Tosiaan Inderesin yhtiökokous järjestettiin tänä vuonna ihan kaupungin ytimessä, Mikonkadun ja Yliopistonkadun kulmauksessa, Epicenter-nimisessä kokouskeskuksessa. Eipä tarvinnut kuin muutama askel ottaa vierestä olevasta WTC:stä niin oli jo perillä
Eteisaulaan oli heijastettu luonnollisen kokoinen @Mikael_Rautanen videotervetulotoivotus sisäänastujalle, tässä ei ollut kyllä ajateltu iäkkäämpiä osanottajia, joista osa ehkä säikähti reippaalla äänellä ilmaistua tervehdystä. No, en ainakaan itse saanut slaagia Ja ei hätää, oikea Mikael oli heti kokoustilan oviaukossa toivottamassa saapujia tervetulleeksi, toimikohan samalla ovimiehenä, ainakin itse sain opastuksen, että alakerrassa on lisää vaatenaulakoita. Takkia hän ei kuitenkaan ollut auttamassa päältä
Ilmoittautumisen yhteydessä jaettiin kaikille tasapuolisesti kaksi drinkkilipuketta käytettäväksi kokouksen jälkeen. Itse kokoussalissa oli tarjolla ainakin kahvia ja itseleivottuja(?) muffinseja, jokin muukin leivonnainen näytti olevan tarjoilupöydällä. Valitettavasti ihan NoHon ja Raision yhtiökokouksen tarjoilutasoon ei ylletty, toki eipä Inderes vielä ole enemmälti profiloitunut ruokayhtiöksi Ehkä siitä saadaan uusi kasvuaihio ajan kanssa Mikaelin pitsanpaistojen myötä
Kokoussali oli omaan makuuni hieman pieni, hiukan piti välillä väistellä ihmisiä ja etsiä sopivaa kohtaa nauttia särpimiään. Itse olen enemmän suurten salien ihminen Paikalla oli oman, ihan hatusta vedetyn arvion mukaan 50-60 ihmistä. Inderesiläisiä oli kiitettävän paljon paikalla, ovathan he myös osakkeenomistajia. Toisaalla julkaistuista kuvista ei saa oikeaa kuvaa ihmismäärästä, koska eturivin tuolirivien lisäksi oli erilaisia istuinryhmittymiä, joista saattoi seurata kokousta.
Hallituksen puheenjohtaja @Kaj_Hagros_Inderes_h lausui avaussanat ja kokouksen puheenjohtajaksi kutsuttiin Eero Alasuutari, joka “juoksi” kokouksen läpi tyylikkäästi 50 minuutissa, mahdollisesti kevään yhtiökokousten pohjat ainakin tähän mennessä!? Kaj Hagros kyllä väitti, että vielä tästäkin voidaan tiivistää. Hallituksen uudet jäsenet, Helena Norrman länsinaapurista ja Joakim Frimodig ihan kotosuomesta, esittelivät itsensä ja tulivat valituksi hallitukseen. Mainostinkin jo tuolla toisaalla, että Joakim lupasi kasvattaa merkittävästi osakeomistustaan Inderesissä, mielestäni en häntä vielä huomannut maaliskuun omistajalistauksessa 100 suurimman omistajan joukossa.
Kokouksen sujuvuutta selittänee se, että sen jälkeen järjestettiin vielä hallituksen epävirallinen kyselytunti, en sitten tiedä, välittyikö se verkkoseuraajille!? Hallituksen sisällä näyttää olevan hyvä henki, sen verran porukka keskenään vitsaili ja naljaili. Kysymyksiä oli muutama, täytyy sanoa. että minulta meni kokonaan ohi nimitys- ja palkitsemistoimikunnan yhteisöjäsenen @Mauri :n kysymys, ajatukseni olivat juuri silloin jossakin aivan muualla. Pahoittelut siitä, Mauri palannee asiaan, mikäli katsoo tarpeelliseksi. Zijoittaja Tomi Lahti tosiaan kysyi pienten yhtiöiden likviditeetistä ja siitä, onko Inderesillä jonkinlaista arvolupausta lisänäkyvyyden saamiseksi niille. Kentältä joka tapauksessa oli tullut sanomaa, että pienissä yhtiöissä ollaan huolissaan tuosta pienestä päivävaihdosta. Myös kysyttiin sitä, että tuleeko englanti yleiskieleksi jossakin vaiheessa. Tähän taisi Tero Weckroth vastata, että globaaliin laajentumisen edellytys on englanti, Pohjoismaissa kuitenkin vielä voitaneen käyttää kotimaisia kieliä.
Noin puolen tunnin kyselyosuuden jälkeen siirryttiin vapaampaan seurusteluun ja tarjolla oli juomia ja pitsaa. Itse käytin yhden drinkkilipukkeeni alkoholittomaan valkoviiniin, toinen jäi kokonaan käyttämättä, olisiko se sitten pitänyt antaa @Atte_Riikola :lle, sen verran väsyneen näköisiä kuvia hänestä on jaettu tuolla meemiketjussa (en itse asiassa ole varma, oliko Atte edes paikalla, toim.huom). Pitsaan en tohtinut koskea ja iltatilaisuudet eivät ole minun makuuni enää tässä iässä eli liukenin paikalta nopeasti.
Disclaimerina jälleen kerran, myönnän itselleni täyden vastuuvapauden mahdollisista asiavirheistä ja väärinymmärryksistä. Toivottavasti joku täydentää ja antaa oman selostuksensa kokouksesta. @Sijoittaja-alokas taisikin jo kahvihuoneen puolella jakaa Zijoittajan twiittejä kokouksesta.
Jäi lahjakkaasti näköjään tuo toimitusjohtajan katsaus kokonaan käsittelemättä, joku jakanee linkin siihen, mikäli ei kaikki eilen tuoreeltaan kuunnelleet. Lyhykäisyydessään Mikael käsitteli Inderesin historian käännekohtia ja kun kasvun rajat Suomessa alkoivat tulla vastaan, niin laajentuminen Pohjoismaihin oli looginen jatkumo. Matka on vasta alussa.