Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Mä tsekkaan tän.

@ChuckPeddle Mun mutu sanoo että toi johtuu siitä et osa on ilmoittanut ens vuoden tapahtumat ja osa ei. Tän takii osalla on dataa ja osalla ei vielä. Mut mä tsekkaan.

Aamuisissa tulosliveissä on jotenkin oudot värit - onko valaistuksen värintoisto jotenkin erikoinen tuossa kohdin toimistoa? Päivähaastatteluissa samanlaista efektiä ei huomaa.

3 tykkäystä

Aamulla on pimeämpi ulkona niin valaistus sisällä voi korostua räikeämmin. Yleensähän noissa on ”kellertävämpi” ja lämpimämpi valo, kuin studiossa kuvatut tallenteet. Tallenteissa värimaailma on tarkoituksella viileämpi ja jokseenkin rauhallisempi.

Tubelivessä kun puhelimella kuvaa keskellä toimistoa, on kontrolli valaistukseen heikompi.

7 tykkäystä

Moi Marianne, kiitos vastauksesta. Pääpointtini oli se, että “Yhtiö Q3: Otsikko” ei nyt kerro onko kyseessä tulosaamun pikakommentti vai seuraavan aamun varsinainen päivitys/analyysi, vaikka se voisi olla hyvä tapa erotella nuo toisistaan. Kaivelin noita hieman ja ilmeisesti päivitys/analyysi otsikoidaan “Yhtiö Q3: Otsikko” silloin, kun tulosaamun kirjallista pikakommenttia 1) ei tehty, tai 2) se ei ehtinyt sen aamun aamariin. Ensimmäisestä esimerkkinä tänään UPM/Valmet/Finnair/Innofactor, toisesta tänään Ponsse tai eilen se Wulff.

Mielestäni aamarin otsikointi olisi siis selkeämpää, jos tulosta seuraavan päivän varsinainen päivitys/analyysi olisi aina muodossa “Yhtiö: Otsikko”, kuten päivitykset tuloskauden ulkopuolellakin. Mutta tämä jääköön teille pohdittavaksi, kiitos joka tapauksessa mahtavasta duunista aamarin parissa :grinning:

1 tykkäys

En tiedä onko asiaa kommentoitu jo muualla, mutta koska koko perheeni painosti minua kyselemään suosikkiohjelman perään, on pakko esittää kysymys:

Onko Heikkilä&Vilén-showiin luvassa jatkoa?

Olin ymmärtävinäni, että toinen osapuoli vetätyi hetkeksi kalastamaan, mutta kai kalojen narraaminen jossain vaiheessa alkaa tylsistyttämään.

Olisi kyllä iso menetys mikäli tämä formaatti lopetettaisiin :grimacing:.

10 tykkäystä

Tein kaavion Inderesin kaupankäyntivolyymeistä perustuen Inderesin Osakemonitorin dataan. Huomasin, että osakemonitorin data poikkeaa joidenkin päivien osalta hieman Nasdaqin datasta. Mikä selittää kyseisen eron @Yu_Gong @Minna_Avellan @Verneri_Pulkkinen ? Kiitos selvennyksestä jo etukäteen! :slight_smile:

3 tykkäystä
8 tykkäystä

Totta, aamutulokset ja itse kommentit voi otsikoissa sekoittaa. Muutimmekin tänään aamukatsauksen otsikointia siten, että aamutulokset on jo otsikossa mainittu erikseen. Näiden jälkeen tulee sitten seuraavassa aamukatsauksessa varsinainen päivitys. Toivottavasti tämä auttaa aamukatsauksen lukijoita, kiitos hyvästä huomiosta vielä!

EDIT. Tässä vielä otsikointimme pähkinänkuoressa:
Tulosennakko: Nokia Q3 torstaina: Otsikko
Aamun tuloskommentti (ei siis vielä päivitys): Nokia Q3-aamutulos: Otsikko
Päivitys (jossa mm. suositusta ja tavoitehintaa tarkastellaan): Nokia: Otsikko tai jos tulos julkaistaan 8.30 jälkeen Nokia Q3: Otsikko.

8 tykkäystä

Noissa videoiden luokittelussa tuleviksi taitaa olla jotain häikkää, esille tulee myös muita videotallennuksia. Paremmin näyttäisi toimivan tuo Osavuosikatsaukset … tulevien videoiden löytämiseen.

Joo siis tulevissa on kaikki tän päivän videot ja tulevat riippumatta mitä luokkaa ne on onks ne sit CMD ,yhtiökokus tai haastattelu :slight_smile:

1 tykkäys

Voisin ostaa vastauksen, mutta siellä ei ole tämän päivän Nokia liveä.

Nyt se on siel. @Verneri_Pulkkinen muista asettaa se LIVE date asetus videoissa, ilman sitä järejstelmä ei tiedä milloin se alkaa oikeasti :slight_smile: Eli tää on meidän sisällön syötön onglema :wink:

no bug in the code, @Verneri_Pulkkinen sä oot mun ongelma <3

10 tykkäystä

Koitan muistaa… Heh heh :stuck_out_tongue:

3 tykkäystä

OOOH hyviä uutisia! Me saadaan ehkä pian liiketoimintakatsaukset mukaan kalenteriin!!! :open_mouth: Millistream the datan toimittaja on vihdoin taivuteltu tähän :smiley:

21 tykkäystä

Kiitos @JuhaS kysymyksestä ja tarkkaavaisuudesta! Selvittelin asiaa osakemonitorin toimittajan kanssa ja siellä tosiaan oli pieni ero. Tämä on nyt korjattu, eikä eroa pitäisi enää jatkossa olla.

5 tykkäystä

Hei @Verneri_Pulkkinen ja @Yu_Gong, olisiko mahdollista toteuttaa alla oleva pyyntöni?

Mm. aamukatsauksissa, kun yritysten tunnusluvut näkyvät listattuna, ei kerrota sitä itselleni oleellisinta tietoa. Eli yrityksen tämän hetkistä markkina-arvoa.

Tässä esim. Solteqin aamukatsauksesta luvut:

Antaisi yhdellä silmäyksellä kuvan missä kokoluokassa valuaatio on, nyt pitää alkaa etsimään muualta.

Edit: tietty tuosta voi alkaa itse laskemaan eri kertointen kautta, mutta valuaation lisäys selkeästi omalle riville palvelisi ainakin minua.

3 tykkäystä

Osari aikana ketjuihin linkitetään uutta analyysiä. Linkissä monesti näkee koodia joka ehkä hiukan tekee varovaiseksi avatakko linkkiä vai ei.

Ping @Yu_Gong

4 tykkäystä

Mä laitan viestiä tiimille, julkaisutiimin pitäisi täyttää semmonen summary osuus niin tota ei kävis :slight_smile:

6 tykkäystä

9 tykkäystä

hei
kysymys kuuluu, miten saan suomen kielenn takaisin kun englantia on nyt , kiitos avusta