 5min trend change, mikä ennustaa, että päivän low on tehty!

38 tykkäystä

Lyökääs tähä vielä tiskiin ne asiat jotka vaikuttas raportissa olevan todenperäisiä. Tai oikeestaa kooste viestin vois joku tehä! Muutama kyselly tästä niin ois myös kaikille selkee ja tulis kerrattua :v:Veikkaan että moni kannattaa tätä vaihtoehtoa. Paina beukku jos tarvis.

E: väitän että aika paljo suomalaiset laittanu betsiä tän puolesta. :grinning: ne ihmiset ketkä ei täällä kirjoittele eikä ole käyttäjää niin myös tunkenu paljon tähä. Siis ainakin meikän lähipiiristä. Sit vielä kaikilla stoploss tod näk aika samoissa hinnoissa niin voin kertoo että turska on turska jos tää kosahtaa ja vastine on heikko.

E: @Meri :beer::beer::raised_hands::raised_hands::raised_hands::raised_hands:

74 tykkäystä

Itse en ole löytänyt yhtään shorttiraporttia tukevaa kohtaa - olen täysin vakuuttunut, että tässä ei ole mitään järkeä. Siis negatiivisesti. Sitä en pysty todistamaan, että yhtiön lupaukset toteutuu. Mutta kaikki alle 10usd on tulevan kassavirran myötä alennusmyyntiä. Mielelläni itsekin kuuntelen tämän vastaisia faktoja, koska isoin vety-omistus tähän mennessä. @Meri laitas nyt sinäkin kommenttia

  • veikkaan, etten ole ihan pienimpiä sijoittajia tähän kohteeseen, kuten varmaan on tullut esille @PAHVIMUKI
52 tykkäystä

Tähän vielä ne perinteiset kun tykkääjien määrästä päätellen täällä on paikalla paljon porukkaa, mitkä eivät muuten forumilla aktiivisia ole.

Älä sijoita rahaa, mitä et ole valmis häviämään. Stop lossillakaan tuskin on tämän kanssa suurta merkitystä, JOS lähdetään alas tulemaan. Niitä myyjiä kun voi sitten olla äkkiä aika paljon.

Samalla sellainen lisähuomio, että kyseessä ei ole mikään gme yms meemi osakkeet, mitä on pumppailtu huvikseen ylös alas ilman minkäänlaista toivettakaan siitä, että kurssi ja yhtiön liiketoiminta olisivat samalla tasolla.

15 tykkäystä

Samaa mieltä. Yksikään väite ei pidä paikkaansa.
Hyzonia on tullut seurattua alusta lähtien aktiivisesti ja shorttiraportin väitteet ei muuttanut kokonaiskuvaa.

Toivottavasti nyt viimeistään maanantaina saadaan oikaisu tähän…

22 tykkäystä

Ei ole ei, mutta onhan tässä paikka kovalle short squeezelle, jos laput alkavat kelvata ostajille/wsb päättää polttaa shorttaajat. Liikkeellä on tästä syystä varmasti normaalia enemmän päiväkauppiaita/swing tradeja.

9 tykkäystä

Voishan se Horizon olla joskus ollut listautuneena Shanghaihin (OTC), kai? Pystyykö sitä kukaan vahvistamaan tai kumoamaan?

1 tykkäys

Siksi tähän uskaltaakin sijoittaa, kun taustalla on ihan oikeaa fundaa eikä pelkkää kurssimanipulaatiota. Jo melkein pelkästään se riittää minulle, että tuskin mikään SPAC laittaa 2.7 miljardia pelkästään tuulesta temmattuun juttuun. Luulisi että siellä on perehdytty jo asioihin riittävästi. Tai sitten meitä kaikkia vedätetään ja huolella…

@Odetus validi pointti kyllä. Ei mikään ole taattua vaikka joku uskottava taho olisikin vakuuttuneena mukana.

11 tykkäystä

GM teki yhteistyösopimuksen Nikolan kanssa ja jengi oli satavarma, että nyt on DD varmasti tehty huolella. Niin vaan oli mäkiautoja ja tyhjiä lupauksia (ainakin vuosia edellä mitään todellista) firma täynnä.

Hyzoninkin spac markkinamatsku oli oikeasti täynnä ihan tuulesta temmattuja lukemia, joita on käsitelty tässäkin ketjussa aiemmin. Vai meneeköhän mulla Microvast ja tää sekaisin? Ei tahdo pää aina toimia ihan täysillä. :sweat_smile:

Edit: tämä siis vastauksena edellisen kirjoittajan viestissä olevaan “tuskin mikään SPAC laittaa 2.7 miljardia pelkästään tuulesta temmattuun juttuun”. Kaikki on mahdollista, vaikka en tähän Hyzonin kohdalla usko.

12 tykkäystä

No kun tuo raportti tuli ja luin sen läpi ajatuksella…Ajattelin että Hoh hoijaa :upside_down_face:. Olisivat edes yrittäneet :grin:. No @DayTraderXL kyllä jo tietää miten minä olen joka kerta reagoinut näihin paska myrskyihin mitä aika ajoin järjestetään :partying_face:. Niin toimin nytkin… näkyy tuolta ostin /myin osiosta. Niille tiedoksi joilta mennyt ohi tuo niin rapsan jälkeen illalla ennen sulkemista ostohousut jalkaan :slightly_smiling_face:. Itse seurannut tämän keissin kehitystä jo olisiko noin reilu 2 vuotta tai jotain… Etsin kyllä tuosta shorttiraportista oikeasti mietittäviä :thinking: asioita joita seuraan tämän kupongin tiimoilta… Mutta eipä löytynyt tavuakaan tuosta raportista niistä huomion arvoisista asioita joita joutuu seuraamaan tämän kupongin kohdalla… tai siis minä ainakin seuraan :slightly_smiling_face:. Siitä tuo alun Hoh hoijaa :grin:

192 tykkäystä