Inderesin analyysit (aik. Inderesin uusi suosituspolitiikka)

En ole itsekään tilastotieteilijä, mutta meiltä @Miika_Purola hallitsee homman ja on toiminut asian käsittelyssä aivoinamme.

Tuolla videolla ei varsinaista tilastollista analyysiä ollut sinänsä tarkoituksellisesti vaan keskityimme toimialalla tavanomaisiin suosituksien osumista peilaaviin ei-akateemisiin menetelmiin, joita siis Reutersin ja Bloombergin laskennat käytännössä hyödyttävät. Yksittäinen vuosi on myös mielestäni liian lyhyt aika järkevään tilastolliseen analyysiin osakesuosituksista. Vuoden aikana voimmekin varmasti yhtälailla voittaa tai hävitä mainitsemallesi tikkaa heittävälle apinalle.

Itse emme ole tehneet tilastollista analyysiä suosituksistamme. Tämä johtuu puhtaasti siitä, että aihe on kiinnostanut toistuvasti talon ulkopuolellakin. Jokunen vuosi sitten (muistaakseni korona-aikaa) olimme avustamassa eräässä diplomityössä, jossa sivuttiin analyysimme vaikutuksia sijoittajien tuotoihin ja muutamaan muuhun muuttujaan. Olen luvannut olla levittämättä itse työtä, mutta googlaamalla sen halukkaat löytää. Lisäksi @vuh on tehnyt suosituksistamme meidän datalla tilastollista näkemyksistämme tilastollista analyysiä, jota on luettavissa tässä ketjussa. Vuh’n metodologiasta tai analyysin tuloksista meillä ei ole mitään nokan koputtamista. Näin ollen Miikan johdolla totesimme, että itse tehty tilastollinen analyysi loisi lisäarvoa suhteessa Vuh 'n erinomaiseen työhön ja tästä syystä olemme siten allokoineet resurssit toistaiseksi muualle.

19 tykkäystä