Inderes Oyj - "Yhtiö kuuluu kaikille"

KIITOKSET!!

Kiitoksia tästä kunniasta kaikille 56 yhtiökokouksessa minua äänestäneelle luottamuksesta. Uskon myös muidenkin 4127 osakkeenomistajan olevan ihan hyviä tyyppejä. Muista yhteisön jäsenistä puhumattakaan.

Toimikunnan perustehtävien lisäksi, tässä varmaan pitää nyt yrittää tehdä parhaansa, että yhteisön ääni kuuluu hallituksen suuntaan sekä myös hallitus kommunikoisi yhdessä yhteisön kanssa. Kuten videolla mainitsin, muutamia liikkeitä siihen suuntaan yritin eilen ja tänään jo tehdä, mutta antaa niiden nyt odottaa itseään, koska kaikki ei ole vain minusta kiinni.

Kiitos vielä myös näin kirjoitettuna @Mauri lle kaikista vinkeistä joita tähän asti olen saanut. Hän kehoitti hoitamaan tätä tehtävää omalla tyylilläni. Niin varmaan tulen tekemäänkin, meni se sitten syteen tai saveen.

Joka tapauksessa suhtaudun tähän tehtävään erittäin suurella mielenkiinnolla. Minuun saa olla rohkeasti yhteydessä, jos jotain ajatuksia tai kysymyksiä ilmenee matkan varrella.

YHTIÖKOKOUKSESTA

Yhtiökokous oli kaikkinensa miellyttävä tilaisuus. @eero_alas veti setin jouhevasti läpi, @Mikael_Rautanen oli jälleen vakuuttava puheessaan ja myös uusi hallituksen jäsen Hanna Raftell oli vakuuttava (tätä toisteli moni vielä jatkoillakin).

Hallituksen kyselytunnilla kiinnitin huomiota siihen, että hallitus ei hoitanut mitään päähän taputtelijan roolia vaan toimi enemmänkin perseelle potkijan asemassa.

Tero Weckroth sanoi, että Inderesin riskinä on ajatella liian pienesti. Hänen mielestään Inderesin pitäisi laajentua 5 vuoden sisään Japaniin ja Uruguayhin! :smiley:

Nina Källström kommentoi mielestäni mielenkiintoisesti, että vaikka Inderes on tunnettu tämän konservatiivisena tunnetun toimialan markkinahäirikkönä, niin hänen Wolt-taustaisesta näkökulmastaan Inderes silti innovoi ja kehittyy liian hitaasti.

Vuosi sitten mukaan hypännyt Helena Norrman kommentoi Suomen ja Ruotsin markkinoiden eroja juuri siltä kannalta, että Ruotissa ei olla totuttu itsenäiseen ja riippumattomaan komissioituun analyysiin, josta saattaa tulla myös negatiivisia suosituksia.

Tämä tai/ja joku muu johti myös sellaiseen keskusteluun, että kannattaako Inderesin pyrkiä uusille markkinoille koko tuotevalikoimallaan vaan keskittyä niihin mitkä vetää? Rivien välistä olin tulkitsevinani, että ohjelmistotuotteet voisivat olla se keihään kärki. Onhan niitä onnistuttu myymään jo suurelle eurooppalaiselle IR-toimijalle. Minulla jäi hieman sellainen kuva, että johto vähän ihmetteli, miten sijoittajat eivät ole tätä potentiaalia vielä täysin ymmärtäneet. Toisaalta sitä ymmärtämistä helpottaisi, jos se näkyisi selvemmin liikevaihdossa. Toki kasvoihan ohjelmistot 40% viime vuonna ollen 13% liikevaihdosta.

Näistä asioista saadaan varmaan lisätietoa CMD:ssä, joka järjestetään tiistaina 27.5. Se osuu mukavasti omalle lomaviikolle, niin pitäähän se tulla paikalle. Toivottavasti moni muukin tulee!

PS.

Tämäkin asia muuten ratkesi tänään Ruoholahden vierailulla. Inderesin pisimmän työntekijän valtikka todellakin vaihtui. (@Thomas_Westerholm tosin jätti protestin, kun tuoli peittää kuvassa @Antti_Jarvenpaa väitetysti korkeat kengät)

55 tykkäystä