Kokemusta on myynnistä Ruotsiin ja myös muualle ulkomaille. Mielestäni suomalainen ja ruotsalainen busineskulttuuri on hyvin lähellä toisiaan ja normaalin tunneälyn omaava ihminen pärjää Ruotsissa aivan varmasti ( tai jos Ruotsi on jotenkin haastava maa, haluaisin tietää mikä maa on sitten helppo). Vaihtelevaa etua on toki siitä, että hallitsee kielen, sitä en kiellä. Enemmän on mielestäni eroa ihmisten välillä, aivan samalla tavalla Ruotsissa on haastavia persoonia ja sitten vähän helpompia tapauksia ja usein erittäin mukavia tyyppejä. Mutta henkilökemiapuolella ruotsalaisten kanssa on kyllä keskimäärin helppoa tulla toimeen. Pohjoismaista eniten vieraaksi ja ehkä hieman haastavaksi olen kokenut Tanskan, koska heidän kansaan samaa kulttuurista läheisyyttä ei ole ja siellä on paikoin eräänlaista ”jobbarikulttuuria” ja meille vierasta kovuutta. Mutta sielläkin olen törmännyt hienoihin ja vaikuttaviin ihmisiin.
Sitten voi mennä vielä siihen, että Ruotsissakin on hieman eri meininki Tukholmassa, Göteborgissa, Norrbottenissa jne. Mutta kyllä ahkera tunneälyllä varustettu myyntimies pärjää Ruotsissa ja pärjää itse asiassa missä vaan, kun opettelee tavat ja kulttuurin. Juuri Ruotsin kohdalla mielestäni kynnys on matala.