Inderesin kahvihuone (Osa 1)

lue alta nolla arvoisien liputuksien luonne…! niin ehkä ymmärrät mitä me tehdään.
Minä ainakin tein muutaman tonnin lisää rahaa seuraamalla näitä tyhjänpäiväsiä keskustelujamme ja osallistumalla keskusteluun.

Kyllä minä ymmärrän mitä te teette, mutta ymmärrän myös millä riskillä, ja koen joidenkin osalta ymmärtäväni aika hyvin, että millä tietopohjalla. Mä seuraan liputtaessa foorumin sääntöjä (vaikka tää kyseinen case ei edes ollut mun liputuksen tulosta ollenkaan), enkä mitään muuta. Edelleenkin, jos siinä on jotain kritisoitavaa, niin kritiikkiä ei pidä kohdistaa henkilölle, vaan ylläpidolle kokonaisuudessaan, joka sitten katsoo onko säännöissä tarvetta muutoksiin.

Juuri tämä @Pohjolan_Eka, hyvin sanottu!

7 tykkäystä

yleisestihän minä keskustelenkin. vaikka sinulle vastasin. Toiset on vähän syvemmällä kuin toiset ja jos joku ei ihan ymmärrä, että mitä nyt puhuttiin, niin siitä voi olla toiselle kaverille hyötyä, mutta vaivalloisempaahan se keskustelu on jos kaikki viestit on liputettu.

rsikistä voin sanoa sen verran, että kun tuotto nousee ja sijoitettu pääoma ei nouse, niin riskihän laskee, kun tappiolle joutumiseen on pidempi matka ja pääoma on laajasta hajautettu. Senkin tietää kaikki jotka on Meriä ja minua seuranneet. Olemmehan jakaneet vetysalkut.

4 tykkäystä

Jokaviikkoinen liputuskeskustelu taas meneillään.Tuntuu uskomattomalta miten joku jaksaa nähdä vaivaa lippujen antamiseen jokaiseen helvetin"väärään postauksen".Skrollaa ohi,unohda,jatka elämää.Aina tulee mieleen Ricky Gervaisin hieno esimerkki.

14 tykkäystä

meen ihan kohta nukkumaan, niin ei jatketa tätä enää toivottavasti huomenna.

Toivottavasti jollekin aukesi vähän mitä täällä tapahtuu, niin ei tarvitse olla kiusaamassa jokaisessa puolikuolleessa ketjussa.

2 tykkäystä

Pakko kyllä itsekin todeta, että arviolta >90 % liputuksista on aiheellisia, vaikka ymmärrän hyvin, että joistain se voi tuntua nipottamiselta. Silti kokonaisuutta ajatellen nuo oikeasti pitää foorumin laatua yllä ja tekee tästä meille kaikille paremman paikan lukea, kuluttaa ja kirjoittaa sisältöä.

Onneksi on aina kahvihuone. :coffee:

21 tykkäystä

joo ja samalla liputuksia pitäisi lisätä 400% jotta säännöt täyttyisivät!

1 tykkäys

Ehkä sinun kanssa :wink:

8 tykkäystä

no en ala itse liputtamaan :stuck_out_tongue: :smiley: :heart:

4 tykkäystä

Ja sitten annetaan ketjujen floodautua off-topic -viesteistä kun kukaan ei liputa ja moderoi palstaa? Ei kiitos. Sama pätee kaikkiin keskustelupalstoihin: jos moderointi on nollassa, niin tulos on eittämättä tavalla tai toisella 90% off-topicia (useassa tapauksessa ihan suoraan sanottuna paskaa ja toisten haukkumista tms.) ja 10% jotain järkevää, joista tuo järkevä vielä hukkuu sen paskan sekaan.

10 tykkäystä

Esittäisin illan päätteeksi nöyrän pyynnön:

Pyydän, että kaikki ne joiden faija on vahvempi kuin naapurin pojan faija tai joiden mielestä yli 58,6 % voittoa vetyveivillä viikossa tienanneilla pitäisi olla omat säännöt, poistuisivat Inderesin toistaiseksi varsin laadukkaalta keskustelufoorumilta rikastuttamaan jotain astetta rempseämpää Internetyhteisöä.

Tämä ei ole teidän, sen enempää kuin minunkaan, olohuoneeni tai perusoikeuteni. Tämä on Inderesin keskustelufoorumi. Käsittääkseni kaikki jotka kykenevät, tai edes parhaan kykynsä mukaan yrittävät noudattaa sen sääntöjä, ovat tervetulleita. Muut voivat vaikka noudattaa nöyrää pyyntöäni.

13 tykkäystä

kyllä minäkin holdaan Sampoa ja Fortumia ja käyn teatterissa ja oopperassa, luulen kuuluvani myös hyväksyttyjen ihmisten joukkoon. Lisäksi harrastan jousiammuntaa, että ei huono. Golffista puhumattakaan.

2 tykkäystä

Olenkin jo pidempään miettinyt, miksi vetyosakkeet aiheuttavat aina eripuraa. Vaikuttaa siltä, että intohimoa löytyy puoleen ja toiseen. Vetyihin sijoittaneena ja ilmastonmuutoksesta kiinnostuneena ymmärrän kuitenkin ainoastaan sitä toista puolta. Kun iso joukko kahmii Sampoa ja kehuu sen halpuutta ilman sisältöä, niin se on jonkin ihmeen takia ok. Toisaalta, kyllä asiaviestien joukkoon mahtuu myös huumoria ja intoilua sopivassa suhteessa :wink::grin:

5 tykkäystä

Toi on kyllä aika rajua toivottaa ihmisiä poistumaan foorumilta. Täällä kyllä luulisi olevan tilaa kaikenlaisille ihmisille. Hankalaa tästä tekee esimerkiksi se että vetypuolella pyörii äärimmäisen fiksuja ja sijoittajille lisäarvoa tuottavia henkilöitä, joiden ulosanti on usein luokkaa:

ostin aamulla vähän plug poweria… :smiley: :smiley: :smiley: aikaisemmat laskelmani osuivat siis täysin kohilleen… nyt jo 80% tuotto :smile: :smile: :smile:

Nämä henkilöt voivat olla samaan aikaan keskusteluissa arvostettuja henkilöitä, että ajoittaisia nollapostaajia jotka pitäisi liputtaa ettei keskustelu mene ihan whatsappiksi. Ymmärrän kyllä että tämä koetaan vääryytenä, mutta lähtökohtaisesti tuollaisen viestintätavan yleistyminen on keskustelulle turmioksi ja pidemmän päälle johtaa koko foorumin laadun merkittävään laskuun.

18 tykkäystä

noh päästellään nyt tänään höyryjä ja palataan taas huomenna yrittämään henkilökohtaista kehittymistä.

Mistä tämän johtopäätöksen vedit? Foorumilla edelleenkin Vernerin mainitsemissa >90% tapauksista liputukset ovat aiheellisia, ja johtuvat nimenomaan sääntöjen rikkomisesta, eivät mistään kuvitteellisesta identiteetistä. Myös esimerkkejä voisi antaa noista sisällöttömistä postauksista.

1 tykkäys

lisäksi 70% viesteistä ei vastaa sääntöjä, arvioisin.

Tästäkin suurin osa olisi (todennäköisesti) helposti korjattavissa - Off-topic -keskustelut käytäisiin kahvihuoneessa! Ei tarvisisi liputella, muuta kuin esim. harvinaisempia henkilöön meneviä loukkauksia tms. :slight_smile:

1 tykkäys

olisko sellainen Viljon ajatuksen virtaa otsikko teidän mielestä kiinnostava. siis osakkeisiin liittyvä :slight_smile:

2 tykkäystä

Mikäli ei kykene noudattamaan yhteisön pelisääntöjä, niin mitä muuta vaihtoehtoa on, kuin areenalta poistuminen tai poistaminen? Kaikki muut kärsivät tai väistävät?

Itsekin olen saanut lukemattomia kultahippuja poimittua esim. @Meri ja @Viljo viesteistä, mutta ikävä kyllä se, että jollain on substanssi- tai muuta osaamista enemmän kuin suurimmalla osalla muita käyttäjiä yhteensä, ei voi johtaa siihen, että “arvokkuutensa” johdosta voi käyttäytyä miten huvittaa. Tämä olisi tuhon tie koko foorumille.

Pyydän jokaista tätä keskustelua ja jyrkkää “äänensävyäni” ihmettelevää vierailemaan FCELlin ketjussa ja lukemaan läpi tällä päivämäärällä kirjoitetut viestit. Tämän jälkeen voi miettiä olisiko Inderes (enää) valintasi sijoittamisen keskustelufoorumiksi, mikäli jokainen ketju olisi tuon kaltainen?

10 tykkäystä