Inderes.fi-sisällön kehitysideat

On täällä ainakin erilaisin upein ansioin saatuja titteleitä esimerkiksi:

  1. @timontti - Olohuoneen oraakkeli
  2. @Masse - Foorumin aatelinen
  3. @Wondadog - Laupias samarialainen
  4. @Saapasjalkakissa - Saunamajuri

Nuo ovat minusta ihan parhaita tunnustuksia, mitä voi foorumilainen saada. Mielestäni tällaiset erilaiset kunniatittelit vastaavat sellaista kunniamerkkiä. :relaxed: Mulla olisi kyllä muutamia ehdotuksia, ketkä voisivat saada tuon Vernerheim-ristin mitalin. :wink:

EDIT, oli ihan pakko lisätä:
Olen jossain viesteissäni vihjannut, että moni tekee hienoa hyvin asiapitoista työtä foorumilla, mikä kyllä huomataan, mutta ei aina ehkä tarpeeksi johtuen esim. firmojen tai aiheiden luonteesta, eli eivät ole kirjoittelemassa kuumimmista firmoista etc. Jos kunniamerkkiä tai tunnustusta halutaan jollekin antaa, niin ehkä se pitäisi mennä sellaiselle taholle, joka palvelee sijoittajayhteisöä auttamisellaan ja sijoittamiseen liittyvillä sisällöillään, mitkä tekevät tästä foorumista laadukkaan pitkällä aikavälillä. Minulla on useampi nimi mielessä, mutta esimerkkinä annan kaksi hyvää nimeä:

Esimerkiksi @Lexus kirjoittaa Nokia-ketjuun asiapitoisia viestejä, jotka on kirjoitettu ymmärrettävään muotoon ja mitä ilmeisemmin Lexus on joutunut vielä kaivamaan tietoa. Lexus myös koostaa hienosti myös tietoja tiiviiseen pakettiin esimerkiksi viikkokatsauksiin. Itse en ole sijoittanut Nokiaan, mutta luen sitäkin ketjua hyvän materiaalin ansiosta, ketjussa on muitakin hyviä “analyytikkoja”.

Toisena esimerkkinä otan @DayTraderXL ja miten hän opastanut esimerkeillään Foorumia teknisen analyysin pariin. Yli 1600 viestiä Tekninen analyysi -ketjussa, erilaisia käppyröitä tekstien kera ja jatkuvasti on vastaillut siellä erilaisiin kysymyksiin. Itse en kauheasti teknistä analyysiä käytä, mutta hieman tietyissä tilanteissa muiden tekijöiden tukena. Silti tulee aina katsoa DTXL:n viestit ketjussa kuin ketjussa, vaikka en sitä itse valtavasti käytä. Eräänlaiseksi tekniseksi analyytikoksi tai opettajaksi häntä voisi varmaan sanoa, ainakin moni tällä palstalla on hänelle varmasti kiitollinen. :slight_smile:

Inderes sanoo: “Tieto on sijoittajan perusoikeus”. Nämä kaksi tyyppiä ovat jakamassa tänne Foorumille hyvää ja monipuolista laadukasta sisältöä analyytikoiden ja muiden Inderesin tyyppien tapaan. Foorumi tarvitsee laadukasta sekä monipuolista sijoittamiseen liittyvää tietoa ja sitä tällaiset tyypit täällä jakavat - todella tärkeitä peruspilareita Foorumille. :thinking: :slight_smile:

29 tykkäystä

Onko niin, ettei osa InderesTV sisällöstä tule Youtubeen?

Esim Tiedotustilaisuus: Boreon ja Sievi Capitalin yhdistyminen 29.9.2021 kello 10:00 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Katsoisin näitä mieluummin Youtuben kautta.

5 tykkäystä

Joo ei tosiaan tuu. koska ne missä on presentaatio, niin se on osa meidän webcast-softaa. Youtube ei okein tue presentaatioita :frowning: Tietysti voi miksata sen johonkin nurkkaan Youtubea varten, mutta silloinkin käyttökokemus huonontuu :frowning:

6 tykkäystä

Kuuntelen suurimman osa näistä, ilman että seuraan ruutua samalla.

Minulle tärkeää on, että saan koostettua esim soittolistan näistä Youtubeen, mitä voin kuunnella samalla kun teen jotain muuta, ja löydän katsomattomat/kuuntelemattomat/kesken olevat samasta paikasta.

Ja että Youtube premiumin ansiosta voin sulkea kännykän ruudun kesken videon soiton ilman ylimääräistä vaivaa.

Oma UX siis ottaa hittiä eri tavalla tästä että osa videoista on ja osa ei ole Youtubessa.

8 tykkäystä

Hei @Nortti1, kiitos palautteesta! Juuri tätä minun piti sinulta kysyä :+1: Meillä on tulossa “Seuraava video/artikkeli” toiminto, lisäsin tehtävään kommentin “Autoplay” toiminnallisuuden selvityksestä. Tämä ei tietenkään tuo videoita YouTubeen, mutta selvitämme ainakin jos voisimme parantaa vastaavat käyttökokemukset meidän palvelussa.

5 tykkäystä

Nyt on mahdollista seurata tiettyjä ihmisiä ja saada ilmoituksia siihen liittyen :slight_smile:

HUOM!!!

Ilmoituksien muotoja voi myös itse räätälöidä :slight_smile:

OMien sivujen alla on myös oma välilehti seuraajille ja heidän toiminnoille:

34 tykkäystä

Hui, Kooderi havaittu puskassa. Se taitaa seurata… :grimacing:

:running_man:

image

Hmm vai onko tämä joku vale-kooderi, vai kooderin vara-accountti? :smiley:

4 tykkäystä

Yhes on pääkäyttäjän oikeudet ja toinen on mun “normaali”-tili mitä käytän kännykässä :slight_smile:

its-a-me-mario

9 tykkäystä

…eli opimmie juuri että kooderin kännykkää “lainaamalla” ei pääse ottamaan foorumia hallintaan :sob:

6 tykkäystä

Super-mahtavaa @Yu_Gong! :slight_smile: Kiitos, että kehitätte merkityksellisiä työkaluja, jotka helpottavat verkostoitumista ja vahvistavat yhteisöä. Tuo Follow-toiminto on erittäin tervetullut lisäys.

On innostavaa olla osa tätä kasvavaa yhteisöä, joka antaa tärkeitä näkökulmia sijoittamiseen ja mahdollistaa voimaannuttavan vuorovaikutuksen. Super cool! Upeaa työtä! Inspiroivaa! :smiley:

4 tykkäystä

Hyvä, mutta välilehti klikkauksia on kuin Nokian Symbian käyttöjärjestelmästä, saisiko sen vaikka yläpalkkiin etusivulle tuon feedin?

2 tykkäystä

Tää on ihan kaivattu ominaisuus. Ehdotinkin tätä joskus miljoona vuotta sitten pariinkin kertaan :grinning: Silloin se ei ainakaan paljon vastakaikua muistaakseni saanut. Mutta ei se mitään.

4 tykkäystä

Selaimen kautta näiden webcastien kuuntelussa on pari ongelmaa:

Ensinnäkin, video menee pauselle kun (android-) kännykän ruudun laittaa kiinni. Videon toisto onneksi jatkuu ruutu kiinni, kun painaa kuulokkeiden play/pause nappia.

Toiseksi, noin minuutin päästä ruudun sulkemisesta, jos toistoa on jatkanut tuolla pause-napilla, alkaa ääni rätistä. Äänenlaatu palautuu, jos ruudun avaa. Tätä ongelmaa ei esiinny varsinaisilla musiikkisoitinapplikaatioilla, soundcloudilla tai Youtube Premiumilla.

Tähän jälkimmäiseen minulla ei ole mitään workaroundia, ja se estää näiden Youtubesta puuttuvien webcastien kuuntelun silloin kun en ole ruudun ääressä tai muuten voi katsella ruutua.

Näiden videoiden kuuntelu on ihan fine ilman videota, mutta se Youtuben käyttöliittymä on tärkeä mahdollistamaan omat käyttötapaukseni.

Myöskin omien soittolistojen teko, koska ne tilanteet missä ehdin ja voin videoita kuunnella ovat pääosin sellaisia missä en voi niitä videoita käytännössä edes valikoida.

Esim tapauksia: auton ratissa, lenkillä jne.

3 tykkäystä

@Joonas_Korkiakoski Kiitos yhteenvedosta. Tarkennuksena, kommenttiin on tainnut jäädä vanha osakkeen kurssi. Aikaleima kurssitiedolle on 18.10 klo 20:25 ja tämän päivän päätöskurssi oli 1.382e, ei 1.28e.

E. Aa, ei olekaan manuaalinen asia vaan viive automaatiossa. En ollut tähän muissa yhteyksissä törmännyt.

9 tykkäystä

Moro Wondadog!

Nämä kurssit tulevat jostain analyytikolle mystisestä sammiosta ja tässä on ilmeisesti aina jonkinlainen viive suhteessa todelliseen tilanteeseen. Et ole ensimmäinen, etkä varmasti viimeinenkään, joka asian pistää merkille. Hyvä, että foorumin tarkkasilmäisyys toimii!

30 tykkäystä

Teen tästä tiketin ja tehdään pois asap. Eli tosiaan toi kurssi ottaa aina eilisen päätöskurssin mut sen vois muuttaa ottamaan aina sen oikean hetken kurssin.

25 tykkäystä

Hienoa reagointia @Yu_Gong ja @Joonas_Korkiakoski .

@Johannes_Sippola Tähän liittyvät viestit voinee poistaa, kun eivät liittyneetkään Tecnotreehen?

8 tykkäystä

Siirsin tänne @Wondadog :slight_smile: Lienee asianmukainen paikka :relieved:

6 tykkäystä

Onko osakevertailuun mahdollista saada ennusteet kolme vuotta eteenpäin? Tai ainakin, jos ladattavaan excel tiedostoon saisi upotettua. Sama tietohan löytyy jokaisen yhtiön sivulta. Tuskastuttaa näpytellä nuo manuaalisesti.:scream:

5 tykkäystä

Tuloskausi voisi näkyä foorumilla enemmänkin. Se on kuitenkin piensijoittajalle hienoa aikaa. :slight_smile:

Yhdistämällä tiedot selkeästi yhteen paikkaan vältyttäisiin myös eri ketjuissa kysymyksiltä “Koska yritys X julkaisee tuloksen”

Ratkaisuehdotuksia (mobiilikäyttäjän näkökulma):

a) Banneri etusivulle joka ohjaa yksinkertaiseen tuloskausikalenteriin. Yhdellä painalluksella näkyvissä tiedot. (Tästähän voi tehdä myös kuvan jonka voi ladata. Esim. S&P500 julkkaripäiviä näkyy tässä muodossa joillain sivuilla.)
b) Kiinnitetty foorumiketju tuloskauden ajaksi. Yksinkertainen on kaunista. Päivämäärä ja yrityksen nimi. Kun tulos julkaistu niin hyperlinkin voi päivittää ohjaamaan analyytikon kommenttiin ja pörssijulkaisuun…Stiky ketjut vähän kaksipiippuisia. Häiritsee monilla foorumeilla lukemista kun näitä 10kpl alkuun. Avaako pandoran lippaan täten toteutettuna (?)

Kalenteri toimiva. Pitää vaan totutella käyttämään. :wink:

7 tykkäystä