Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Olenko ollut huomaavinani foorumilla lisääntynyttä liputusintoa? Huumori on aikalailla pannassa ja asiallisiakin juttuja liputellaan :stuck_out_tongue:

13 tykkäystä

kuva

Sampoa lisätty ennen Q2 osaria. Nordnet se osaa trollata :smiley: Kallis osake tuli tuosta 1kpl kaupankäyntikuluineen…

1 tykkäys

Kannattaa tutustua hinnastoon tarkemmin :slight_smile: (toki varmaan tämä viestisikin oli trolli)

Mielestäni ihan hyvä, että uskalletaan liputella ne turhimmat kommentit pois ketjuista - ei aina kannata katsoa asioita vain omista silmistä. Tämä on Inderes, ei mikään vauva,fi/suomi24 …

Mietippä, kun jengi postailis kunnolla roinaa ja sitä sitten lueskellaan 100 000 kertaa? Eikö se jo tapa itse sijoitusfoorumin idean, missä pyrittäisiin tehokkaasti jakamaan tietoa / keskustelemaan yhtiöistä. Et sinäkään yrittäjänä haluaisi käyttää kallista aikaasi asiakkaisiin, jotka eivät oikeasti olisi kiinnostunut yrityksesi tuotteista/palveluista - vai mitä?

Kyllä ne yhtiökohtaiset ketjut pitäisi pitää mahdollisimman puhtaana, jotta informaatio & tiedon vaihto kulkee!

25 tykkäystä

Neue alternativ stock für Deutsche-Americanische Xchange? :wink:

2 tykkäystä

Näinhän se on, välillä tietysti menee lapsi pesuveden mukana myös liputuksessa ja sellaista se on.

4 tykkäystä

Yhteisön omavalvonta on monimutkainen asia.

Lukijan kannalta on tietysti ystävällisempää, että ketju on puhdas. Ulkopuolinen lukija itse asiassa hyötyisi eniten information feed -tyyppisistä ketjuista ilman keskustelua. Pitkälle vietynä ongelmaksi muodostuu, ettei sellaisesta ketjusta ole sisällön tuottajille paljonkaan iloa ja se hyödyttää eniten niitä, jotka tuottavat vähiten. Eli käyvät tyyliin kerran kuukaudessa lukemassa koosteen informaatiosta, jota eivät itse jaksa selvittää.

Lisäksi yhteisöt pääsääntöisesti eivät osaa moderoida itseään oikeudenmukaisesti niin, että samat säännöt koskisivat kaikkia. Ihmiset siis käyttäytyvät epäoikeudenmukaisesti henkilökohtaisten biastensa mukaan, koskien henkilöitä, näkemyksiä yhtiöistä ym.

Esimerkkinä molemmista muuten, kun Verneri palasi kesälomalta. Winston toivotti ketjussa tervetulleeksi, niin liputettiin. Itsellä kyllä nousee karvat pystyyn siinä vaiheessa, kun yksittäisetkin kohteliaisuudet moderoidaan pois. No eipä, Astonkin kohteliaana miekkosena oli toivottanut Vernerin tervetulleeksi takaisin. Häneen sovellettiin eri sääntöä, ja tuli liputetuksi pienellä viiveellä.

Eihän sellainen “mukava nähdä sinua” tjsp. tuota lisäarvoa satunnaiselle lukijalle, mutta on toisaalta ihan kiva, että joku sieltä haluaa tulla takaisin tuottamaan sisältöä kaikille. Tässä ei siis ole kyse spämmistä, epäasiallisesta kielenkäytöstä tai vastaavasta ja että sellaista pitäisi saada tuottaa. Mielestäni kohteliaisuuksien moderointi roskapostina kuitenkin menee yli.

TLDR: Lähtökohtaisesti pidän siististä foorumista ja moderoinnista, mutta huolia ei pidä sivuuttaa olankohautuksella.

25 tykkäystä

Oon samaa mieltä, että keskustelun taso kuuluu pitää laadukkaana/informatiivisena jne. Mutta muistetaan nyt kuitenkin, että tämä on “vain” Inderesin keskustelufoorumi eikä mikään virtuaalinen väitöstilaisuus. Poistetaan turhimmat bullshitit, mutta ei nyt ihan kaikkea vähänkään aiheesta poikkeavaa / humoristisia viestejä tarvitse liputtaa.

Minun kaksi senttiä

12 tykkäystä

Samaa mieltä. Itselläni osuu silmään myös se, että foorumilla toisinaan “konkareilla” voi olla paljon tyhjänpäiväisiä viestejä, sisältönä peesailua ja toisen käyttäjän lipomista, sisältöarvon ollessa nolla. Ns. hyvä veli- kilpailua. Nämä samat viestit profiilikuvattomilta “tulokkailta” liputetaan heti, kun taas konkari saa sen 20 tykkäystä ja vähintään neljät subit ja followit päälle ;).

Yst. terv. Ituhippinen, sosiaalinen itsemurhaaja

edit. Tarkennetaan siis vielä, että oma ongelmani ei ole ne muiden saamat tykkäykset, vaan se, että nimenomaan tietyiltä käyttäjiltä sisältö saa olla nolla, kunhan henkilö pysyy kansan maskottina.
edit2. No perhana. Toinen editti vielä. Tämä ei siis todellakaan koske montaa foorumin aktiivista, vaan 99% näistä konkareista on todella opettavaista sekä antavaa luettavaa!

18 tykkäystä

Taattua Akia. Lukemisen arvoinen kolumni.

19 tykkäystä

Moderaattoreiden syksy, kun yritetään pitää palstan sisältö lisäarvoa tuottavana…(siis lisäarvo suhteessa jo tehtyihin analyyseihin ym.)

19 tykkäystä

Taisit käydä Sampo-ketjussa :grin:

Pakko myöntää että kynnys kirjoittamisen aloittamiseen foorumille oli korkea, sen verran hyvätasoisena tämä on pidetty. Mutta mukavasti porukka on vastaillut kysymyksiin kunhan itse hivenen on koittanut penkoa ensin tietoa muualta ja harkitsee mihin ketjuun kysymyksen kirjoittaa :+1:

22 tykkäystä

Itsellä tässä olisi kultainen ajatus se, että kyllä aikuiset tietävät (pitäisi), milloin oma sisältö on fiksua ja rakentavaa, millon se on sitä, että haetaan vain juttuseuraa ja selkääntaputuksia. Toki sillekkin tämä kaffehuone varmasti oiva paikka :slight_smile:

En mulla ole kompetenssia arvioida osakkeen hintaa yhtään kellekkään, mutta mielelläni luen kun joku sitä arvioi, ja perustelee sen jollain muulla kuin "Hyvä Tero, kyllä me osataan! Nyt vielä kissalle ruokaa ja Qt on 100e :dollar: :dollar: :dollar: "

Hetken aikaa pakastimista yms. jaksaa lukea, jossain kohtaa se vain rupeaa toistamaan itseään.

ps. Taputan tässä samalla heti @Aston_Livingstone selkään sanomalla, että sinun tekstejä on mahtava lukea. Lisää kiitos.

19 tykkäystä

Itselle on jäänyt sellanen fiilis, että nämä uudemmat palstan jäsenet eivät oikein hallitse sääntöjä. Moderaattorit ovat joutuneet melko koville viimeisien kuukausien aikana ja meno ei meinaa yhtään parantuvan. No kertaus ei tee koskaan pahitteeksi.

Monille kuten minulle tämä palsta on yksinkertaisesti pääasiallinen informaation lähde, ja ainakin minua häiritsee jatkuva roskapostin spämmääminen. On todella ärsyttävää kahlata foorumin ketjuja läpi ja lukea ihan suoraan sanottuna roskapostia. Jokaisen pitää miettiä onko tämä minun postaukseni yhteisölle informatiivinen ja jos näin ei ole niin kannattaa ihan suosiolla painaa sitä roskakori nappulaa. Esimerkiksi seuraavanlainen postaus Metso outotec- ketjussa on täyttä roskaa, koska se ei lisää lukioiden tietoa yhtiöstä: Kurssi tippui juuri tänään 4,32% (indeksin mukana), pitäisikö mun nyt myydä tämä pulju? Tämä postaus ei tuota järkevää informaatiota vaan se ainoastaan osoittaa kuinka lyhytnäköinen kyseinen kirjoittaja on. Hyvä postaus puolestaan on: Metso outotec teki mielestäni hyvän uuden yritysoston, koska (informaatiota synergia eduista tai ostettavasta yhtiöstä).

Näillä opeilla voimme tehdä foorumista paremman foorumin. Jos joku ei tykkää näistä säännöistä niin voin vain suositella shareville palstaa ja Jodelin sijoittajat kanavaa, koska sieltä löytyy juuri huonotasoista roskaa.

40 tykkäystä

Olin kuukauden hyllyllä aikaisempien liputusten myötä. 10 minuuttia sitten kommentoin “Tekninen analyysi-palstalla” Garcotecistä kommenttiin joka liittyi Cargoteciin kurssiin. 9 minuuttia sitten se liputettiin. Ei ilmeisesti ole ok kommentoida asiaan mistä puhutaan. Liputtakaa tämäkin, kiitos. Taidan siirtyä katsomon puolelle. Ei kiinnosta viestitellä tänne mitään kun se on ajanhukkaa. Heippa.

Viestittelysi perusteella liputus oli täysin aiheellinen. Et tuonut mitään keskusteluun, yhtä hyvin olisit voinut puhua salkkusi tuotosta vaikka täällä kahvihuoneessa. Sama linja näyttää jatkuvan kuin kuukausi sitten, eli et tainnut paljoa oppia hyllytyksen aikana?

Ja ei, en toivo että lähdet tältä keskustelualueelta. Toivon, että vähän mietit mitä viestejä kirjoitat ja yrität tuoda jotain lisäsisältöä tähän mahtavaan yhteisöön :slight_smile:

14 tykkäystä

Viestissäsi hehkutit , kuinka oma kurssi on noussut n. 50%. Se ei tuo lisäarvoa palstalle. Liputus oli täysin aiheellinen. Omien osakkeiden kurssinousulla ei ole minkäänlaista arvoa muille.

13 tykkäystä

Olioli aiheellinen, mutta tää on lähtee ihan käsistä kun ei voi mitään kommentoida ettei tule foorumipoliisit paikalle.

Ihan hyvä vaan että poliisit valvoo niin foorumi pysyy asiapitoisena myös käyttäjämäärän lisääntymisen myötä. Suomi24 tyylinen foorumi karkoittaisi hyvin äkkiä kaikki asiapitoista kontekstia tuovat henkilöt pois. :slight_smile:

2 tykkäystä

Joo ok. En tuonut lisäarvoa palstalle. Oli ilmeisesti väärin kun en näin tehnyt.