Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Mies ei kuitenkaan ollut ostohousut jalassa.

Mitähän tapahtuisi jos Seinäjoellakin vedettäisiin ostohousut jalkaan?

13 tykkäystä

5 tykkäystä

Siis mitä minä juuri luin? :smiley:

8 tykkäystä

Mulla olis tälläistä tahnaa myytävä jolla voi kakkulat ja monokkelin pestä jos näkö ei ole ihan 20/20, hinnasta varmasti päästään sopuun!

2 tykkäystä

Fortumin sovelluskehityksen aamupalaverista 2021

15 tykkäystä

Jep, uskoisin tuon halvan sovelluskehityksen tulevan kalliiksi.

pitää sanoa Vernerin aamun melkein minuutissa hommaan, että jos laittelee tosiaan kaikki rahat tappiollisiin pikkuisiin kasvuosakkeisiin, niin kun paska osuu tuulettimeen, niin nämä voitolla olevat, mutta riskisimmät osakkeet ottavat dunkkuun sitten kaksin verroin, kun riskiä aletaan karttamaan.

4 tykkäystä

Onko muilla ongelmaa foorumin käytössä tänään, että kun käyt lukemassa ketjun ja poistut, niin edelleen näkyy lukemattomissa sinisten viesti-palluroiden kera?

2 tykkäystä

Minulla ainakin on sama ongelma

1 tykkäys

On juuri kuvaamasi ongelma

Joo, samoin näyttää käyvän

Joo, mutta kertaus on opintojen äiti.

2 tykkäystä

:joy::joy: osaa jo ulkoa viimeisen tunnin selailun

1 tykkäys

Jotenkin tuntuu että on jo pitkään ollut sellainen ”Greater fool” mentaliteetti markkinoilla.

Sijoittajat ovat saaneet poikkeuksellisen hyviä tuottaja ja nyt yritetään ratsastaa momentumilla niin kauan kuin sitä kestää. Eli ollaan valmiita ottamaan riskiä mutta kartetaan ehkä vähempi riskistä kohteita tai ns. mörnijöitä joissa kurssi ei ole raketoinut, mutta ei juuri ole odotuksiakaan. Ehkä ajatellaan että nämä mörnijät dippaavat siinä missä muutkin jos näin käy ja otetaan nyt hypestä kaikki mitä saadaan.

5 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni on jo dumpannut perjantaihuumassa ostetut Carasentit. Myynneistä ei ainakaan olla hirveästi huudeltu.

5 tykkäystä

Täällä holdataan CARA, nyt possa vajaa 5% miinuksella. Ei paljoa haittaa kun katsoo fundaa. Odotan tulevien osareiden parantavan luottamusta keissiin :slight_smile: Mulla ei ole mikään kiire näitten kanssa (smart, evo, fellow, cara jne).

Evimeria has already proved the business model’s inherent profitability and we believe its moats are strong / We argue that Carasent is an emerging compounder that will deliver shareholder value for years to come. Instead of trying to time entry into the case, we think time in the share is more important because of the inherent scalability and stability of the business. Holding on to compounders for the long-term minimizes investment mistakes and behavioral errors.

Jos funda pysyy raiteillaan, niin aikanaa kurssikin sieltä pomppaa.

6 tykkäystä

En haluaisi leimaantua “Aston peesaajaksi” (jollei tuo jo tapahtunut) mutta itselläkin cara,se ja evo on tullut jäädäkseen, kunnes luovun niistä. Vahva tunne näistä yhtiöistä mutta sehän on melkein yhtä tyhjän kanssa. Evoa ja Se pitäisi saada lisää. Ostin nämä myös ihan tarkoituksella aot jotta himo veivaamiseen olisi mahdollisimman pieni. Tosin eilen näki sokea reettakin paikan veivata viisasta silmään, verot pelotti joten jätin väliin.

CARA top picks salkkuun

Näin usein käy jos ei perehdytä ja peesataan ja hätäillään. Harmi.

5 tykkäystä

Olen miettinyt samaa, nyt lyhyellä aikavälillä tuottoprosentit ovat sellaisia, että jos ne jatkuisivat tästä useita vuosia tällaisina palstalla olisi kyllä paljon osakemiljonäärejä (ehkä jopa jokunen miljardöörikin), korkoa korolle -ilmiö kun jylläisi tällaisilla prosenteilla uskomattomalla voimalla.

Esim. jos oman salkkuni vuoden tuotto (+47%) jatkuisi samalla tahdilla niin 10 vuoden päästä olisin yli +4500% voitolla, pääomani olisi 47-kertaistunut. Jos katsoo vielä lyhyempää aikaväliä (6 kk) niin pääomani yli tuhatkertaistuisi sillä vauhdilla 10 vuodessa. Korkoa korolle -ilmiö on niin voimakas. En usko kumpaankaan, kyllä seuraavan 10 vuoden tuotto tulee olemaan todennäköisesti yksi-kaksinumeroinen luku per vuosi. (Toivottavasti plusmerkkinen luku :smiley: )

Eli on hyvä muistaa, että tällaiset nopeat nousut kuuluvat markkinoiden käyttäytymiseen ihan samalla lailla, kuin jyrkät laskutkin. Varmaa on vain se, että tuleva on täynnä yllätyksiä ja epävarmuutta, mitä vain voi tapahtua osakemarkkinoilla, tai sitten olla tapahtumatta.

Nauttikaamme siis näistä hyvistä tuotoista mutta samalla laittakaamme jäitä hattuun, ettemme lähde suunnittelemaan tulevaisuutta tällaisten tuottoprosenttien varaan.

15 tykkäystä

Juuri näin. Tälläkin foorumilla lukenut kuinka tänä vuonna aloittaneet sijoittajat puhuvat 30% vuotuisista tuotoista. Jos neljänneksen siitä saan niin olen tyytyväinen.

10 tykkäystä