Inderes-tili, uusi kirjautumisprosessi 25.2.2022 alkaen FAQ

Jos omistat Nordnetin kautta Inderes Premium lisenssin, niin tässä on ohjeet miten kirjaudut sisään ja linkität tilit yhteen :slight_smile:

3 tykkäystä

Pitääkö tämä tehdä siis vain yhden kerran, ja sen jälkeen pääsee käyttämään Inderesin palvelua kirjautumatta kuten nytkin (koska laitteet muistaa automaattisesti)? Eli eihän jatkossa pidä joka kerta kirjautua sisään, kuten Nordnetiin mennessäni teen, koska en ole antanut laitteilleni lupaa tallentaa salasanaa ja käyttistä?

2 tykkäystä

Se sessio kestää noin kuukauden :slight_smile: Eli kun teet ton niin voit käyttää palvelua kuukauden ennen kun kirjautuminen pitää tehdä uusiksi. Tämä koskee vain Nordnet- tilillä kirjautuneita käyttäjiä. Tämä siksi että saadaan validoitua kirjaumisella että Premium on edelleen voimassa :slight_smile:

2 tykkäystä

kiitos vastauksesta. Ja voi kökkö! Voiko tehdä sitten niin, että kirjautuu kerran ja käyttää kuukauden ja sitten käyttää free-tilinä kunnes tarvitsee jonkun laajan rapsan tms? Kerran kuussa kirjautuminen :-1::-1::-1: vaikka ymmärrän tarpeen varmistaa privatejäsenyyden voimassaolo.

Kirjaudutaanko silloin siis vain Nordnetin tunnareilla, vai pitääkö Inderesinkin tunnarit muistaa?..Ärsyttää kaikki palveluit, joissa joutuu kirjautumaan tilaamalla aina unohtuneen salasanan (koska varmasti on unohtunut :see_no_evil:) ja säätämään sisäänpääsyn kanssa. Ja ylipäätään kaikki kirjautumissäätö. :sob:

Siis se riittää että sä kirjaudut nordnetin kautta , eli valitset kirjaudu Nordnet-tilillä niin sit pääset käyttämään Premium oikeuksia Inderes-tilillä :slight_smile: Eli sun ei tarvitse muistaa kahta salasanaa :slight_smile:

Mutta kerran kuussa pitää siis kirjautua Nordnetin tunnuksilla uudelleen?

Edit: voi höh. En tykkää.

1 tykkäys

Kyllä :slight_smile: juuri näin. Ja sehän riiittää myös että jos oot jo Nordnetilla sisällä, niin riittää et painat sitä nappia niin se päästää sut sisään :wink:

Jotta me voitais pitää Nordnetin kautta tuleva käyttäjän sessio voimassa kokoajan Nordnetin pitää tukea tietynlainen tekniikka. Me jutellaan kyllä heidän kanssa jos me saatais tällainen “refresh token” käyttöön, niin sillä me voisimme varmistaa sun lisenssi ilman että kirjataan käyttäjä ulos. :slight_smile: We are on it :slight_smile:

2 tykkäystä

Juuri tekasin tän linkityksen uunituoreilla spostiin kilahtaneilla ohjeilla. Kysymyksen esittämisestä Verpulle puhelimessa, siihen pisteeseen että Yu oli lähettänyt sähköpostiohjeet panikoivalle yhteisöjäsenelle joka oli tehnyt kaikki jutut kesti 15min (sisältäen kaksi puhelua, matkat kotoa toimistolle, “sähköpostiviive” ja temppujen tekeminen)… voin sanoa että ei ole koskaan tullut missään vastaan yhtä tehokasta “asiakaspalvelua”.

Sitten asia/huomio: Mulla ainaki sano tuossa foorumille kirjautuessa että mulla ei ole foorumitunnusta(/vast) ja pyysi nimimerkkiä. Laitoin tän mikä mulla on ollu käytössä ja sitten se linkitty hienosti tähän. Mietin vaan että mitä ois tapahtunu jos olisin tehny kirjoitusvirheen tai laittanut jonkun toisen nimimerkin?

3 tykkäystä

Tää on mielenkiintoinen. koska mun mielestä sen ei pitäisi kysyä sulta nikkiä jos sulla on jo semmoinen. Mutta todennäköisesti tässä tapauksessa se muuuttaisi vaan sun nimeä ja jos palvelussa on jo yksi Petri, niin sä oisit sitten Petri2. Mut pitää tarkistaa.

2 tykkäystä

“Sinun olemassa oleva Inderes Free- tai Inderes Premium-tilin tiedot tulevat näin ollen siirtymään Inderes-tili konseptin alle, mutta Free- ja Premium-jako pysyvät ennallaan. Toisin sanoen salasanasi ja sähköpostisi, joilla kirjaudut palveluumme toimii kuten ennenkin, mikään ei siis muutu.”

ja

"Merkkittävä muutos: Nordnet kirjautuminen

Inderes-tilin myötä aloitamme uuden ominaisuuden tukemisen, joka mahdollistaa Nordnet-tilillä kirjautumisen. Mikäli siis olet ostanut Nordnetin kautta Inderes Premiumin tai olet Private banking asiakas Nordnetilla, voit 25.2.2022 iltapäivästä lähtien kirjautua palveluun Nordnetin tunnuksila, jolloin järjestelmä automaattisesti tietää että sinulla Premium-oikeudet. Toki voit käyttää myös Free-oikeuksia kirjautumalla Nordnetin tunnuksilla, mikäli et ole ostanut premiumia Nordnetin kautta"

Tiedotteessa sanotaan, että “voit” kirjautua ja mikään ei muutu. Inderes-tilaukseni tulee Nordetin private bankingin kylkiäisenä. Inderes-tilini näyttää muutoksen jälkeen Free. Eli pitääkö Inderes-tilin kirjautuminen korvata nordetin kirjautumisella, jotta palvelu pysyy samana? Vai onko aivoni vaan solmussa Ukrainan seurannan takia?

2 tykkäystä

No selvisihän se ja pahoittelut hätäilystä. Linkitin tilin uudelleen ja kaikki toimii kuten ennenkin.

3 tykkäystä

Toimin Yun videon ohjeiden mukaisesti ja linkitin Nordnet-tilini Inderes-tiliin, mutta silti tilini on Free-tili. Kävin katsomassa Nordnetin puolella ja siellä Inderes Premium kohdalla lukee “Tilaa”, vaikka minulla on ollut premium nyt käytössä puolisen vuotta Nordnetin kautta. Liittyyköhän ongelma tähän uuteen kirjautumiseen vai onko Nordnetin päässä tapahtunut jotain omituista?

2 tykkäystä

Tutkin asiaa :slight_smile: mut sun premium on nyt aktivoitu käsin mun toimesta :slight_smile:

Yu @exe

3 tykkäystä

Moikka, mulla on sama tilanne kuin edellä exe:llä, premium lakkasi toimimasta, vaikka mielestäni tein linkityksen Nordnetiin oikein.

@Velho Voitko tarkistaa Nordnetin palvelusta, että sulla on oikeasti Premium ostettuna? Tässä ohjeet miten pääset katsomaan sun Premium tilaus Nordnetin palvelussa. Autat mua kovasti tän tarkistamisessa jos teet tän :wink:

1 tykkäys

Joo, eli mä oon Nordnetissa private banking -asiakas, en ole varsinaisesti koskaan ostanut Inderesin palvelua, mutta se on tullut sitä kautta.

2 tykkäystä

Kiitos Yu ja jengi, videon avulla tämä oli nopea ja helppo prosessi. Aiemmin pidin Alkoa asiakaspalvelun viimeisenä linnakkeena, mutta kyllä Inderes vetää Olympakullan tässä lajissa. Eikä vain tämän asian hoitamisen osalta. :heart:

3 tykkäystä

AIvan siinä tapauksessa käyt “ostamassa” sen ja sen kai pitäisi olla sit 0 € niinku mulla, ku mäkin oon private banking asiakas heillä. :slight_smile:

Tää on mun käsitys mut voit varmistaa ton vielä Nordnetin Aspasta.

mulla esim tossa lukee et 0 €

Oston jälkeen kirjaudu ulos ja takaisin sisään Inderes-tilillä, niin sen pitäisi sit yhdistyä ja Premium tieto tulee Inderes-tilille asti :slight_smile:

image

1 tykkäys

Jes, kiitos avusta! En hoksannut tällaista, kun aiemmin oli toiminut ilman erillistä “tilausta”. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys