Ei kannata heittää kuitenkaan vielä kirvestä kaivoon, vaikka nämä uudet listautujat eivät analyysin yhtiöasiakkaita vielä olekaan.
Kuten @studentcoverage_team kirjoitteli, on uusille listayhtiöille myyty jo tapahtumapalveluja sekä ohjelmistoratkaisuja. Lisäksi muistelen - voin toki olla väärässä, enkä ehdi asiaa nyt tarkastamaan - että esim. 2021-2022 IPO-buumissa tuli jonkin verran seurannan aloituksia vasta sitten, kun uusi listayhtiö oli ollut hetken aikaa kaupankäynnin kohteena.
En siis lainkaan ihmettelisi, mikäli Nokian Panimo ja GRK olisivat analyysin tilausasiakkaita vuoden loppuun mennessä. Siihen sitten päälle vielä kevään -26 yhtiökokoukset, niin alkaa olla koko tuoteportfolio käytössä.
Aika tavalla samoilla linjoilla olen edellisten kirjoittajien kanssa, en ainakaan ole huomannut, että Nokian Panimolla tai GRK:lla olisi mitään muutakaan analyytikkoseurantaa eli Inderes ei missään nimessä ole vielä menettänyt mahdollisuutta näihin asiakkaisiin.
Luonnollisesti jokainen Inderesin osakkeenomistaja voi tehdä parhaansa, että omat omistusyhtiöt saavat analyytikkoseurantaa, itse otin asian esiin esimerkiksi Spinnovan yhtiökokouksessa kahtena vuotena peräkkäin, uhkasin tulla myös kolmantena vuotena, jollei mitään tapahdu tällä saralla. Lieneekö tässä kyseessä ns. kasettitoiminta, josta @Kaj_Hagros palkittiin Inderesin yhtiökokouksessa🙂. Nyt Spinnovalla onkin jo kahden eri palveluntarjoajan kautta analyytikkoseurantaa, Inderesin ensin ja sitten myöhemmin myös Danske Bankin.
Myös yhtiöiden IR:n kautta voi olla yhteydessä ja toivoa analyysiseurannan aloitusta tai tarkemmin Inderesin ottamista yhdeksi palveluntarjoajaksi. Itse olin asian tiimoilta aikanaan yhteydessä ainakin L&T:n ja Tokmannin IR:ään ja nythän ne molemmat ovat seurannassa. En toki väitä, että mikään edellämainituista seurannoista minun ansiotani oli vaan varmaan muiltakin osakkeenomistajille tullut yhtiöille samansuuntaista viestiä, Inderesin omien markkinointikeinojen ohella.
Kannattaa olla aktiivinen omistaja, sekä Inderesin kuten myös muiden salkkuyhtiöiden osalta.
Hi! As we approach Inderes’ Q1 quarterly review, we invite all those following the company to share their expectations. Simply head to the company’s page on Inderes to submit them! A new feature this time is the ability to provide estimates for the next three years. You can find a toggle in the top right corner that switches between quarterly and annual views!
Tervetuloa ensi viikon perjantain osari-infoon ja tutustumaan uuteen toimistoomme!
Tilaisuuteen voi halutessaan osallistua myös paikan päällä Inderesin pääkonttorilla, osoitteessa Porkkalankatu 5, Helsinki. Tilaisuuteen tulee ilmoittautua viimeistään tiistaina 22.4. klo 16.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen ir@inderes.fi